Julian Sommer Skrevet Juli 24, 2012 Skrevet Juli 24, 2012 Min mor får ikke start på sin bruksbil, en 525i (M50). Bensinpumpe og coiler får 12V tennigsstrøm, men pumpen starter ikke og der finnes ingen gnist. På forhånd takk!
Joachim_M5 Skrevet Juli 24, 2012 Skrevet Juli 24, 2012 Vedder en pæreis på at det er triggersensoren på veiva di!
Julian Sommer Skrevet Juli 24, 2012 Forfatter Skrevet Juli 24, 2012 Det har jeg tenkt på og, så har vaska den inntil videre for å se om det hjalp. Kommer til å kjøpe en ny dersom ingen er overbevist om at det er noe annet Men, skulle ikke bensinen kommet frem til fuelrail, selvom veivsensoren er defekt? Hadde jo vært godt med en is i varmen..
OTffs Skrevet Juli 25, 2012 Skrevet Juli 25, 2012 Kam eller veiv sensor tenker jeg Om den ikke starter i det hele tatt er det nok veivsensor
Julian Sommer Skrevet Juli 25, 2012 Forfatter Skrevet Juli 25, 2012 Finnes ikke gnist og bensinpumpa starter ikke engang nei. Holder selv en finger på veivsensor, men vil høre andres forslag. Har testet annen hjerne, så denne er det hvertfall ikke. Har derimot ikke sjekka om den får strøm, men bilen har jo gått før, så vil få tak i veivsensor før jeg gjør noe mer Prøvde å vaske veivsensoren som satt der (den var full av dritt), uten hell. Takk for svar sålangt! Hvis noen tror det kan være noe annet enn veivsensor, kjør på med forslag! Kommer til å oppdatere med løsning da jeg kommer så langt, da dette er en gjenganger på BMW-forumer. Derimot er det aldri noen som forteller hva løsningen var.
scoot Skrevet Juli 25, 2012 Skrevet Juli 25, 2012 Veivsensor, bilen "skal" starte med gåen kamsensor. Såvidt jeg har forstått vil den kun bruke lengre tid på å starte hvis kamsensoren er gåen, veivsensoren derimot vil den være død. Diagnose?
OTffs Skrevet Juli 25, 2012 Skrevet Juli 25, 2012 "Skal" starte, men vi hadde nettopp en bil med gåen kamsensor inne, og den startet ikke pga. kamsensoren. Diagnose kan være fint, da sensorene ikke er gitt vekk
scoot Skrevet Juli 25, 2012 Skrevet Juli 25, 2012 Min hadde halvveis defekt kamsensor, min startet - men ble veldig tungstartet. Måtte kinne en stund før det skjedde noe. Dette er vel sansynligvis forskjell på om du har siemens eller bosch DME og. ( samt om du har vanos eller ikke )
martinwenberg Skrevet Juli 25, 2012 Skrevet Juli 25, 2012 Ikke bensinpumpe relè som er defekt da? Kunne nevnt ecu men den er visst i orden. Uten veivsensor skjer det ikke mye nei. Prøv å ta av relèet til pumpa og sett en jumper for å se om den starter da. Bensinrelè er vell oransje på disse.
Julian Sommer Skrevet Juli 26, 2012 Forfatter Skrevet Juli 26, 2012 Hvis bensinrele er oransje (og ikke blått som det er i noen) så har vi prøvd å bytte dette uten hell. Venter på å få veivsensor i posten, så får vi håpe på det beste Takk for svar, alle sammen!
pitbullblondie Skrevet Juli 27, 2012 Skrevet Juli 27, 2012 Hjernen og alle rele'er er byttet uten resultat, også coiler og plugger. Håper på veivsensor i posten i dag
BMWBenny Skrevet Juli 27, 2012 Skrevet Juli 27, 2012 var gåen veivsensor på en m50 vi hadde tidligere, fikk verken bensin eller gnist. bytt den;)
pitbullblondie Skrevet Juli 28, 2012 Skrevet Juli 28, 2012 Har kjøpt veivsensor av en her inne, regner m å få den i posten i morra, lørdag. Blir spennende
driftit Skrevet Juli 28, 2012 Skrevet Juli 28, 2012 Min startet ved trillstart når triggersensoren var gåen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå