Gå til innhold

Hvordan godkjenne en ferdig ombygd bil?


bmwelsker
 Share

Anbefalte innlegg

Lag en seriøs søknad uten skrivefeil og god dokumentasjon på donorbil så er du på riktig vei. Om du har bilder fra byggeprosessen så er ikke det et minus heller. 318 til m3 har blitt godkjent før men er vanskeligere pga. vektproblemet. Du må ikke overstige totalvekten inkl 75kg pr. passasjer og den reelle vekten av M3`n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Hva om du sender søknadden etter du har satt i ny motor og de sier nei? Mulighet til å søke en gang til, eller må du bygge alt tilbake igjen...

Regner med du kan søke igjen. Men med mindre du har fikset det som fikses kan, så får du vel neppe plutselig godkjent når du ikke fikk det sist

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg ville ikke nevnt i søknaden at bilen allerede er ombygget! Hvis du får ja, så opplyser du saksbehandleren din at bilen allerede er ombygget og ber om råd. Du vil få en del retningslinjer når søknaden blir godkjent, men vekten kan være greit å undersøke på forhånd. Jeg mener det er et viktig moment ved selve søknaden. Å kunne dokumentere hvor motor kommer fra er også ganske viktig, for å bekrefte at det ikke er tyvgods ol.

edit: Du skal egentlig vise bilen orginal på forhånd for å bekrefte bilens identitet og om bilens stand er forsvarlig å bygge på. Begge disse tingene ser jeg ikke problemet med å gjøre i ettertid. jeg TROR det skal gå fint selv om bt er alvorlig trangsynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...