Gå til innhold

Vikingens e21, 320/6 (323) rustsveising under veis


Vikingen
 Share

Anbefalte innlegg

jepp med satsning mot drifting har jeg egentlig bestemt meg for å prioritere banebil, derfor har jeg solgt e30n kjøpt meg en pajero som bruksbil.

så kjøpte jeg en e21 som så ut til å være ett passe banebilprosjekt, men når jeg fikk spylt av mosen som hadde grodd syns jeg nesten den var i halvgod stand så funderer på om ikke jeg skal rustsveise den, sette skilter på å selge den i org stand. med det følger det største problemet; motorn, denne var vistnok dårlig som fy når den ble satt bort, hosta og gikk nesten på olja som den hosta opp selv. utenom motor så er det rust og kosmetisk sikkert noen foringer osv da.

da etter avstemminga, og min egen tanke gang at denne bilen blir restaurert!

noen bilder av vidunderet

6z9o68t990nfi5tqh8xl.jpg

der han sto å grodde igjen

ssgu7dpdz33vm9gtuf4l.jpg

gbjjur2ailpmionwka5r.jpg

fra vrak til glis på 10 min :P

o7fnhlh7q52ddduyujat.jpg

hjemme

jpk6nphz780bi3fxom9r.jpg

motorn, som dere ser litt olje her og der hehe:P

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

driver å titter etter deler osv, vis det skal skilt på den blir den i org stand, ser etter muligheter på forgasser overhallings muligheter, vis jeg får tak i pakningssett fikser jeg det selv =) må gå over motorn men det får nå bare gå, tror jeg tjener mest på det denne veien så får jeg jobbe raskt så jeg får solgt den og kjøpt inn banebil!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir nok bytta det meste i motorn ja, regreimer også har overhalt noen m20er nå hvertfall toppa og har gjort mye motorjobber før, er bare det at det koster litt for deler. men får vippe den ut og se hvordan ståa er og hva jeg trenger, blir ingen slurv her da dette blir og restaurere som ett skikkelig flott objekt for en eller annen entusiast =)

bobla snart ferdig og pajeron til stefar min er ferdi, så da erre like før e21 får komme inn i porten ;)

driver og styrer med rifle kjøp og det som hører till akkuratt nå om dagen så det tar litt økonomi, men skal ribbes og rustsveises iløpet av september hvertfall=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha M20B25 må du enten leve uten speedometer eller lete til du (sannsynligvis ikke) finner en dogleg-kasse til E21. Er vel kun den dogleg-kassen som passer på M20 å som har speedometerwire. ;)

Ser ut som et bra utgangspunkt! :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...