Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på forstillings kontroll med min E39 520 2002 modell idag. De sa de ikke fikk til å justere camber foran.

Stemmer dette? Ok ellers?

Legger ved kontroll ark.

Tusen takk for svar fra kloke hoder :)

dwgixjfra29716ly1r7r.jpg

Skrevet

Grunnen til at de sier at de ikke klarer å justere camber foran er sikkert fordi det har rusta fast, også gidder de ikke å bruke tid på å løsne dette...

Skrevet
  Evenol skrev:
Grunnen til at de sier at de ikke klarer å justere camber foran er sikkert fordi det har rusta fast, også gidder de ikke å bruke tid på å løsne dette...

Det er på en måte ikke justerbart foran.. ;)

Om man fjerner den lille tappen på dempertoppen så kan man justere noe ved å flytte dempertoppen utover/innover.

Synes forøvrig det virket som noen sløvinger som har tatt kontrollen..

Er bilen bein på rattet?

Sjelden de blir beine på rattet om spissinga er forskjellig på høyre og venstresiden..

Skrevet

tenkte akkurat det samme som kenneth over her.

syns det var en sløv 4hjulskontroll.. jeg hadde aldri levert noe sånn ut av verksted...

Skrevet
  Kennethe34 skrev:
  Evenol skrev:
Grunnen til at de sier at de ikke klarer å justere camber foran er sikkert fordi det har rusta fast, også gidder de ikke å bruke tid på å løsne dette...

Det er på en måte ikke justerbart foran.. ;)

Om man fjerner den lille tappen på dempertoppen så kan man justere noe ved å flytte dempertoppen utover/innover.

Synes forøvrig det virket som noen sløvinger som har tatt kontrollen..

Er bilen bein på rattet?

Sjelden de blir beine på rattet om spissinga er forskjellig på høyre og venstresiden..

Bilen var skjev på rattet, fikk de til å rette opp dette. Virker å være ganske bein nå.

Hvorfor synes du det virker som noen sløvinger som har tatt kontrollen?

Spiller det noen rolle om det er msport understell på bilen?

Skrevet
  R.E.H skrev:
tenkte akkurat det samme som kenneth over her.

syns det var en sløv 4hjulskontroll.. jeg hadde aldri levert noe sånn ut av verksted...

Hvorfor ikke?

Skrevet

Nå er ikke jeg noen ekspert på forstillingskontroll, men jeg synes det er rart at det er så stor forskjell i camber og spissing bak mellom høyre- og venstre-siden. Selv om begge er innenfor grønt område, så bør det vel være så likt som mulig?

Jeg har forøvrig blitt fortalt at man ikke kan justere camber foran på E39, kun spissing.

Skrevet

Så lenge alt (det som kan justeres) er grønt så er det jo ok

Men mange mekanikere (inkl meg) gir seg ikke før alle talla er akkurat der de skal være og dønn likt på begge sider. Dette tar selvfølgelig noe mer tid.

Skrevet

Når vi tok målinger på E39 skulle bilen vektes med et visst antall kilo foran og bak, og høyde mellom senter på felg og hjulbue skulle være et visst antall mm foran og bak.

Det var også forskjeller ute og gikk ved forskjellige felger/dekkdimmensjoner.

Når det er sagt virker det litt sløvt at de ikke får justert den bedre, men kan jo være gamle skader osv. som påvirker dette også.

Skrevet

Det med å legge inn vekt og måle høyde varierer jo fra maskin til maskin.

Hunter-aparatet jeg brukte på forrige jobben ville alltid ha vekter, mens Corghi-aparatet jeg bruker nå aldri spør om det. Man må dog måle div høyder på enkelte biler. Dette er det garantert mange som hopper over.

  • 2 weeks later...
Skrevet

Igjen, kommer an på hvor avansert maskinen er, men skal normalt være et eget valg i menyen for sportsunderstell ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...