Gå til innhold

slett


scoot
 Share

Anbefalte innlegg

Grunnet skolegang vurderer jeg og gå over til en annen type bil ( en liten drittbil av noe slag ), derfor blir denne nå lagt ut for salg.

Bilen er 91' modell import, uten utstyr overhodet utenom El-speil. Bilen har ikke takluke, noe som enkelt kan sees på bilen da den har svært lite rust. Noe er det alltid, et jekkfeste har gitt etter ( høyre foran ), men bortsett fra det er den hel. Hjulbuer og lignende er bra. Dørene har av en eller annen grunn blitt angrepet på innsiden, dette har jeg valgt å ikke gjøre noe med. Istedet har jeg valgt å holde det i sjakk ved og bruke linjolje og lignende midler. Dette har vist seg å fungere godt.

Bilen er ikke pen kosmetisk, dette er en bruksbil - og den jobben gjør den veldig bra. Bilen er delvis flekklakkert grunnet rust ( pga dype riper ). Dermed valgte jeg å flekke den siden den ikke var pen i lakken fra før. Gir du bilen en runde i en lakkboks blir den veldig pen! :)

Lav kilometer, skuddsikker motor, tight girkasse, gode bremser og god clutch er stikkord. Motoren bruker ikke olje eller vann, og etter 10 000km blir oljen byttet ( den er da ikke rukket og bli ordentlig svart engang!! ).

Som kjent sliter ofte E34 med slark i styresnekke, denne har minimalt med slark og jeg har sørget for å kjøre på RIKTIG servo-olje ( grønn ), ingen ulyder og lite slark grunnet lav kilometerstand.

Bilen har jeg kostet på store mengder, jeg har byttet bortimot alt som kan byttes fordi jeg ønsker en teknisk strøken bruksbil.

Bilen er godkjent senket 40/30mm, og det sitter strøkne OZ Ceres med splitter nye sommerdekk på bilen.

I løpet av det siste året er følgende ting byttet:

Understell:

- Powerflex i nye Febi bærearmer + forsterkede lenkearmer ( byttet 27.07 )

- Nye senkefjører og dempere rundt om, med topplager.

- Nye stag styring og hjelpesnekkeforing ( ble jo tatt 4hjulskontroll siden jeg godkjente senkesettet ) inklusiv parallellstag.

- Stabstagforinger nye

- Storforinger bak byttet, samt stabstag og pitman armer

- Diffoppheng foring byttet

- Gått over mellomaksel, denne var bra

- Ny eksos i fjor høst fra kat

- Et nytt hjullager bak høyre i forbindelse med EU

Motor/bensin

- Nye brukte coiler

- Bruker IKKE olje eller vann overhodet

- Ny kamføler

- Ny TPS, IAT + diverse slanger

- Byttet LMM

- Filter og oljeskift 2 ganger i året ( 1 gang i året bytter jeg plugger )

- Bensinpumpe bytta i helga, samt bensinfilter

Bremser

- Brukte overhalede calipere foran

- Nye skiver og klosser foran

- Nye bremserør bak ( så disse er ok i all evighet )

Diverse

- Kjøpt strøkne stoler med armlener foran

- Ny frontrute i fjor

- Nye gassdempere panser og bakluke

- Oz Ceres 17" som er bortimot strøkne, liten bulk ene felgen bak men merker du det ikke på en E34 så merkes den aldri. Med splitter nye sommerdekk.

- Har overhalt vindusviskermekanismen ( se egen DIY som jeg har laget ). Dette vil i praksis si at jeg eier en E34 som IKKE har slarkete mekanisme, den slår ikke i panser, henger ikke etter og fungerer utmerket. Regnvær er en drøm, eneste som høres er den klassiske vindusviskermotoren ( duredure ).

- Har også ettermontert trådløs sentrallås.

Må gjøre småting før EU ( januar 2013 ), disse delene blir byttet så fort jeg har tid;

- Må gå over bremser bak, og bytte håndbremssko og bremseskjold. Alle delene er kjøpt inn samt brukte calipere som jeg har overhalt.

Bilen rister litt ved brems i 110kmt og over, dette er sansynligvis fordi den ene calipern bak ikke er helt god.

Sammenlignet med søppelet som ligger på finn.no finner du neppe en E34 som er tightere å kjøre enn denne til 20 000,- norske kroner.

Bud er aktuelt, kan selges billigere uten OZ felger ( blir da levert på 16" originale BMW Alu! )

DSC_00033.jpg

DSC_0004-2.jpg

DSC_0007-1.jpg

Fler bilder kommer.

PM eller telefon for spørsmål.

Magnus

45066867

HALDEN, ØSTFOLD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moar pictures. Bud er aktuelt :-) Beklager at den ikke er vasket på bildene, men det regner jo hele forbanna tiden! Sola titta fram nå, så da brukte jeg muligheten til å ta bilder i allefall.

Kan eventuelt selges på originale BMW 16" felg for en billigere penge ;)

20120725_202403.jpg

20120725_202411.jpg

20120725_202423.jpg

20120725_202431.jpg

20120725_202441.jpg

20120725_202446.jpg

20120725_202500.jpg

20120725_202505.jpg

20120725_202512.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...