Gå til innhold

ABS lyser etter bytte av sensor. E36


MattiX
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

var på verksted å fikk tatt diagnose på bilen og fikk opp feil på abs høyre bak. De byttet sensoren, men viser fortsatt feil. de sa det kunne være at det var ledningsbrudd fra abs huset og inn i bilen.

Noen som har en formening om dette, eller andre ideer på hva som kan være gale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvist feilen er der fremdeles, og verkstedet som tok diagnose også skiftet føler, så er det vel verkstedet sitt "problem". Du har jo betalt for en jobb som ikke er fullført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jobben er jo fullført. De skal jo selvfølgelig ha betalt for mer om de skal feilsøke og alt dette her i tillegg.

Kan jo hende at de har skiftet en føler som var i orden?? Lenge siden jeg mistet tiltroen til verkstedfolk. Der er ofte mottoet at kunden har aldri rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte de original eller uoriginal føler?

Er jo ike verre enn å måle strømmen ut til kontakta der du plugger ledningen til føleren og sjekke for kabelbrudd.

Dess, om de ikke fikk ut føleren første gang og begynte å borre den ut, men borret for langt inn så kan de ha tatt borti den metallringen på innsiden som registrerer hastighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

om de brukte orginal eller ikke det vet jeg ikke. men de byttet føler forran også og da forsvant feilmeldingen der. men bak trengte de ikke borre noe som helst. bak var ikke føleren så veldig gammel sa de, og den ringen sa de at så helt fin ut.

når jeg skal måle strømmen på dette. er det ikke slik at hjulet må snurre for at det skal produsere strøm? vist dette er riktig går det jo ikke å måle strømmen fra abs huset for å se etter et eventuelt kabelbrudd.

angående selve verkstedet, så tviler jeg på at de er noe "slurvete" da jeg kjenner folka som jobber der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...