oxygaxe Skrevet Juli 11, 2012 Share Skrevet Juli 11, 2012 Mulig dette er et dumt spørsmål, men kjører på. Har størrelsen på intercooler noe å si på responsen på ladetrykket? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OTffs Skrevet Juli 11, 2012 Share Skrevet Juli 11, 2012 Ja, en stor intercooler vil ta lenger tid å fylle opp enn en liten en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juli 11, 2012 Share Skrevet Juli 11, 2012 teoretisk ja, i praksis svært lite. Det vil ha mest å si på biler som kjører med MAP basert sprut, og har enorme kjølere. På dieslene vi driver med greier man ikke å merke noe (dog fungere disse ganske annerledes enn bensin, som jeg antar du spør om). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oxygaxe Skrevet Juli 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 13, 2012 i Mitt tilfelle har jeg en Nissan 200sx jeg kjøpte for å bruke som banebil til jeg ble færdi med bmwen, synes ladetrykket kommer litt sent, Kjører med APEXi sprut og lader 1,02 bar. turboen er en garret gt28, Motor skal være litt over 300hk, kjørere med 555cc dyser og større pumpe. (Jeg banna vel i kirken nå, men er bare midlertidig for å få kjørt under byggetiden) Skal prøve meg litt ut, har 2 andre coolere som jeg kan teste med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juli 13, 2012 Share Skrevet Juli 13, 2012 Det er andre faktorer som spiller vesentlig mye større rolle her, da spesielt eksosdelen av turbo. Men for all del, prøv med andre kjølere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oxygaxe Skrevet Juli 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 13, 2012 skjønner, men det var mye bedre drag i bilen før denne cooleren ble montert, derfor lurte jeg bare på om det hadde mye å si. Sikkert mye faktorer som spiller inn på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juli 13, 2012 Share Skrevet Juli 13, 2012 dersom den eneste forskjellen er kjøleren vill jeg heller sett på trykkfall og effektivitet, altså kjølerens egenskaper fremfor nødvendigvis størrelse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode_E30 Skrevet Juli 15, 2012 Share Skrevet Juli 15, 2012 Har du testa om cooleren er tett? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim_M5 Skrevet Juli 15, 2012 Share Skrevet Juli 15, 2012 Hvis man tenker over hvor mange liter luft en motor svelger per sekund så forstår man hvor lite størrelsen på intercooler har å si.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Juli 15, 2012 Share Skrevet Juli 15, 2012 er nok noe annet som er "galt" for stort eksoshus på turboen kanskje? Kjipt grenrør? lav tenning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå