bmwtussan Skrevet Februar 4, 2013 Skrevet Februar 4, 2013 Ta deg en tur og sjekk du. Bilene skal være tømt for alt av vesker batteri +++ før de blir presset. Ta med deg noe og mål batteriene slik at du finner et som er bra. (Hvis du får kjøpe da.)
Larsgunnar Skrevet Februar 4, 2013 Forfatter Skrevet Februar 4, 2013 Like greit å kjøpe et nytt Typen til mamma har ordna bra pris på et kurant batteri, så da handler jeg bare der. 72A med 6 års garanti.
Larsgunnar Skrevet Februar 5, 2013 Forfatter Skrevet Februar 5, 2013 Liten update på innsuget! Har helsveist alle runnerne, og laget 3D modell av innsuget ferdig satt sammen! Glemte å ta bilde av runnerne ferdig sveist, så det får komme imårra.. Tenkte jeg skulle få dreid trakter og skjært plata mot runnerne imårra. Når det er ferdig å sammensveist, er det bare å begynne på plenumet. Anyways, her er et par bilder av 3D modellen! Her er ikke dyseholdere laget til, da jeg må få lånt et M20 innsug å måle opp rundt dysehullene. Her er ene siden åpen, for å vise trakter osv:
BMWaasa Skrevet Februar 5, 2013 Skrevet Februar 5, 2013 Hadde vært fett å fått noen til å bruke 3D maskin til å lage det innsuget i carbon!
Larsgunnar Skrevet Februar 6, 2013 Forfatter Skrevet Februar 6, 2013 Går an å lage i karbon, bare man lager en plugg først. Så får man det alltids støpt i karbon!
Tynes944 Skrevet Februar 6, 2013 Skrevet Februar 6, 2013 Få ut bilde av innsuget når det er ferdig da! Om det ser bra ut kan du godt lage et til meg også???
BMW E30 325 Skrevet Februar 6, 2013 Skrevet Februar 6, 2013 nå er ikke jeg rette person til å åpne kjeften, siden jeg ikke har stålkontroll på dette Men du vet hvor mye fintenking regning, og teori som ligger bak det orginale innsuget du har, at det er designet som det er, med et formål. Org innsug fløder nok til 4-500hk minst En må huske på at lengde og utforming på runers, hvor langt inn i plenumet de festes, str på innløp, og voulm på selve boksen spiller en stor rolle for motorkaraktiristiken din, og den kan bli temmelig på trynet om du "bare bygge et plenum" Et eksempel til ettertanke, med dbilas innsuget og itb på m20, så taper en litt moment på bunnen, og i mellomregosteret, uten datasprut får en heller ikke gjort nytte av de separatespjeldene. Vet av bla en pers, som byttet tilbake til org. For all del, gøy å se at du vil, og kan produsere og designe, du skal ha cred for det:)
Larsgunnar Skrevet Februar 7, 2013 Forfatter Skrevet Februar 7, 2013 Diohrvik, det ligger en del tenking bak det nye også. Skulle aller helst laget det med et sekundærplenum, og helmholztuna det til 5500rpm. Org innsug har ALT for lite plenumsvolum, og gir "skeiv" luftfordeling, spes til syl. 1 og 6 ved trykkladning. Mye jeg kunne gjort anderledes med det nye, men plass og resurser stopper opp. Oppdaterer litt på det senere i dag.
Larsgunnar Skrevet Februar 7, 2013 Forfatter Skrevet Februar 7, 2013 Sveiste ferdig runnere på flensen igår. Skal syrevaske sveisene imårra.
martinwenberg Skrevet Februar 9, 2013 Skrevet Februar 9, 2013 Ser ut som at du har dreisen på dette, bra jobba! Er det solid edge du bruker for å tegne? Nå har ikke jeg så mye peiling på innsug, så blir gøy å følge med videre
Larsgunnar Skrevet Februar 9, 2013 Forfatter Skrevet Februar 9, 2013 Takk for det! Bruker SolidWorks pr nå! Fantastisk program. Her er et par bilder til av Solidworks modellen. Fant en ferdig sammensatt M20B25 som Solidworks-fil på nett, men synd blokka manglet i den tegninga
Pedi Skrevet Februar 10, 2013 Skrevet Februar 10, 2013 Fete bilder, måtte vært kult å kunne slikt! Jeg for min del har jo problemer med å sveive igang TurboLoaderen til kassettspilleren på Commodore 64en min
Larsgunnar Skrevet Februar 10, 2013 Forfatter Skrevet Februar 10, 2013 Haha! Morsomt å kunne de programmene her! Veldig hjelpsomt også, når man skulle trenge noe maskinert e.l, å bare kan levere en tegning! Var innom en snartur på skolen i morges for å sjekke ut hvordan flens og runners ble etter syrevasking og en runde i strip-all, men dæven så skeiv den flensen var Slått seg noe grufullt når jeg helsveiste runnerne.. Men det er vel bare å begynne på nytt. Skal skjære ut alle deler denne gangen, og punkte alt sammen før jeg helsveiser det.
bcRichard Skrevet Februar 10, 2013 Skrevet Februar 10, 2013 Skru det fast i en topp mens du helsveiser det så slår det seg ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå