Gå til innhold

Ønsker å montere navi i min -01 M3


Anbefalte innlegg

Hei. Kjøpte meg en 2001 M3, og her er det montert en latterlig kasettspiller i dash'en! Hva må jeg regne med av kostnader for å montere inn navi? Jobben kan jeg gjøre selv, men ligge "alt" klart slik at det bare er å kjøpe "skjermen" og plug and play? Er det mulig å få tak i brukt navi, går alle om hverandre innen E46?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hovedsak har du to alternativer. Kjøpe deg en pioneer spiller med navigasjon som er den dårligste løsningen i mine øyne dersom det skal se orginalt ut. Ellers er det både Hualingan og Dynavin spillere som man kan skaffe seg. Selv gikk jeg for Hualingan da jeg synes denne passet best inn i interiør. Navigasjonsprogram laster du ned fra nett. GPS sender la jeg opp i vinduet med A-stolpen.

Nå har jeg E39, men prinsippet blir mye det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det tredje alternativet; montere original navigasjon. Dessverre er dette også det dyreste og mest kompliserte alternativet, men det er langt fra noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dynavin og huanguain, hva koster disse nye? Får man med deksel til å ha rundt også da? Eller må det kjøpes på gs? Hva er det "beste" valget? Originalt går jeg utifra er litt gammeldags og utdatert..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dynavin og huanguain, hva koster disse nye? Får man med deksel til å ha rundt også da? Eller må det kjøpes på gs? Hva er det "beste" valget? Originalt går jeg utifra er litt gammeldags og utdatert..?

Koster rundt 6-10k (Dynavin ihvertfall) og de er spesialtilpasset med "ramme" og alt. Dynavin syns jeg ser finest ut av de to. Ellers er de nokså like på funksjoner. Likte både utseende og layout på softwaren på Dynavin, så det ble mitt valg. Er veldig lett å få til, eneste er vel at på E46 må du flytte AC kontrollene ned ett hakk? Bilradiospesialisten selger via nettbutikken sin (men overpriset), GS Bildeler har også begge deler tror jeg(?). Utenom så er eBay en bra plass, MEN husk at D99 er den nyeste Dynavin modellen, og hvis du er teknisk av deg, så er det en versjon med Android som gir deg flere muligheter (og innstillinger...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :) klima må flyttes ned ett hakk og "solbrille" rommet må vike, men det gjør ingenting, bare jeg får ut den kassettspilleren! Men kan dynavin d99 kobles sammen med cd-veksleren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg og har en e46, kjøpte en billig spiller med nav osv til den billig på ebay som jeg er sterkt missfornøyd med... så jeg ville helst montert en orginal nav spiller, er det mye stress på en bil som egentlig bare har kassettspiller og cd veksler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt styr, men ikke umulig. Om du ser på tråden på min e46 (link i signaturen) har jeg lagt ut litt bilder og info fra jobben når jeg gjorde drt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...