Gå til innhold

import av min egen bil

Ray-Ray
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann bmw folkens.

Er har noen spørsmål om mulighet av registere min e30 i Norge.

Eg er fra Latvia og flyttet til Norge 2 år siden for å studere. Nå ser det ut at eg blir her en stund til og lurer på hvor mye det kan koste å registere min e30 som står hjem , i Norge.

Bilen er 2dørs 316 fra 1989 med godkjent m50b25 motor i ( nå motoren er upgraded som 2,8 men står som 2,5 i vognkort)

Egenvekt er 1000 kg

Bilen er senket, chipet, mange performance deler hvis det spiller noen roll.

Eg vet at det kan bli dyrt, men har ingen peiling c.a. hvor dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mange som tar med seg Amerikanske biler som flyttegods til Norge fra USA i allfall så jeg vet ikke hvordan det er med den flyttgods regelen. I såfall så ville jeg nok benyttet alternativ beregning hvis det går på en bil som er modifisert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du Latvisk statsborger så kan du jo fint kjøre bilen i Norge. Bilen skal vel egentlig da ut av landet etter to måneder men det er noe myndighetene overhode ikke har kontroll på, eventuelt ta en Sverige tur :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm! Det har jeg ikke hørt om før, men tror jeg hadde tatt sjansen likevel. Skulle du bli stoppa av politiet og du har latviske skilter og latvisk førerkort så bryr de seg ikke, verre hvis du hadde hatt norsk førerkort :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne går på alt utregning ,men om den er godkjent i lt er ikke noen garanti for og bli godkjent her.

Dem krever et ecc dok fra BMW og der står det 316.

Flyttegods regelen bortfalt i 1996.

Veteran regelen skal til høring ,husk at i danmark så er det ikke så lett og ta inn veteranbiler lenger .

Der må dem vere godkjent i et annet eu land før dem kan søke om import.

Har selv snakket med BT om import fra lt og dem mener at dem ikke vil ha import biler fra øst da det har vert et par uheldige ting der fra .

Tok hjem er impresa fra lt som var godkjent der uten turbo .

BT her sa at denne bilen skal aldri ha norske skiter.

Da dem mente at der fikk du godkjent alt bare du har PENGER.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En E30 fra 1989 hvor motor er byttet til større og alt er byttet til performanceparts OG den kommer fra Latvia, tror ALDRI du får norske skilt på den dessverre....

Eneste muligheten din er å hente bilen hjem til Norge, kjøpe deg E30 med skilt i Norge og hive over alt av deler og håpe du ikke blir stoppa i teknisk kontroll siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...