Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som veit eller har opplevd at bilen plutselig mister all effekt og bare tuller? Det virker som den enten ikke får luft eller får gitt fra seg luft. har sjekka vakumslanger for lekkasje, men der er alt i orden. luftmengdemåleren er også som den skal. kommer også en litt mer "pinglete" lyd fra eksosanlegget når jeg gir på.. Aner rett og slett ikke hva det her kan väre, og det er temmelig frusterende!

Skrevet

e36 318is. har kjört diagnose på den, men finner fortsatt ingen konkret feil. Og hvis det nevnes så mange ganger burde vel noen vite hva det er

Skrevet
e36 318is. har kjört diagnose på den, men finner fortsatt ingen konkret feil. Og hvis det nevnes så mange ganger burde vel noen vite hva det er

Katalysator som tetter ved pådrag.

Vil ikke vises på en diagnose.

Hvis du har mulighet kan du koble fra å prøve 8)

Ikke ta kommentaren til Gullsaker så høytidelig. Han mener bare at spørsmålet kommer veldig ofte uten at det et forsøkt å søke på forumet først.

hvis du ser i menyen på venstre side så har du søkefunksjon og du vil finne mange sider ang temaet.

Har selv vært fersk på forumet :mrgreen:

Skrevet

neida mente ingenting vondt med noe..

poenget er at det svaret jeg ga, er det svaret folk flest gir når man ikke vet noe om motor eller om det er kjørt diagnose..

det er dette som da blir nevnt HVER gang..

føler meg relativt fersk ennå på forumet men jeg leste reglene som er laget..:)

Skrevet

Jeg hadde nesten samme problemet med min 318 E36. Viste seg at det var bensin pumpa som ikke ga nok trykk. Så bilen begynte plutselig og fuske å dra dårlig. Kom og gikk som det selv ville, helt til jeg fikk målt trykket på bensin tilførselen og byttet pumpe. Det ga heller ingen feilmeldinger på diagnose. Er ikke sikkert du har samme feilen, men kan jo være lurt å sjekke.

Skrevet

Jeg har også hatt samme problem på min E34, der også var det bensinpumpen som "fusket". Altså begynte å bli dårlig, slik at det til tider ble dårlig trykk når man gav på. Dette forsvant etter jeg byttet bensinfilter og pumpe.

Alltid kjekt å måle bensintrykket, hvis katalysatoren viser seg å være ok.

Skrevet

Har ikkje hatt e36 så har ikkje veldig peiling på nett dei bilene men typiske feil på bmw motorer som gjør att bilen oppfører seg merkelig er VEIVAKSEL FØLER! Fy flate så lenge eg sleit med ein e39 eg hadde. Skjønte ikkje ka det kunne være og bytta luftMM og forskjellig anna og tok diagnoser om igjen og om igjen uten resultat. Plutselig en gang dukka den opp på diagnose i Carsoft v.6.5. Bytta alt av filter og plugger og det vanlige uten hell. Men etter den føleren ble bytta var bilen nesten ikkje og kjenne igjen.

Ein annen ting som kan lage trøbbel på noen motorer er lambda sonden,men den hjelper det ofte og koble vekk. Gjør meir skade når den er montert og deffekt en frakoblet heilt.

Skjønner att dette ikkje skall ha noe med lyden i eksos og gjør men viss motoren ikkje går rett er det som regel andre ting som ikkje funker slik det skall også.

Skrevet

Takk for mange tips! Har enda ikke funnet feilen, men har heller tikke hatt tid til noen ordentlig feilsøking. Hvis, og fårhåpentligvis NÅR jeg finner feilen blir det oppdatert så fort som mulig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...