Trajan Skrevet Juli 16, 2012 Share Skrevet Juli 16, 2012 Hei, Når jeg kjøpte bilen min i september 2011 stod den på et forbruk på 0,7 l / mil i kjørecomputeren, mens den nå står på 1,2 l/mil. Det bør nevnes at jeg kjøpte bilen av en 65 år gammel dame som trolig har en litt annen kjørestil enn jeg. Bilen brukes mest til motorveikjøring til og fra jobb. Har ikke kalkulert manuelt om tallet kjørecomputeren sier faktisk er rett, men siden det er en ganske stor forskjell tenkte jeg å høre med dere "eksperter". Er dette normalt eller noe jeg burde sjekke? Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Juli 16, 2012 Share Skrevet Juli 16, 2012 Høres mye ut visst du ikke har en veldig stor andel bykjøring. Min tidligere 118d brukte 0,56 på hard landeveiskjøring nedover sverige, inkl 1 fjellovergang. Vi har også en facelift E60 520d her i huset, som brukte 0,51 på samme strekning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Juli 16, 2012 Share Skrevet Juli 16, 2012 Kan godt være at det er normalt dersom det primært er hissig bykjøring. Men du bør sjekke på gammelmåten med tripteller og pumpetall dersom du er i tvil. Computeren viser etter min erfaring sjelden riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trajan Skrevet August 9, 2012 Forfatter Share Skrevet August 9, 2012 Viste seg at jeg har 0,65/0,7 i forbruk. Kjørecomputer viser 1,2-1,3. Rart at den er såpass feil, men det får se være. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet August 9, 2012 Share Skrevet August 9, 2012 Da er det noe feil, ville sjekket dette. Siden det mest sannsynlig henger sammen med noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå