Vikingen Skrevet August 5, 2012 Skrevet August 5, 2012 jepp med satsning mot drifting har jeg egentlig bestemt meg for å prioritere banebil, derfor har jeg solgt e30n kjøpt meg en pajero som bruksbil. så kjøpte jeg en e21 som så ut til å være ett passe banebilprosjekt, men når jeg fikk spylt av mosen som hadde grodd syns jeg nesten den var i halvgod stand så funderer på om ikke jeg skal rustsveise den, sette skilter på å selge den i org stand. med det følger det største problemet; motorn, denne var vistnok dårlig som fy når den ble satt bort, hosta og gikk nesten på olja som den hosta opp selv. utenom motor så er det rust og kosmetisk sikkert noen foringer osv da. da etter avstemminga, og min egen tanke gang at denne bilen blir restaurert! noen bilder av vidunderet der han sto å grodde igjen fra vrak til glis på 10 min hjemme motorn, som dere ser litt olje her og der hehe:P mvh
NBCustom Skrevet August 6, 2012 Skrevet August 6, 2012 Tja, en e21 på skilter vokser ikke på trær lengre...
fanqua Skrevet August 6, 2012 Skrevet August 6, 2012 ^ enig! Bør få denne på skilt, hadde vært pent å sett denne på norske veier
driftit Skrevet August 6, 2012 Skrevet August 6, 2012 ^ enig! Bør få denne på skilt, hadde vært pent å sett denne på norske veier +1
Vikingen Skrevet August 6, 2012 Forfatter Skrevet August 6, 2012 det kjipeste blir og restaurere motor :/ kjøpte egentli som banebil men får se ann rusta osv, er som sagt langt i mellom dissa på skilt mulig jeg byttern ut med en e30 etter jeg har fiksan får se, tida viser mvh
Leadfoot Skrevet August 6, 2012 Skrevet August 6, 2012 M20B25 skal vel passe greit oppi denne? Litt tilpasning kreves kanskje, men jeg stemmer for skilter iallefall!
propan Skrevet August 6, 2012 Skrevet August 6, 2012 Restaurer eller puss opp. Få i en helt vanlig 325 m20 og nyt den på treff. Garantert at du ikke angrer
Vikingen Skrevet August 7, 2012 Forfatter Skrevet August 7, 2012 driver å titter etter deler osv, vis det skal skilt på den blir den i org stand, ser etter muligheter på forgasser overhallings muligheter, vis jeg får tak i pakningssett fikser jeg det selv =) må gå over motorn men det får nå bare gå, tror jeg tjener mest på det denne veien så får jeg jobbe raskt så jeg får solgt den og kjøpt inn banebil! mvh
Pedi Skrevet August 7, 2012 Skrevet August 7, 2012 Du skulle jo ha spylt motorrommet også... Å fikse motor er en lett sak, men husk å bytte regreim kjapt
Vikingen Skrevet August 7, 2012 Forfatter Skrevet August 7, 2012 blir nok bytta det meste i motorn ja, regreimer også har overhalt noen m20er nå hvertfall toppa og har gjort mye motorjobber før, er bare det at det koster litt for deler. men får vippe den ut og se hvordan ståa er og hva jeg trenger, blir ingen slurv her da dette blir og restaurere som ett skikkelig flott objekt for en eller annen entusiast =) bobla snart ferdig og pajeron til stefar min er ferdi, så da erre like før e21 får komme inn i porten driver og styrer med rifle kjøp og det som hører till akkuratt nå om dagen så det tar litt økonomi, men skal ribbes og rustsveises iløpet av september hvertfall=)
M3 Yngve Skrevet August 8, 2012 Skrevet August 8, 2012 Restaurer eller puss opp. Få i en helt vanlig 325 m20 og nyt den på treff. Garantert at du ikke angrer Når skal du ut å kjøre tro ? Den motoren din står vel snart fast og toppen irra i stykker
Larsinnj Skrevet August 8, 2012 Skrevet August 8, 2012 Skal du ha M20B25 må du enten leve uten speedometer eller lete til du (sannsynligvis ikke) finner en dogleg-kasse til E21. Er vel kun den dogleg-kassen som passer på M20 å som har speedometerwire. Ser ut som et bra utgangspunkt!
Pedi Skrevet August 8, 2012 Skrevet August 8, 2012 Nei, det er jo bare til å kjøre E30 facelift eller E34 motorledningsnett/reimskive osv, så kan han bruke E21 girkasse...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå