Junobruno Skrevet Oktober 16, 2012 Skrevet Oktober 16, 2012 Takker for video. Hadde vært interesant å vist om det er riktig at det skal være 5V, eller ikke
bloppe Skrevet Oktober 16, 2012 Skrevet Oktober 16, 2012 Jeg blir i allefall irritert om jeg må kjøpe ny sonde igjen.. trodde jeg kjøpte rett første gang, for på bildet hos schmiedmann av denne (bosch) sonden hadde den sånne fargede ledninger -.-
Junobruno Skrevet Oktober 16, 2012 Skrevet Oktober 16, 2012 Jeg har akkurat samme erfaring! Bestilte sonde fra Schmiedmann med riktig farge på ledninger og det sto -1993 (tilogmed 1993 altså m50) osv, men likavell fikk jeg feil.
bloppe Skrevet Oktober 16, 2012 Skrevet Oktober 16, 2012 Jeg tror jeg skal prøve en gang til på å få den igjennom eu med denne sonde. Det er egentlig det skikkelige svaret på om den virker
bloppe Skrevet Oktober 16, 2012 Skrevet Oktober 16, 2012 Nå fant jeg en pdf om bosch sine lamdasonder, og der var et kapittel med troubleshooting. I følge det som står der har jeg kanskje koblet pluggen feil. Skal se mer på dette i kveld og koble på oscilloscop. http://www.bosch.com.au/content/languag ... at_WEB.pdf hvis du vil lese selv
Junobruno Skrevet Oktober 17, 2012 Skrevet Oktober 17, 2012 Takker for lenke. Du får gi tilbakemelding på hvordan det går
bloppe Skrevet Oktober 18, 2012 Skrevet Oktober 18, 2012 Nå har jeg loddet om ledningene slik som i denne tråden: http://www.bimmerwerkz.com/forum/3-seri ... 42017.html jeg loddet som sist to ekstra ledninger så jeg kunne se hvilke signal som kommer fra sonden, men fikk samme resultat som sist når jeg måler spenning mellom de to ledningene. Men nå jeg målte en og en av de to (mot jord/karroseri) fikk jeg 5v i ene og litt over 100mV i den andre. Den med 100mV varierer mellom 90 og 120mV, noe som er alt for lite hvis det er signalkabelen. Jeg koblet på et oscilloscop, og ut fra det så vil jeg si at lamdasonden er død; Jeg gidder ikke å prøve på dette mer, så jeg bestillte ny sonde som forhåpentligvis er riktig denne gang
bloppe Skrevet November 2, 2012 Skrevet November 2, 2012 Det ble tilslutt orginal sonde fra bmw til nesten 3000 på meg. Koed klarte også sende feil type, og de hadde strøket over delenummeret fra produsenten og klistret på nummeret på delen jeg hadde bestilt.
Junobruno Skrevet November 14, 2012 Skrevet November 14, 2012 Det ble tilslutt orginal sonde fra bmw til nesten 3000 på meg. Koed klarte også sende feil type, og de hadde strøket over delenummeret fra produsenten og klistret på nummeret på delen jeg hadde bestilt. Hadde de satt numre på den forje lamdaen som ikke funket? Funket den originale lambdaen?
bloppe Skrevet November 14, 2012 Skrevet November 14, 2012 De har strøket over nummeret fra produsenten som tilsa at det var en bosch sonde, og hadde klistret på delenummeret jeg hadde bestilt. Når jeg åpnet esken var det bosch sonde som var inni, så de rett og slett bare brydde seg ikke om hvilken sonde jeg hadde bestilt. Jeg er faktisk ikke sikker på om den virker, for når jeg dro på eu kontroll så sjekket han ikke avgassen, men bilen går bra, hadde blitt fengsel om jeg hadde blitt stoppet i undervannstunellene fra Stavanger
Junobruno Skrevet November 15, 2012 Skrevet November 15, 2012 Hahaha, Det kan jeg nok tro Jeg lar lambda'en ligge til jeg skal på EU i april, så får jeg se hva de sir om avgassene, men er sikker på at det er noe ettersom det lukter litt brent/svidd når jeg kjører. Men dette kan jo være så mangt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå