Gå til innhold

"Gnisse lyder" fra bakhjul e36


engern
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en e36 318i og stefaren min har nettopp kjøpt en e36 320i.

Vi har begge samme knirke eller gnisse lyd fra bakhjul. Høres nesten ut som metall mot metall som knirker\slår\gnisser borti av og til. Høres ut som om det er ett punkt på en måte som gnisser i det hjulene går rundt. Så derfor regner jeg med at dette er noe flere har vært borti og kan si hva det er?

På min høres det ut som om lyden kommer fra venstre bakdekk,men er veldig usikker da det er vanskelig og høre nøyaktig hvor lyden kommer fra. Hvis det er vått føre ute så blir lyden værre, høres ut som om noe gnisser borti ett sted.

Var sikker på at det var hjullageret som var gåent, så jeg jekket opp bilen og kjente etter men det er null slark i noenting der. Prøvde også å bytte trommelene bak for det er ingenting synelig som tar borti noe der, så det måtte være innvendig i trommel trodde jeg.

Fant da ut at hjulagerene er ganske nye på bilen, så det burde ikke være de som er problemet.

Lyden høres bare i lav hastighet, opp til rundt 30km\t.

Noen som har vært borti dette som vet hva det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er lyden konstant?er lyden ved rygging?kan også være bremsebåndet som har løsnet å tar borti trommelen.

Jeg hadde en splint en gang i tiden som var løsnet på bremsebåndet.Det resulterte i at bremsebåndet til tider hengte seg fast i trommelen som igjen lagde gnisse/skrapelyder,til den glapp og fjera smalt den på plass igjen.

Dette var verst ved rygging..

*så selvfølgelig når dette var ferdigskrevet at dere har 2 forskjellige biler.320 har vell skiver bak..*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

320 har skiver bak, 318 har trommel bak. Å lyden er identisk på begge bilene. Trommelene ble også åpnet, sjekket og byttet på min. Fant ingenting unormalt inni de heller, bremseklosser og alt så bra ut så lot være å bytte de inntil videre.

Har jekket opp og snurret hjulene,men da er det ikke noen lyd. Så lyden kommer kun når det er belastning på hjulene.

Lyden er der ved kjøring uansett om det er oppover,nedover,bortover eller sving. Men kun i lav hastighet. Under rygging har jeg ikke hørt noe.

Det blir værre lyd på begge bilene ved vått føre.

Har gått over begge bilene etter synlige ting som tar borti,men finner ingenting. Så det må være noe man ikke ser. Har også nappet og revet i hjula for å sjekke etter slark men de sitter bom fast, null slark uansett hvor mye man prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

320 har skiver bak, 318 har trommel bak. Å lyden er identisk på begge bilene. Trommelene ble også åpnet, sjekket og byttet på min. Fant ingenting unormalt inni de heller, bremseklosser og alt så bra ut så lot være å bytte de inntil videre.

Har jekket opp og snurret hjulene,men da er det ikke noen lyd. Så lyden kommer kun når det er belastning på hjulene.

Lyden er der ved kjøring uansett om det er oppover,nedover,bortover eller sving. Men kun i lav hastighet. Under rygging har jeg ikke hørt noe.

Det blir værre lyd på begge bilene ved vått føre.

Har gått over begge bilene etter synlige ting som tar borti,men finner ingenting. Så det må være noe man ikke ser. Har også nappet og revet i hjula for å sjekke etter slark men de sitter bom fast, null slark uansett hvor mye man prøver.

handbrekket på 320 er trommelbrems, ta av bremseskiva bak og sjekk. Selve skåla på bremseskiva fungerer her som trommel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur heller det at det er bremseskjoldet som ligger borti bremseskiva på 320`n og trommelen på 318`n. vist du tar av dekket på f.eks 320`n, så dreier du skiva menst du trykker ut bremseskjoldet enkelte plasser. vist lyden forsvinner en plass du trykket, så må du presse ut til du kan dreie skiva uten at den tar borti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...