Gå til innhold

BMW E39 M5 Prosjekt. s.22 Leppe s.50


MathiasW
 Share

Anbefalte innlegg

Det er kanskje merarbeid ved å flytte over takplaten, men bilen er uansett ribbet så noe arbeid fra eller til ville jeg ikke brydd meg om i et slikt tilfelle. Jeg regner vel ikke med at donorbilen har sort taktrekk heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det er snakk om å få det ordentlig gjort, mtp at det skal være tett osv, takplaten på e39 er ikke punktet fast, så der må det gjøres på andre måter enn vanlig, så det er ikke bare "noe arbeid fra eller til"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke nødvendigvis da det krevet mye større kompetanse for å bytte tak, mot å bytte om til m5, å bygge om til m5 krever i bunn og grunn kun at man klarer å skru, det gjør det ikke med takbytte...

sier bare at det er mye emr krevende å bytte tak, mathias klarer det helt sikkert, men tror ikke hvem som helst som klarer å bytte motor klarer å bytte tak på en e39 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. Nå er det ikke bare motorbytte som gjennomføres ved et slikt ombygg (les: bla. reservehjulsbrønn). Trådstarter vurderte i tillegg å kappe bilen i to for så å sveise sammen. Et takbytte burde være verdens minste problem når man i det hele tatt fantaserte om slikt.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant, virker som han er kapabel til det;) prøvde bare å si at det er ganske avansert å bytte tak på en E39, mot de fleste andre biler, BMW utforsket hvordan det var å sømsveise taket(mulig hele karosset?) men fant ut at det ikke lønte seg i det heletatt, takbytte på e46 derimot har kun punktet tak, noe som gjør det mye lettere å gjennomføre da man bare borrer opp punktene og løfter det av(kort fortalt såklart)

Men som sagt så virker mathias som en kar kapabel til krevende jobber, så muligheten er jo der, vet bare at jeg ikke hadde gjort noe sånt igjen:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi oi har skjedd mye her :P

jaa, veldig lyst til å ha takluke, men ikke så lyst at jeg gidder å gjøre det.. :P da kan jeg heller kjøpe en med takluke senere.. :-)

Trøtt i dag, våkna nettopp.. skal dra på jobben å drive litt tenker jeg, før bryllupsfest..

Nei, er ikke mitt private værksted, det hadde jo vært drømmen :-D

Men trenger noen tips til ledningsnett, hater ledninger!

Kommer fler bilder i dag, tok noen i går.. men var for trøtt til å gidde å legge ut noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nesten ikke gjort noe i hælja, vært på bryllupsfest så har ikke akkurat vært så opplagt heller :P

Men, nå er jeg faen meg lei disse ledningene! noen som har kappa og lodda sammen ett sånt ledningsnett før?

Er redd man kan få masse feilmeldinger om man gjør det? hva vet dere!?

0i5v63i2ppltqmtwsiru.jpg

neip11fwojyx1la8x2mn.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan da ikke tro det blir noe feil av det? er bare å klippe, lodde og bruke krympeslanger, så skal det bli så godt som nytt det ;)

Håper det! ellers kan jeg få tak i ett komplett venstrestyrt ledningsnett for 4000, men dyrt a gitt :P

pvqb57mvw9ci1ewjqy38.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, spesielt når du har ledningsnett fra før av :P

Ikkesant! kan jo hende jeg får solgt det på Ebay da, men litt kjipt forde!

Skal få med meg pappa så han kan se på det neste uke, for han har litt peiling på ledninger osv..

så kan jeg heller drive med styresnekka (om jeg får delene snart!) og rette kanaler denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...