Pedi Skrevet Oktober 19, 2012 Skrevet Oktober 19, 2012 Se nå ja, nå begynner det å komme seg! Blir godt med en ren og fin motor i et rent og fint hestehus...
Larsgunnar Skrevet Oktober 19, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2012 Takk for det, Pedi! Blir deilig å få motoren oppi, håper på å få gjort det imårra.
Larsgunnar Skrevet Oktober 20, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2012 Motor og gir på plass!!! :D Oppdaterer med detaljer senere!
Larsgunnar Skrevet Oktober 20, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2012 Såder! Akkurat kommet hjem fra garasjen igjen. Begynte klokka 2 idag med en kompis å satte elefantjekken i motoren, og brukte vel 10 min på å få den inn i motorrommet, men ikke faen om den ville på boltene i motorfestene!! Med 4 timer, noen lakksår, vold og et armeringsjern gikk venstre motorfeste på, deretter var høyre feste barnemat! Flere som plages med å treffe motorfestene på disse bila? Fikk koblet opp det aller meste av ledningsnettet. Mangler bare et par kontakter og koble til styreenhet, + et batteri, så kan jeg vel vri om nøkkelen. Klaska nedi radiator, BKF ++ det som ellers måtte være nedi der. Lempa også inn den andre stolen og fikk tatt et bilde slik at man ser helheten. Ble veldig fornøyd. Nok prat, nå er det tid for bilder som alle vil ha! Deiligste følelsen på LENGE når motoren landa på motorfestene. Da var det bare å skru til girkassetraversen å nyte synet! Begge stolene på plass. Begynner mandag å lage understell til dem. Gjett om det er en som får sove godt inatt!!
martinwenberg Skrevet Oktober 21, 2012 Skrevet Oktober 21, 2012 Veldig bra jobba! Liker det jeg ser Har ikke hatt noe problem med å få motoren på motorfestene, men å treffe splinesen på girkassen er noe annet!
Pedi Skrevet Oktober 21, 2012 Skrevet Oktober 21, 2012 Veldig bra jobba! Liker det jeg ser Har ikke hatt noe problem med å få motoren på motorfestene, men å treffe splinesen på girkassen er noe annet! Å treffe splines'en er bare å sentrere clutchen godt under montering. Ang å få motoren på festene, så er trikset å tilte motor, altså få girkassen i "rett" posisjon. Jeg bruker gjerne en jekk bak på kassen for å få den opp i bakkant. Da smetter'n rett på plass vanligvis...
Larsgunnar Skrevet Oktober 21, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2012 Veldig bra jobba! Liker det jeg ser Har ikke hatt noe problem med å få motoren på motorfestene, men å treffe splinesen på girkassen er noe annet! Takk for det, Martin! Delt motor og gir du da? Jeg løfta inn motor med girkasse. Delte den ikke. blir bra dette her....godt jobba... Jotakk! Veldig fornøyd sjøl med at jeg har fått dette til så langt! Å treffe splines'en er bare å sentrere clutchen godt under montering.Ang å få motoren på festene, så er trikset å tilte motor, altså få girkassen i "rett" posisjon. Jeg bruker gjerne en jekk bak på kassen for å få den opp i bakkant. Da smetter'n rett på plass vanligvis... Var en enkel jobb å få motoren oppi motorrommet, tror jeg slapp unna med bare et lakksår der faktisk. Men det var å få giret til å gå så langt inn i tunellen at vi klarte å sette den på motorfestene. Prøvde med jekk under girkassa, men det hjalp faktisk ikke. Vi lurte venstre motorfeste til det lå an på gummiputa, deretter brukte vi et tykt armeringsjern og pressa labben på plass oppå bolten!
Turbo-HF Skrevet Oktober 21, 2012 Skrevet Oktober 21, 2012 Stilig, har et stykke igjen før jeg nærmer meg ferdig med min selv, hehe.. Stå på!
Larsgunnar Skrevet Oktober 21, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2012 Kjenner til følelsen, hehe! Takk for det!
martinwenberg Skrevet Oktober 21, 2012 Skrevet Oktober 21, 2012 Veldig bra jobba! Liker det jeg ser Har ikke hatt noe problem med å få motoren på motorfestene, men å treffe splinesen på girkassen er noe annet! Å treffe splines'en er bare å sentrere clutchen godt under montering. Ang å få motoren på festene, så er trikset å tilte motor, altså få girkassen i "rett" posisjon. Jeg bruker gjerne en jekk bak på kassen for å få den opp i bakkant. Da smetter'n rett på plass vanligvis... Ja, bruker også å jekke opp girkassen for å få den rettere. Men nå hadde jo jeg turbo, manifold og alt det der på, så var jo minimalt med plass.
martinwenberg Skrevet Oktober 21, 2012 Skrevet Oktober 21, 2012 Jeg delte motor og gir ja. Men når jeg skulle sette inn motoren så var turbo og alt montert på, å jeg hadde ikke lyst til å knote med boltene til manifolden når motoren var på plass. Tok ut girkassen og satt alt sammen, fort gjort
Larsgunnar Skrevet Oktober 21, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2012 Jeg delte motor og gir ja. Men når jeg skulle sette inn motoren så var turbo og alt montert på, å jeg hadde ikke lyst til å knote med boltene til manifolden når motoren var på plass. Tok ut girkassen og satt alt sammen, fort gjort Aha, da blir jo saken litt anderledes Men men, litt må man vel plages når man skal ha 6 sylindre og girkasse på plass samtidig, hehe
martinwenberg Skrevet Oktober 21, 2012 Skrevet Oktober 21, 2012 Stemmer det. Knakk jo selvfølgelig giroverføringen i aluminium når jeg satte det i, så må ut med girkassen for å få ut den siste biten. Må vel få det sveiset eller få tak i ny
Larsgunnar Skrevet Oktober 21, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2012 Jeg fjerna giroverføringa fullstendig da jeg satt inn motor/gir. Knakk en liten bit på ZF kassa da jeg tok den ut, glemte å løsne overføringa Men Getrag-kassa løsna jeg alt på da jeg tok den ut. Kurrant jobb å sette på overføringa igjen når motor/gir står på plass i bil fant jeg ut igår. Er bare å sette en jekk under girkassa, skru av girkassetraversen, og sakte slippe ned kassen. Kommer greit til å få alt på plass igjen da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå