Gå til innhold

Min E39 523i bruksbil | B28


 Share

Anbefalte innlegg

Noen her inne som har prøvd å ettermontere AC? Vet det sikkert er 100 ganger enklere å bare kjøpe en bil som allerede har dette, men er ikke så veldig interessert i å selge siden bilen ikke er verdt noenting nå i forhold til for noen år siden.

 

Noen her inne som har prøvd å gjøre dette?

 

post-65592-0-17766900-1427618615_thumb.j

Endret av driftit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 109
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tusen takk :-)

Ja den står på den. Gav litt mer krefter i bunnen tror jeg, husker faktisk ikke helt forskjellen iom at ble byttet i løpet av en vinterlagring..

Ellers så er det endel hardere lyd i bilen, siden alt er rustfritt og det er andre katalysatorer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mye grubling og frem og tilbake og innkjøp av hus, har jeg nå bestemt meg for å spare opp litt penger for så å hente en 528i Tyskland som en billig " donorbil " for det av utstyr og interiør som min bil mangler. Kommer da til å prøve meg på en ettermontering av AC i bilen, og prøve å hente ut litt ekstra hester av B28'n. Har lest litt rundt på utenlandske forumer om diverse deler som kan gjøre den litt hissigere til en billig penge :-) Egentlig kun et lavbudsjettsprosjekt, men det er der pengene stopper, så det jeg går for. 

Satser på at det blir bra uansett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du bilde av bilen fra undersiden? :) eller av eksosen?
vurderte samme annlegget til min 330i, men veldig skeptisk på om jeg får veldig mye resonans inni bilen. hva brukte du som mellom stykke? for det schmiedmann selger er jo bare grenrør og til rett før bakstillinga?

foresten, går bilen gjennom eu med de cattene der?

Endret av Freakshow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen bilde fra under bilen, men det kunne jeg tatt om jeg hadde den oppe en dag. Jeg hører stor forskjell, men bilen er såpass lydtett at den fortsatt er ganske rolig inni. Min eksos tror jeg hadde passet perfekt inn i mellomdemperen på bilen. Jeg fjernet denne for å få litt lyd, men det ble litt for vilt. O.o Endte opp med å sette inn en liten demper, også sveise et rør bak til siste demperen :-) 

Bilen min var en tur på EU i mars, og gikk igjennom den. Nå er ikke det verkstedet jeg gikk til utrolig nøye på sånt. Var ikke så veldig interessert i å bytte det, for tror vel egentlig det ikke er TUV godkjent .. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey sånn sett ja :)
takk for infoen da! :D men et bilde av hele eksosen hadde også vært knall! (Y)

nei så lengst at cattene gjør sånn at du er innafor krava så tviler jeg på at de fleste verkstedene bryr seg :)

så da spiller det jo ingen rolle om det er tuv eller ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Skjer ikke mye her inne for tiden.

Skal for øvrig hente en B28 i morgen med ventilras, som skal godkjennes i bilen, etter planen.

Tenkte denne skulle få litt oppgraderinger også i en nær fremtid. Den har som kjent en del å gå på.

 

PPK nærmer seg også, og må inn i Mars. Nye skiver og klosser rundt hele bilen er bestilt. Samt nytt håndbrekk. Får håpe det ikke blir for mye trøbbel!

 

Trond Erik

post-65592-0-38088100-1449225128_thumb.j

Endret av driftit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...