MathiasW Skrevet Juli 18, 2012 Share Skrevet Juli 18, 2012 Starter en tråd på prosjektet mitt som jeg regner med tar 1-2 måneder. Har da kjøpt meg en BMW e39 523i 1996 modell som jeg fikk billig, den var hel å pen i karosseriet, så da klinte jeg til. Fikk meg en M5 2000 mod fra England her om dagen, så da har jeg begynt å plukke fra hverandre 523'n. Kommer til å legge ut en del bilder fremover 523i M5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MathiasW Skrevet Juli 18, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 18, 2012 Dette har jeg da gjort i dag.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Juli 18, 2012 Share Skrevet Juli 18, 2012 Fint prosjekt, legg ut masse bilder. Vet du om m5 stabstag passe direkte over på vanlig 5 serie slik den du har? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MathiasW Skrevet Juli 18, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 18, 2012 Fint prosjekt, legg ut masse bilder.Vet du om m5 stabstag passe direkte over på vanlig 5 serie slik den du har? Det vet jeg desverre ikke. får se åssen det ser ut når jeg begynner å ta fra hverandre m5'en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Juli 18, 2012 Share Skrevet Juli 18, 2012 JA fint om du gidder ta en titt på det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Juli 18, 2012 Share Skrevet Juli 18, 2012 Hvis jeg ikke husker feil, passer det ikke over. Uansett må du løsne og løfte på motor for å bytte stabstaget foran. Da får du akkurat lirka det ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Juli 18, 2012 Share Skrevet Juli 18, 2012 Då utgår den planen ja. Regner med bremsene ikke passer over heller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Juli 18, 2012 Share Skrevet Juli 18, 2012 Er andre fjærbein på de vel? Annet enn det vet jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Juli 18, 2012 Share Skrevet Juli 18, 2012 Må bruke nav fra 530/540/M5 for å bruke M5 bremser foran. Altså del nr. 2 på diagrammet her: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Netlandet Skrevet Juli 18, 2012 Share Skrevet Juli 18, 2012 Går an å senke traversen litt, så får du også ut stabstaget. Er forøvrig jævlig trangt å få ut uten å senke traversen, selvom du allerede har tatt ut motor Og det funker vel ikke med V8/M5 nav på vanlig E39 heller? V8 modellene har jo snekkestyring med styreledd plassert bak styreaksen, så da har du ingen innfestning til endeledd om du bruker V8 nav på vanlig E39. Det som derimot er bolt on er 530i bremser (2001-->). De er vel 324mm kontra 296mm org. Dvs skiver, klaver og kalippere. Tror du da kan bruke kalippere/klaver fra V8 modeller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MathiasW Skrevet Juli 18, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 18, 2012 Har komplett bremer foran til 540 om noen trenger, må bare ha nye klosser. Har sandblåst dem og hatt på syregrunning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvammis Skrevet Juli 18, 2012 Share Skrevet Juli 18, 2012 Går ut ifra du er klar over at det er litt forskjeller på v8er i høyre/venstre styrt bil. Bla må man ha travers, styresnekke, grenrør, startmotor og litt andre smådeler fra venstrestyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MathiasW Skrevet Juli 18, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 18, 2012 Går ut ifra du er klar over at det er litt forskjeller på v8er i høyre/venstre styrt bil.Bla må man ha travers, styresnekke, grenrør, startmotor og litt andre smådeler fra venstrestyrt. Alltid morsomt med noen utfordringer, jeg vet ikke alle delene jeg trenger, men regner med at det er noe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LasseEllingsen Skrevet Juli 18, 2012 Share Skrevet Juli 18, 2012 *Følge med* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Juli 19, 2012 Share Skrevet Juli 19, 2012 Det her er jo helt kurrant å følge med for min del! så kan jeg lære av dine feil xD stå på og fyr løs med myye bilder og info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå