Gå til innhold

risting i rattet over 75km/t e34


AHellem
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en e34 som har et lite problem.... byttet fra gamle felgene til mine andre nybalanserte felger, og etter ombytte oppsto risting i rattet når jeg kjører over 70-75,, det er mest når jeg kjører rett fram..

tenker med en gang det er felgene, men balanserte de rett før jeg satt de på.

har nytt paralellstag og styrestag og vert på forhjulskontroll også.

de hjulene problemet er på er 225 brei, mens de gamle som jeg omtrent ikke merket noe på var 215 brei...

Hva kan det være? tenker selv at det kan være styresnekken som må strammes litt, men vet ikke helt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg erfaring med. Enten er det hjulene eller forstillingen. Er det hjulene lar de seg rett og slett ikke balansere. Jeg har kjørt med 255 breie framdekk og det har ingen betydning for risting.

Det har ingenting med styrestag eller bærebro å gjøre. Det er kasterstagegene som gjør at det rister. Bytt disse og problemene dine er borte. Er det hjulene som er årsaken burde det som balanserte de sagt i fra. Da er de nemlig skikkelig skadet.

Det har ingenting med styresnekken å gjøre. Du kan ha så mye slakke på styringen som du vil, det skal ikke riste likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for bra svar!

om det er casterstagene som er problemet, er det ikke da rart at det var mindre risting med de gamle felgene? eller kan det gi mer bevegelse når det først er slark, når jeg kjører med mykere 225dekk i forhold til litt harde slitte 215 vinterdekk?

om felgene ikke lot seg balansere burde de virkelig sakt ifra ja! hvis det er det som er problemet skal gutta på dekk1 få høre det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bukk, så kjører rett og slett på og bytter begge casterstagene når jeg først er i gang... jo lengre jeg venter jo verre jobb blir det :P...

om ikke det hjelper blir jeg litt sur på dekk 1!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bukk, så kjører rett og slett på og bytter begge casterstagene når jeg først er i gang... jo lengre jeg venter jo verre jobb blir det :P...

om ikke det hjelper blir jeg litt sur på dekk 1!

Det tror jeg ikke du gjør feil i hvis det er lenge siden casterstagene ble byttet. Jeg byttet alt i forstillinge (for mange år siden) og fikk egentlig en ny bil da. Nå er det syk slakke i mine bærebroer, men det rister bare når jeg kjører over humper. Så jeg vet at det er casterstagene som har skyld i 80kmt ristingen. Den er det veldig greit å få fjernet med en gang...

E34 er en bombesikker bil. Du kan kjøre LANGT i disse bilene i komfort og sikkerhet. Jeg har ikke opplevd startproblemer i 6 år nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingard; enig med den! e34 er fantastisk maskin! men trenger sitt vedlikehold :P

crabfisk190; center ringer? tenker du på foring-ringene i casterstagene eller? er ikke helt med på uttrykket, men høres virkelig ut som noe lurt noe om de koster 100kr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok til at jeg bytter resten av forstillingen også... Har allerede byttet paralellstag, begge styrestag, begge stabstagpinnene, og bærearmen på den ene siden... Ikke mye igjen for å få allt komplett nytt da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er jeg med på hva han mener ! :D skal sjekke opp i dette! godt mulig det er det som er problemet!

Har også opplevd at bilen oppfører seg slik, når de glemmer sentreringsringene. Er 99% sikker på at dette er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...