Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

teoretisk ja, i praksis svært lite.

Det vil ha mest å si på biler som kjører med MAP basert sprut, og har enorme kjølere.

På dieslene vi driver med greier man ikke å merke noe (dog fungere disse ganske annerledes enn bensin, som jeg antar du spør om).

Skrevet

i Mitt tilfelle har jeg en Nissan 200sx jeg kjøpte for å bruke som banebil til jeg ble færdi med bmwen, synes ladetrykket kommer litt sent, Kjører med APEXi sprut og lader 1,02 bar. turboen er en garret gt28, Motor skal være litt over 300hk, kjørere med 555cc dyser og større pumpe. (Jeg banna vel i kirken nå, men er bare midlertidig for å få kjørt under byggetiden) :)

Skal prøve meg litt ut, har 2 andre coolere som jeg kan teste med.

Skrevet

Det er andre faktorer som spiller vesentlig mye større rolle her, da spesielt eksosdelen av turbo.

Men for all del, prøv med andre kjølere.

Skrevet

skjønner, men det var mye bedre drag i bilen før denne cooleren ble montert, derfor lurte jeg bare på om det hadde mye å si.

Sikkert mye faktorer som spiller inn på dette.

Skrevet

dersom den eneste forskjellen er kjøleren vill jeg heller sett på trykkfall og effektivitet, altså kjølerens egenskaper fremfor nødvendigvis størrelse.

Skrevet

er nok noe annet som er "galt"

for stort eksoshus på turboen kanskje? Kjipt grenrør? lav tenning?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...