Hangmanibal Skrevet August 2, 2012 Skrevet August 2, 2012 Hei Trenger en ny lambdasonde sensor, bilen lugger og bruker mye bensin, håper på bedre resultat! Noen som vet hvor jeg får en billig og ny sånn? Lurer på hvilken lambdasonde jeg skal bestille, merke og hvor mangen lendinger? Bmw 520i e34 1995 Thank you!!
bloppe Skrevet August 5, 2012 Skrevet August 5, 2012 Jeg kjøpte sånn universal på biltema. Da må du kappe pluggen fra den gamle og lodde på den nye. Det er titan sonden med 4 ledninger.
nimitz Skrevet August 5, 2012 Skrevet August 5, 2012 Tror nok ikke jeg hadde gått for biltema sin lamda. Kjøpte selv sonde fra Koed. Den er ferdig med ledning og plugg så det er ingen lodding som behøves. Koster rundt 500 med frakt. Sitter 2 stk lamda på monifoilen, og det er samme delenr på begge.
Hangmanibal Skrevet August 6, 2012 Forfatter Skrevet August 6, 2012 Ja okei, hadde du giddet å ligge inn en link eller? Fant bare lamda til 2000kr skjønner ingenting
Daniel.B Skrevet August 6, 2012 Skrevet August 6, 2012 Heisann. Koed er nok det rimligste stedet å kjøpe lambda. Sjekk om det står Bosch eller Siemens på luftmassemåleren din. Tror det står Siemens på din bil. https://www.koed.no/2.1.asp?anker=boksa ... anker_5722 Hvis du har Bosch styring, skal du ha den femte fra toppen til 795. Hvis du har Siemens styring skal du ha den sjette til 1173.
Hangmanibal Skrevet August 6, 2012 Forfatter Skrevet August 6, 2012 Trenger jeg en eller to lambda ledninger?
bloppe Skrevet August 6, 2012 Skrevet August 6, 2012 Du trenger èn lamdasonde, men den er det 4 ledninger på (+- 12 volt og +- signal (varierer mellom 0,2-0,8 volt i bruk)), hvis jeg ikke husker feil, rød, gul, svart og hvit (på min bil i hvertfall).
Junobruno Skrevet August 6, 2012 Skrevet August 6, 2012 Om du har bosch (hvit/grå/sorte ledninger) har jeg til salgs, helt ny, kjøpt fra schmiedmann. Nypris var på overkant av 1000kr. Selger den da schmiedmann sendte feil, og jeg venta 2-3månder med å montere (som dermed ikke passa) Mener det var denne:
Hangmanibal Skrevet August 6, 2012 Forfatter Skrevet August 6, 2012 Skal sjekke i morgen hvilket merke jeg har, men om den ikke passer til din passer den vell ikke til min heller?
Junobruno Skrevet August 6, 2012 Skrevet August 6, 2012 Skal sjekke i morgen hvilket merke jeg har, men om den ikke passer til din passer den vell ikke til min heller? Om du har Bosch ledningsnett, eller lik lamda som jeg har på bildet, passer den. Passet ikke min ettersom jeg har siemens ledningsnett, og lamdaen jeg fikk av schmiedmann var til bosch. Du kan lett se forskjell om du ser hvilken farge ledningene dine har.
Hangmanibal Skrevet August 6, 2012 Forfatter Skrevet August 6, 2012 vet det var en gul der i hvertfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå