Gå til innhold

E36 325, kokeproblem.


silham24
 Share

Anbefalte innlegg

325 min har begynt å koke. Lurer derfor på om det er noen der ute som kan komme med et forslag til hva dette kan komme av.

Det hele begynte på ein langtur da den plutselig begynte bli varm i køkjøring. Temperaturen gikk ned når bilen fikk litt fart. Når jeg parkerte skiftet jeg vann på den, da dette var ganske skittent. Kjørte igjen og bilen kokte, hadde ikke luftet systemet som mest sannsynlig var årsaken til att varmeapparatregisteret røk. Men også før dette kom det ikke noe særlig varm luft i cupeen. Fikk miksa og triksa litt så var det tut og kjør igjen, koblet altså fra varmeapparatet.

Har nå prøvd å lufte systemet MANGE ganger, renset radiator, skiftet vannpumpe og termostat uten hell.

Er litt redd for att det kan være toppakningen, men oljen ser fin ut, og vil helst utelukke andre alternativer først.

Varmeapparatet er fortsatt koblet ut.

På forhånd, takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

byttet hjertet på vifta??

Og når du skal lufte systemet sett bilen på et flatt sted. ta av den lille pluggen på v side av radiatoren og fyll på kjøleveske ( kun vann så ruster den innvendig og systemet går tett). kjør en liten tur etter å fylt på det du klarer og gjenta prosessen en gang til. funker veldig bra for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gåen toppakning lager bare grøt vist den får blande seg med vann og olje, jeg tror ikke den lager mer varme. Det er nok noe annet.

Vifteblad, går den av og på som vanlig? Hva er olje temp når motoren begynner å bli varm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Har prøvd å løfte fronten, å har tatt ut lufteskruen, har prøvd de fleste oppskriftene her inne.

Står ikke skilt på den nå, så litt vanskelig å prøvekjøre etterpå :P

viftebladet går jo konstant, å når en gasser øker farten på vifta, så den ser ut til å funke som den skal. Hvordan sjekker jeg oljetempen på denne da?

Ja er redd for att det er topp pakningen jeg også, men mister ikke mer vann enn det den skvetter av seg som er overflødig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også tilføye at når jeg skulle skifte termostaten så var det ikke en der fra før, så egentlig skulle den jo hatt problem med å bli varm da, noe den ikke hadde.

Viss det har noe å si, så er denne ombygd fra 318is til 325i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Den passet jo bare inn en vei :P Å uansett, så kokte den jo før når den ikke hadde termostat også :)

Bytte viskose vifta du mener?

ja jeg ville prøft det. du kan jo sjekke om den gjør motstand ved varm motor også, f.eks med et skrujern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...