Gå til innhold

Vask etter lakkering- tips.


bmwgrace
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt det kan være greit og bruke en vaskevott. Akkurat kjøpt meg en. Noe med at møkka blir løftet opp istedenfor at det blir dratt bortover lakken. De som har peiling får rette meg om jeg tar feil.

2012-07-12165512.jpg

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Microfiber! Kjøp en vott fra Meguiars. Jeg anbefaler og kjøpe en foam cannon for å få en mest mulig skånsom vask uten å ta fingrene på bilen. Start med avfetting, spyl av, bland såpe, spyl på, la det virke og deretter spyl av. Om det fortsatt er litt igjen kan du ta en ny runde med avfetting eller gå over bilen med microfiberklut, god såpe og ei bøtte med gritguard. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Microfiber! Kjøp en vott fra Meguiars. Jeg anbefaler og kjøpe en foam cannon for å få en mest mulig skånsom vask uten å ta fingrene på bilen. Start med avfetting, spyl av, bland såpe, spyl på, la det virke og deretter spyl av. Om det fortsatt er litt igjen kan du ta en ny runde med avfetting eller gå over bilen med microfiberklut, god såpe og ei bøtte med gritguard. :)

Hvor får jeg tak i den votten henn ? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja :) Takker, takker!

Men, er det sånn at svamp er lakk-killer? :P

Har du svamp, har du bokstavelig ett sandpapir. Dritten du fanger opp blir jo med på en rundtur, det sier jo seg selv :)

Tror nok ingen nekter på dette, men det at folk ikke bryr seg noe spessielt over bilpleie er jo ikke noe nytt. Får magesår hver gang jeg ser pappa vaske bilen sin med svamp, men i likhet med 99% av folket er det "bra nok" for dem som ikke tenker mere over det.

Kommer du derimot i sollys, ser jo man vaskeripene med en eneste gang. Kjør på med washmit fra scandicshine elns.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mange på dcn som bruker svamp. Er ikkje akkurat bensinstasjonsvamp, men f.eks. zymol svamp.

Er greit å få vekk mest muligt dritt før håndvasken. (avfetting) So når du tar håndvasken bruker du 2 bøtter. Ein med såpe og ein annen med vann som du skyller vaskehansken/svampen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...