silham24 Skrevet Juli 25, 2012 Share Skrevet Juli 25, 2012 325 min har begynt å koke. Lurer derfor på om det er noen der ute som kan komme med et forslag til hva dette kan komme av. Det hele begynte på ein langtur da den plutselig begynte bli varm i køkjøring. Temperaturen gikk ned når bilen fikk litt fart. Når jeg parkerte skiftet jeg vann på den, da dette var ganske skittent. Kjørte igjen og bilen kokte, hadde ikke luftet systemet som mest sannsynlig var årsaken til att varmeapparatregisteret røk. Men også før dette kom det ikke noe særlig varm luft i cupeen. Fikk miksa og triksa litt så var det tut og kjør igjen, koblet altså fra varmeapparatet. Har nå prøvd å lufte systemet MANGE ganger, renset radiator, skiftet vannpumpe og termostat uten hell. Er litt redd for att det kan være toppakningen, men oljen ser fin ut, og vil helst utelukke andre alternativer først. Varmeapparatet er fortsatt koblet ut. På forhånd, takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kanon Skrevet Juli 25, 2012 Share Skrevet Juli 25, 2012 byttet hjertet på vifta?? Og når du skal lufte systemet sett bilen på et flatt sted. ta av den lille pluggen på v side av radiatoren og fyll på kjøleveske ( kun vann så ruster den innvendig og systemet går tett). kjør en liten tur etter å fylt på det du klarer og gjenta prosessen en gang til. funker veldig bra for meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommen325 Skrevet Juli 26, 2012 Share Skrevet Juli 26, 2012 Har også hørt at M50 motorn er veldig vanskelig å lufte skikkelig hvis du ikke løfter forhjula på bilen opp i lufta litt. Det beste skal vist være å sette fronten på bukker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sturmtiger Skrevet Juli 26, 2012 Share Skrevet Juli 26, 2012 En gåen toppakning lager bare grøt vist den får blande seg med vann og olje, jeg tror ikke den lager mer varme. Det er nok noe annet. Vifteblad, går den av og på som vanlig? Hva er olje temp når motoren begynner å bli varm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Juli 26, 2012 Share Skrevet Juli 26, 2012 Komptest motor, dette høres ut som en lekkasje eller gåen topp-pakning. Mister du vann!? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
silham24 Skrevet Juli 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2012 Takk for svar! Har prøvd å løfte fronten, å har tatt ut lufteskruen, har prøvd de fleste oppskriftene her inne. Står ikke skilt på den nå, så litt vanskelig å prøvekjøre etterpå viftebladet går jo konstant, å når en gasser øker farten på vifta, så den ser ut til å funke som den skal. Hvordan sjekker jeg oljetempen på denne da? Ja er redd for att det er topp pakningen jeg også, men mister ikke mer vann enn det den skvetter av seg som er overflødig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
silham24 Skrevet Juli 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2012 Kan også tilføye at når jeg skulle skifte termostaten så var det ikke en der fra før, så egentlig skulle den jo hatt problem med å bli varm da, noe den ikke hadde. Viss det har noe å si, så er denne ombygd fra 318is til 325i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Juli 26, 2012 Share Skrevet Juli 26, 2012 Du satt termostaten riktig vei, håper jeg? Hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomascr Skrevet Juli 26, 2012 Share Skrevet Juli 26, 2012 stemmer for viskosen jeg da men Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
silham24 Skrevet Juli 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2012 Hehe... Den passet jo bare inn en vei Å uansett, så kokte den jo før når den ikke hadde termostat også Bytte viskose vifta du mener? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomascr Skrevet Juli 26, 2012 Share Skrevet Juli 26, 2012 Hehe... Den passet jo bare inn en vei Å uansett, så kokte den jo før når den ikke hadde termostat også Bytte viskose vifta du mener? ja jeg ville prøft det. du kan jo sjekke om den gjør motstand ved varm motor også, f.eks med et skrujern. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
silham24 Skrevet Juli 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2012 Men er det bare vifta du mener? For når jeg bytta vannpumpe så bytta jeg hele viskosekoblinga også, som vifta står på. Rett og slett for jeg ikke fikk av skruen Hadde begrenset med verktøy tilgjengelig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
silham24 Skrevet Juli 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2012 Ingen flere forslag? Bare topp pakningen og oljetemp som kan være problem? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sturmtiger Skrevet Juli 26, 2012 Share Skrevet Juli 26, 2012 De er vel de to hovedmistenkte her, prøv med de først å se hva som skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
silham24 Skrevet Juli 27, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 27, 2012 Er ikke oljetempen, så nå starter prosjekt bytte toppakning! Takk for alle forslag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå