Gå til innhold

Mye vil ha mer! (Grenrør E46)


Fidelio
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, som tittelen sier, mye vil ha mer. Jeg har nå Eisenmann race exhaust på bilen, lyden er jo magisk. Men nå har jeg jo hatt det en liten stund og bilen er jo så fuckings bra isolert, så blir lissom ikke så mye lyd med vinduer igjen her. (og med den sommeren vi har her i Sarpsborg så er det smart å ha de igjen)

Det jeg lurer på er: hvor mye mer lyd blir det å klinke til med supersprint grenrør? Ser at det står Race only til min. Er det noen andre merker å anbefale? Ser at Schmiedmann har noe, men har ikke noe spes god erfaring med de.

Og er monteringen mye jobb? mye tilpassing?

Takker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har schmiedmann grenrør og katalysatorer på E46n min. Blir grom lyd. Skriker skikkelig over 5000 (har kun Scorpion bakpotte i tillegg)

Grunnen til at det står race only er jo at du mister katalysatorene og du vil mest sannsynlig få opp motorlampe som følge av dette.

Selve monteringa er grei. Mest jobb å få av det gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har originale m3 grenrør 3.0/3.2 Disse passer bolt on på m50 motorer.. Skal mene de passer m52 og. Disse koster 22.000,- nye! Du kan få de for 4000,- da du må sette på en flens (3kantige boltfester)

Disse må ikke forveksles med kinaprodukter i fin chrome:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schmiedmann sitt anlegg inkluderer High Flow Racekatalysatorer som skal hjeølpe med å unngå motorlampe.

Jeg hadde ingen motorlampe da jeg hadde det på min bil.

Når det gjelder tilpassing så er det litt sliping i clutch huset på kassa som må til for å få litt klaring, men det er ikke mye. Par mm. Ikke nødvendig, men det er anbefalt. Montering tar noen timer om du ikke er kjent med bilen men det går om du har riktig verktøy og rustløser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar :) ja riktig, Hvordan blir det med utslipp osv? Blir EU godkjenning et problem?

Kan ikke si noe om utslipp, men jeg fikk 2'er feil pga motorlampe siste EU kontroll.

Skru ut pæra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen pære og skru ut. Og tar du ut LEDen som sitter der så ødelegger du instrumentet. Og motorlampa SKAL lyse ved oppstart under Eu kontroll :=)

Daså, da var det kanskje ikke det beste forslaget. #-o

Under oppstart er greit nok, men om den lyser konstant får man 2'er feil.

Det var iallefall min erfaring ved 2 forskjellige verksteder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...