Daniel.B Skrevet Juli 24, 2012 Skrevet Juli 24, 2012 Heisann. Har ganske så mye negativt camber bak på min E34. Bilen er senket og kjører med 255/40/17 dekk. Syns bedre med breiere hjul. Vil vel da tro at jeg må bytte foringene som er nr 2 på bildet? Eller er det noe annet? Er det mye jobb å bytte svingarmsforingene? Ser at Koed har vanlige foringer til 180kr. Stk? Og eksentriske til 360kr. Er dette noe ala Kmac? Vil jeg få en tålig normal hjulstilling ved å bytte foringene i vanlige? Eller må jeg ha justerbare siden bilen er senka og med breiere hjul enn orginalt? Hørt at det er ganske vanskelig å justere disse foringene riktig.
Daniel.B Skrevet Juli 24, 2012 Forfatter Skrevet Juli 24, 2012 Traversforingene ser ut til å være Powerflex og de er i bra stand.
scoot Skrevet Juli 24, 2012 Skrevet Juli 24, 2012 Hvor mye senk har du? Siden E34 ikke har camberjustering bak originalt må du evt. bytte til de eksentriske du snakket om - eller kjøpe topplager med camberjustering!
Fliid Skrevet Juli 24, 2012 Skrevet Juli 24, 2012 Topplager har ingen innvirknng på denne bakstillingen. Eneste kuren mot for mye camber, er eksentriske foringer i travers
scoot Skrevet Juli 24, 2012 Skrevet Juli 24, 2012 Det kan stemme - når jeg tenker meg om får du kanskje ikke topplager med justering til e34 i hele tatt?
Daniel.B Skrevet Juli 24, 2012 Forfatter Skrevet Juli 24, 2012 Tror den er senket 50mm (55) foran og 35mm bak. Men hvis de gamle foringene er gamle og slitne, vil de vel hjelpe en del med nye orginale foringer? Har en 520 delebil ståendes med org fjøring og jeg kan også se at den har negativ camber bak på begge hjula. Jeg kunne jo ha montert org fjører bak, men det blir så alvorlig stuk på bilen. Noen som har prøv disse : http://www.turnermotorsport.com/p-3546- ... treet.aspx Hvordan er det å få montert og justert disse? Holder de seg slik jeg vil ha dem?
Fliid Skrevet Juli 24, 2012 Skrevet Juli 24, 2012 Nei, får ikke justerbare tårnlager bak. Hvis du har slitte travers foringer, så legger den seg mer ut, enn den ville gjort med friske foringer. Skal du rette opp hjul mest mulig, så er k-mac sitt sett som henviser til, helt ok. Er til å justere, men trangt.
Daniel.B Skrevet Juli 24, 2012 Forfatter Skrevet Juli 24, 2012 Men nå blander vi vel litt. Traversforingene er de to store i hver sin ende av traversen. Det er vel de fire svingarmsforingene som har skylda. Hvordan er det å bytte disse? Mye jobb? Breie hjul har vel også litt skyld i at denne problemstillingen oppstår eller?
Fliid Skrevet Juli 24, 2012 Skrevet Juli 24, 2012 Jeg har aldri snakket om annet enn svingarm, men ser jeg har skrevet travers. Hehe Armene må ned og presse ut de gsmle. Har du presse tilgjengelig, så er det en fin jobb. Breie hjul viser kun bedre hvor gal camberen er bak. Ser det ikke like lett med smale hjul.
Daniel.B Skrevet Juli 24, 2012 Forfatter Skrevet Juli 24, 2012 Får se om jeg bestiller fra Turner, eller klemmer i noen nye orginale. Bør vel hjelpe med noen nye også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå