Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmm, sjekket det nå, plugg på cyl 1 var så godt som løs og det var olje på veggene i "hullet". Jeg som var godt igang med demontering. :) Jeg får slenge det ihop imorgen igjen og prøve da.

Skrevet

Da har jeg prøvd å starte opp igjen, bankelyden er vekke. :) Jeg peilet oljen før oppstart, den var da på maks. Stoppet så motoren etter ca.2 min og peilet oljen med en gang, det var da under minimum. Etter 10 min på minimum, og etter 30 min var det under medium.

Det skal vel ikke ta så lang tid for oljen å renne tilbake?

Den gikk litt "grovt" på tomgang, muligens litt lavt turtall. Ikke sikkert at dette har noe sammenheng men det er greit å nevne. Vakuum lekkasje kanskje?

Skrevet

Ett lite tips er når dette skjedde med min 523i så sjekket jeg alle pluggene og det var olje på de og fant da ut at jeg måtte bytte toppdekselpakning og at veivhusventilasjonen var tett.Jeg byttet veivhusventilasjon og toppdekselpakning og plugger.Bilen gikk da mye renere og fikk en helt annen respons med tanke på bunndrag osv.Slangen/røret som går fra veivhusventilen og ned til peilepinnnen var så og si helt tett.Jeg ville ha sjekket dette hvertfall.Bra at det ordnet seg med bankelyden i motoren din hvertfall:)

Skrevet

Jeg sjekket nederste delen av veivhusventilasjonen og det var en del drit der, ikke helt tett men jeg fikk rengjort den. Takk for innspill og tips sålangt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...