MartinHT Skrevet Juli 4, 2012 Skrevet Juli 4, 2012 Bmw 316 e46 99' Har kjøpt noen xenonlanglys til bilen. lysene fungerer bra, men problemet er at nesten hver gang jeg tenner lysene så går alle instrumentene i 0 og står der og vibrerer i 1 sekund ca. det kommer også en rar lyd fra panelet, vibrasjons lignende lyd. Men lysene fungerer like fint. er redd for at instrumentene vil gå i stykker hvis det fortsetter. Virker som at xenon lysene drar så mye strøm at instrumentene mister. hadde også et lignende problem da jeg satt inn xenoi grøftlys, men det var mye skjeldenere. Det rare er at problemet plutserlig forsvant. men virker som at det ikke forsvinner denne gangen. noen som har noen erfaringer eller ideer om dette? vil helst prøve å få det til å virke. takk
MartinHT Skrevet Juli 5, 2012 Forfatter Skrevet Juli 5, 2012 Settet skal være greit det. kjenner en som har det samme settet, en uten problemet
OrjanBmw Skrevet Juli 5, 2012 Skrevet Juli 5, 2012 For meg høres det ut som om at det enten er koblet feil. Ellers så er det noe feil med releet. Har du xenonrele? Når jeg monterte xenon i nær/fjernlys fikk jeg lignende problemer med speedometer og at av og til gikk bare lyset på en av sidene på. Byttet til større sikringer på lysene og satt i et xenonrele så gikk det helt fint. Har et til liggende hvis det er av interesse
todleif Skrevet Juli 5, 2012 Skrevet Juli 5, 2012 Er no greit å opplysa kva slags sett det gjelder. Har han du kjenner e46 som du? Da er det vel berre å bytte om for å sjekke.
mbruer Skrevet Juli 5, 2012 Skrevet Juli 5, 2012 Det er forstyrrelser fra ballastene... Har kjørt med samme på caddy'n min i et par år... Skjer ikke noe annet enn det du beskriver. Skal du bli det kvitt kan du enten prøve digitale ballaster, eller montere et relesett, Xenonrele er det ikke noe som heter, men du kan feks kjøpe relesett til ekstralys på Biltema... Da får ballastene strøm rett fra batteri istedenfor via kontakta til lampene..
MartinHT Skrevet Juli 5, 2012 Forfatter Skrevet Juli 5, 2012 Okei... spørst om jeg må sjekke ut disse releene da takker for hjelpen!
MartinHT Skrevet Juli 5, 2012 Forfatter Skrevet Juli 5, 2012 Men det monteringssettet for ekstralys. må jeg da koble dette til en ny bryter?
320e36 Skrevet Juli 5, 2012 Skrevet Juli 5, 2012 nei du tar styrestrøm fra org +leding i en av lyktene
OrjanBmw Skrevet Juli 6, 2012 Skrevet Juli 6, 2012 De releene jeg bruker iallefall står det HID Xenon relay. Dermed kaller jeg det xenonrele
mbruer Skrevet Juli 6, 2012 Skrevet Juli 6, 2012 De releene jeg bruker iallefall står det HID Xenon relay. Dermed kaller jeg det xenonrele jada, skjønner. Men det er bare et vanlig rele sett. Hehe...
OrjanBmw Skrevet Juli 6, 2012 Skrevet Juli 6, 2012 De releene jeg bruker iallefall står det HID Xenon relay. Dermed kaller jeg det xenonrele jada, skjønner. Men det er bare et vanlig rele sett. Hehe... er nok ikke helt vanlig nei. Tok 35w i nær og 55w i fjernlys, og da ville ikke orginalreleet mitt virke 100% av og til gikk bare høyre lys på mens det andre var av osv. BYttet til xenonrele og etter det har alt virket i ca 1 år.
Vevlen Skrevet Oktober 7, 2012 Skrevet Oktober 7, 2012 Noen her som kan hjelpe meg? Jeg har kjøpt xenon sett til min e46 nå, har en kompis som skulle montere det for meg,men han sa at det ikke fungerte? At det var noe galt med pæreholderen eller noe? at det ikke vill funke å monte xenon på min bil? Noen som kjenner til dette?
MartinHT Skrevet Oktober 10, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2012 tror du må utdype hva problemet er litt nermere. Om det er at pæreholderen ikke passer eller om det er noe elektrisk
Alpejohn Skrevet Oktober 11, 2012 Skrevet Oktober 11, 2012 De releene jeg bruker iallefall står det HID Xenon relay. Dermed kaller jeg det xenonrele jada, skjønner. Men det er bare et vanlig rele sett. Hehe... er nok ikke helt vanlig nei. Tok 35w i nær og 55w i fjernlys, og da ville ikke orginalreleet mitt virke 100% av og til gikk bare høyre lys på mens det andre var av osv. BYttet til xenonrele og etter det har alt virket i ca 1 år. Hadde samme problem på min E39 på fjernlys med 50w ballast, jeg monterte feilkodefjerner og da var problemet borte. Kan hende der ligger en motstand eller noe i det releet.. Er ikke godt og si..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå