Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Starter en tråd på prosjektet mitt som jeg regner med tar 1-2 måneder. :-)

Har da kjøpt meg en BMW e39 523i 1996 modell som jeg fikk billig, den var hel å pen i karosseriet, så da klinte jeg til.

Fikk meg en M5 2000 mod fra England her om dagen, så da har jeg begynt å plukke fra hverandre 523'n. :)

Kommer til å legge ut en del bilder fremover :)

q05w4vbm71iyvzir8f9i.jpg

523i

btb1x1pbkpvhevtbzvv0.jpg

M5

Skrevet
Fint prosjekt, legg ut masse bilder.

Vet du om m5 stabstag passe direkte over på vanlig 5 serie slik den du har?

Det vet jeg desverre ikke. får se åssen det ser ut når jeg begynner å ta fra hverandre m5'en :)

Skrevet

Hvis jeg ikke husker feil, passer det ikke over. Uansett må du løsne og løfte på motor for å bytte stabstaget foran. Da får du akkurat lirka det ut..

Skrevet

Går an å senke traversen litt, så får du også ut stabstaget. Er forøvrig jævlig trangt å få ut uten å senke traversen, selvom du allerede har tatt ut motor ;)

Og det funker vel ikke med V8/M5 nav på vanlig E39 heller?

V8 modellene har jo snekkestyring med styreledd plassert bak styreaksen, så da har du ingen innfestning til endeledd om du bruker V8 nav på vanlig E39.

Det som derimot er bolt on er 530i bremser (2001-->). De er vel 324mm kontra 296mm org. Dvs skiver, klaver og kalippere. Tror du da kan bruke kalippere/klaver fra V8 modeller ;)

Skrevet

Går ut ifra du er klar over at det er litt forskjeller på v8er i høyre/venstre styrt bil.

Bla må man ha travers, styresnekke, grenrør, startmotor og litt andre smådeler fra venstrestyrt.

Skrevet
Går ut ifra du er klar over at det er litt forskjeller på v8er i høyre/venstre styrt bil.

Bla må man ha travers, styresnekke, grenrør, startmotor og litt andre smådeler fra venstrestyrt.

Alltid morsomt med noen utfordringer, jeg vet ikke alle delene jeg trenger, men regner med at det er noe :)

Skrevet

Det her er jo helt kurrant å følge med for min del! så kan jeg lære av dine feil xD :P

stå på og fyr løs med myye bilder og info! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...