Jump to content

E34 M50 starter ikke. Ikke gnist eller bensin.

Julian Sommer
 Share

Recommended Posts

Det har jeg tenkt på og, så har vaska den inntil videre for å se om det hjalp. Kommer til å kjøpe en ny dersom ingen er overbevist om at det er noe annet :)

Men, skulle ikke bensinen kommet frem til fuelrail, selvom veivsensoren er defekt? Hadde jo vært godt med en is i varmen.. ;)

Finnes ikke gnist og bensinpumpa starter ikke engang nei. Holder selv en finger på veivsensor, men vil høre andres forslag. Har testet annen hjerne, så denne er det hvertfall ikke. Har derimot ikke sjekka om den får strøm, men bilen har jo gått før, så vil få tak i veivsensor før jeg gjør noe mer :) Prøvde å vaske veivsensoren som satt der (den var full av dritt), uten hell.

Takk for svar sålangt! Hvis noen tror det kan være noe annet enn veivsensor, kjør på med forslag! Kommer til å oppdatere med løsning da jeg kommer så langt, da dette er en gjenganger på BMW-forumer. Derimot er det aldri noen som forteller hva løsningen var.

Veivsensor, bilen "skal" starte med gåen kamsensor. Såvidt jeg har forstått vil den kun bruke lengre tid på å starte hvis kamsensoren er gåen, veivsensoren derimot vil den være død.

Diagnose? :)

Min hadde halvveis defekt kamsensor, min startet - men ble veldig tungstartet. Måtte kinne en stund før det skjedde noe.

Dette er vel sansynligvis forskjell på om du har siemens eller bosch DME og. ( samt om du har vanos eller ikke )