AHellem Skrevet Juli 13, 2012 Skrevet Juli 13, 2012 Jeg har en e34 som har et lite problem.... byttet fra gamle felgene til mine andre nybalanserte felger, og etter ombytte oppsto risting i rattet når jeg kjører over 70-75,, det er mest når jeg kjører rett fram.. tenker med en gang det er felgene, men balanserte de rett før jeg satt de på. har nytt paralellstag og styrestag og vert på forhjulskontroll også. de hjulene problemet er på er 225 brei, mens de gamle som jeg omtrent ikke merket noe på var 215 brei... Hva kan det være? tenker selv at det kan være styresnekken som må strammes litt, men vet ikke helt..
ingard Skrevet Juli 13, 2012 Skrevet Juli 13, 2012 Dette har jeg erfaring med. Enten er det hjulene eller forstillingen. Er det hjulene lar de seg rett og slett ikke balansere. Jeg har kjørt med 255 breie framdekk og det har ingen betydning for risting. Det har ingenting med styrestag eller bærebro å gjøre. Det er kasterstagegene som gjør at det rister. Bytt disse og problemene dine er borte. Er det hjulene som er årsaken burde det som balanserte de sagt i fra. Da er de nemlig skikkelig skadet. Det har ingenting med styresnekken å gjøre. Du kan ha så mye slakke på styringen som du vil, det skal ikke riste likevel.
AHellem Skrevet Juli 13, 2012 Forfatter Skrevet Juli 13, 2012 takker for bra svar! om det er casterstagene som er problemet, er det ikke da rart at det var mindre risting med de gamle felgene? eller kan det gi mer bevegelse når det først er slark, når jeg kjører med mykere 225dekk i forhold til litt harde slitte 215 vinterdekk? om felgene ikke lot seg balansere burde de virkelig sakt ifra ja! hvis det er det som er problemet skal gutta på dekk1 få høre det!
ingard Skrevet Juli 13, 2012 Skrevet Juli 13, 2012 Hvis du har mulighet, løft bilen opp og røst skikkelig i stagene som går til hjulene. Da ser du fort hvor problemet ligger. Alt blir værre med bredere dekk og mer senk, tro meg! (jeg bytter bærebroer hver EU)
AHellem Skrevet Juli 13, 2012 Forfatter Skrevet Juli 13, 2012 har bukk, så kjører rett og slett på og bytter begge casterstagene når jeg først er i gang... jo lengre jeg venter jo verre jobb blir det ... om ikke det hjelper blir jeg litt sur på dekk 1!
ingard Skrevet Juli 13, 2012 Skrevet Juli 13, 2012 har bukk, så kjører rett og slett på og bytter begge casterstagene når jeg først er i gang... jo lengre jeg venter jo verre jobb blir det ...om ikke det hjelper blir jeg litt sur på dekk 1! Det tror jeg ikke du gjør feil i hvis det er lenge siden casterstagene ble byttet. Jeg byttet alt i forstillinge (for mange år siden) og fikk egentlig en ny bil da. Nå er det syk slakke i mine bærebroer, men det rister bare når jeg kjører over humper. Så jeg vet at det er casterstagene som har skyld i 80kmt ristingen. Den er det veldig greit å få fjernet med en gang... E34 er en bombesikker bil. Du kan kjøre LANGT i disse bilene i komfort og sikkerhet. Jeg har ikke opplevd startproblemer i 6 år nå.
Kristiansan'årn Skrevet Juli 13, 2012 Skrevet Juli 13, 2012 Ikke glem center ringer!! Rista i min bil når jeg fikk på sommertøfflene, viste seg bare å være centeringene. 100kr fikk jeg helt nye center ringer, rista ikke en plass etter det. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
AHellem Skrevet Juli 13, 2012 Forfatter Skrevet Juli 13, 2012 ingard; enig med den! e34 er fantastisk maskin! men trenger sitt vedlikehold crabfisk190; center ringer? tenker du på foring-ringene i casterstagene eller? er ikke helt med på uttrykket, men høres virkelig ut som noe lurt noe om de koster 100kr!
joakimh Skrevet Juli 13, 2012 Skrevet Juli 13, 2012 jeg tror crabfisk190 mener sentreringsring til di felgene som trenger dette...
bmwmaxi Skrevet Juli 14, 2012 Skrevet Juli 14, 2012 Senter ringer er de du setter på navet, hvis du har felger med senterhull som er beregna for e38, e39 74,1mm e12 e23 e24 e32 e 34+++ har 72,5mm
Kristiansan'årn Skrevet Juli 14, 2012 Skrevet Juli 14, 2012 jeg tror crabfisk190 mener sentreringsring til di felgene som trenger dette... Nøyaktig det jeg mente var sikker på jeg hadde skrevet noe feil!
AHellem Skrevet Juli 14, 2012 Forfatter Skrevet Juli 14, 2012 da er jeg med på hva han mener ! skal sjekke opp i dette! godt mulig det er det som er problemet!
Kristiansan'årn Skrevet Juli 14, 2012 Skrevet Juli 14, 2012 da er jeg med på hva han mener ! skal sjekke opp i dette! godt mulig det er det som er problemet! Er iallefall billigere enn å skifte ut for og bakstilling Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
AHellem Skrevet Juli 14, 2012 Forfatter Skrevet Juli 14, 2012 Blir nok til at jeg bytter resten av forstillingen også... Har allerede byttet paralellstag, begge styrestag, begge stabstagpinnene, og bærearmen på den ene siden... Ikke mye igjen for å få allt komplett nytt da!
Tommy Skrevet Juli 14, 2012 Skrevet Juli 14, 2012 da er jeg med på hva han mener ! skal sjekke opp i dette! godt mulig det er det som er problemet! Har også opplevd at bilen oppfører seg slik, når de glemmer sentreringsringene. Er 99% sikker på at dette er problemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå