Jump to content

Hvilken lambdasonde?

Hangmanibal
 Share

Recommended Posts

Hei

Trenger en ny lambdasonde sensor, bilen lugger og bruker mye bensin, håper på bedre resultat!

Noen som vet hvor jeg får en billig og ny sånn?

Lurer på hvilken lambdasonde jeg skal bestille, merke og hvor mangen lendinger?

Bmw 520i e34

1995

Thank you!!

• Replies 41
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tror nok ikke jeg hadde gått for biltema sin lamda. Kjøpte selv sonde fra Koed. Den er ferdig med ledning og plugg så det er ingen lodding som behøves. Koster rundt 500 med frakt. Sitter 2 stk lamda på monifoilen, og det er samme delenr på begge.

Heisann.

Koed er nok det rimligste stedet å kjøpe lambda.

Sjekk om det står Bosch eller Siemens på luftmassemåleren din. Tror det står Siemens på din bil.

https://www.koed.no/2.1.asp?anker=boksa ... anker_5722

Hvis du har Bosch styring, skal du ha den femte fra toppen til 795. Hvis du har Siemens styring skal du ha den sjette til 1173.

Du trenger èn lamdasonde, men den er det 4 ledninger på (+- 12 volt og +- signal (varierer mellom 0,2-0,8 volt i bruk)), hvis jeg ikke husker feil, rød, gul, svart og hvit (på min bil i hvertfall). :)

Om du har bosch (hvit/grå/sorte ledninger) har jeg til salgs, helt ny, kjøpt fra schmiedmann. :) Nypris var på overkant av 1000kr. Selger den da schmiedmann sendte feil, og jeg venta 2-3månder med å montere (som dermed ikke passa)

Mener det var denne: lj7s3rw2byth8iq02xmo.jpg

Skal sjekke i morgen hvilket merke jeg har, men om den ikke passer til din passer den vell ikke til min heller?

Om du har Bosch ledningsnett, eller lik lamda som jeg har på bildet, passer den. Passet ikke min ettersom jeg har siemens ledningsnett, og lamdaen jeg fikk av schmiedmann var til bosch. Du kan lett se forskjell om du ser hvilken farge ledningene dine har.