Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tatt diagnose på min 1989 E34 530iA i dag via Carsoft.

De fleste moduler svarer ikke ifølge Carsoft, bortsett fra inst. cluster og EGS som begger rapporterer OK. Har nettopp byttet instrumentpanel pga det originale i bilen har defekte transistorer. Med det originale instrumentpanelet montert i bilen, er det kun EGS som rapporterer OK, resten inkl. inst cluster svarer ikke.

Et annet problem er at utetemperatur alltid viser mellom 30-39 varmegrader. Skulle gjerne opplevd sånn varme jeg, men tror det er E34en som drømmer om varmere strøk... 8)

Noen som har vært borti noe lignende og kan gi meg tips? :D

Se vedlagt bilde av carsoft diagnose:

2msze8cftuakyqm2kkko.jpg

Skrevet

Hei,

Vet ikke så mye om carsoft, men tipper du må ha en ADS kabel for å ta diagnose på E34.

Du kan sjekke i diagnosekontakten om pinne 15 er tilstede, er den det så må du ha ADS. Tviler på at Carsoft støtter dette, men skal ikke påstå noe der da jeg aldri har vært borti denne sorten. :)

Nå er vel ikke carsoft den beste diagnose interfacen heller sies det.. :)

Har heller ikke noe erfaringer fra diagnose på E34, så vet ikke hva man kan forvente av svar av moduler og slikt. :)

Skrevet

Jeg har også e34 (1992) og bruker carsoft. Hos meg kommer også de fleste moduler opp med "does not respond", bare at jeg får opp litt fler enn deg. er nok noe med carsoft som ikke støtter alt i e34. men jeg fikk sletter oilservice, og da er jeg fornøyd :P

Skrevet

Takker for tilbakemeldinger :-)

Noen som har erfaring med hva program som fungerer best på E34?

Skrevet
Takker for tilbakemeldinger :-)

Noen som har erfaring med hva program som fungerer best på E34?

Inpa er nok det greieste, det er et bmw program. Men du må mest sansynelig ha en ADS kabel. Har sjekket pinne 15? :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Skrevet

Har sjekket pinne 15, den er på plass. Fikk tatt diagnose ved hjelp av gammel pc med innebygget seriellport, da svarte alle moduler som de skal. Fikk en ZKW feil, fremre el.vindu på passasjerside. Siden vinduet fungerer, bare nullstilte jeg alle feilmeldinger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...