Gå til innhold

Kjøpe trekkbil/familiebil - hva skal jeg velge?

Mikael-B
 Share

Anbefalte innlegg

Skulle gjerne hatt byttet ut BMWen i en ny trekkbil/familiebil.

Har et par kriterier:

- Må ha hengerfeste og hengervekt m/brems på minimum 1800kg

- Aller helst litt utstyr og komfort

- Være nyere enn 2000 modell

- Prisklasse under 130000,-

Diesel, bensin, automat eller manuell spiller liten rolle sålenge det fungerer bra.

Har dere noen forslag å komme?

Gjerne annonnser til biler dere kan vite om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jeg får lite BMW for de pengene iforhold til andre merker. Har en forholdsvis godt utstyrt 520 nå, så vil ikke gå noe ned i utstyr skal jeg ha ny E39. Derfor blir det nok et annet merke.

Takk for gode forslag Tom K, men to av de har ikke hengerfeste/for liten hengervekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kikka mye på V70 ja, fra 2001 til ~2004. Har fine priser i forhold til komfort, utstyr og generelt stand.

Du tenker Merce W210? Lite lyst på det, har allerede hatt et par mercer.. Ruster som mannen med ljåen og.

Var fin den Tom K, men et par ti-tusen over mitt budsjett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville personlig gått for E39 med sekserdiesel i den prisklassen dersom du skal dra såpass tungt.

Har selv dratt 1600 kg vogn med en 2001 mod. 525 DAT, og synes det var en meget god bil å dra med.

Skjønner at du vil ha mest mulig for pengene, men tror ikke jeg ville gått for en V70 i stedet. ( Har dratt vogn med V70 også )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du er helt klar over hvor undermotoriserte disse Audiene er, de har nok med å dra seg selv fram om de ikke skal dra en henger 1900 kilo i tillegg. En kompis har en A6 1,8T og den sliter i motbakkene selv med mindre hengere samt at forbruket blir himmelsk

Har du lett lastebil lappen så kjøp en Chevy Tahoe fra 2003 for ca 130 000,-. Sett inn baksetene om ett år gratis og selg den for 250 000.- :) Med LPG Gass så kjører du billig og du har ett hav av krefter samt eget hengerprogram på automaten, god å kjøre og masse plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo ikke noen hemmelighet at BMW er kraftig overpriset, joda det er nydelige biler men når man må betale så mye for en "gammel" E39 så hadde jeg lett funnet et annet og mer moderne alternativ, husk også at forsikringen blir billigere hvis du går bort i fra BMW. på min 04 E61 525 td betalte jeg nesten 10 000,. i året for full kasko, nå kjører jeg en 06 Audi A4 1,8 TQ avant og her har jeg superkasko og betaler 4200,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo ikke noen hemmelighet at BMW er kraftig overpriset, joda det er nydelige biler men når man må betale så mye for en "gammel" E39 så hadde jeg lett funnet et annet og mer moderne alternativ, husk også at forsikringen blir billigere hvis du går bort i fra BMW. på min 04 E61 525 td betalte jeg nesten 10 000,. i året for full kasko, nå kjører jeg en 06 Audi A4 1,8 TQ avant og her har jeg superkasko og betaler 4200,-

Bmw er kraftig overpriset som nye også, jo mere utstyr jo større verdigtap :-) men det meste er jo avgiftsnorge sin skyld da....

Jeg betaler 6800,- i forsikring på min 525d med 25 000km og topp forsikring, synes ikke det er så ille!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter sommerens tur til Rørvik i Nord-Trøndelag må jeg si at forbuket på min 525td ikke var helt som jeg hadde håpet, normal kjøring med lite bagasje ga et forbuk på 0,8, den gamle E32 735ia jeg hadde gikk på 1,0 på samme ruta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt O.T her, men min ferielasta E61 525DAT gikk på 0,55 fra Molde til Bø i Telemark. Synes ikke det var så ille. Skal du dra myyyye henger så har jo forbruket en del å si, men dersom det blir med noen få ganger i året så er det ikke så himla nøye om du velger diesel eller bensin. Hadde hvertfall ikke blitt så mange campingturer på meg dersom jeg skulle dratt med f.eks en Audi a6 2,4 bensin. :wink: Forbruket som jeg oppgav over her var selvfølgelig ikke med henger eller vogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt O.T her, men min ferielasta E61 525DAT gikk på 0,55 fra Molde til Bø i Telemark. Synes ikke det var så ille. Skal du dra myyyye henger så har jo forbruket en del å si, men dersom det blir med noen få ganger i året så er det ikke så himla nøye om du velger diesel eller bensin. Hadde hvertfall ikke blitt så mange campingturer på meg dersom jeg skulle dratt med f.eks en Audi a6 2,4 bensin. :wink: Forbruket som jeg oppgav over her var selvfølgelig ikke med henger eller vogn.

Ja de går overraskende billig disse motorene :) Nå vet ikke jeg om du har 3 literen med 197 hk men jeg har med min logget 0,45 fra Arendal til Larvik og når firefeltsveien starter og går helt til Oslo så går forbruket opp til 0,53 ved 130 km/t resten av veien. Synes ikke det var så galt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...