Bmwrob Skrevet August 6, 2012 Skrevet August 6, 2012 Jøss. hvorfor bytter du bare ike dyser og får programmert en 118d opp til 120d?
Patrick B Skrevet August 6, 2012 Skrevet August 6, 2012 Nei det med chromelistene er jo en smal sak å fikse, jeg har behold de og chromelistene på bilen da limited edition bilene ble levert med denne utstyrspakken og carbonsort. Meget tøff farge som bør sees, men skal du ikke ha sort bil er jo saken en annen Lykke til med kjøp ihvertfall, artige biler!
Evenol Skrevet August 6, 2012 Forfatter Skrevet August 6, 2012 Jøss. hvorfor bytter du bare ike dyser og får programmert en 118d opp til 120d? Det er nok litt mer enn dyser som er forskjell. Nei det med chromelistene er jo en smal sak å fikse, jeg har behold de og chromelistene på bilen da limited edition bilene ble levert med denne utstyrspakken og carbonsort. Meget tøff farge som bør sees, men skal du ikke ha sort bil er jo saken en annen Lykke til med kjøp ihvertfall, artige biler! Takk!
daaniel Skrevet August 6, 2012 Skrevet August 6, 2012 Jeg prøvekjørte en 2009 E91 177hk mot en 2010 E91 143hk her om dagen og jeg valgte å kjøpe den siste. Du merker forskjellen, men fikk rett og slett ikke nok godfølelse til at det var verdt de ekstra pengene etter mitt syn. Samtidig er det ikke så veldig stor teknisk forskjell på de motorene så å tune opp effekten med en remap vil vel gjøre det ganske vanskelig å føle noe forskjell på de to - og langt billigere
Evenol Skrevet August 6, 2012 Forfatter Skrevet August 6, 2012 Dyser + turbo, ellers er alt annet likt. Annen ecu også. Så det er ikke bare å bytte dyser og få omprogrammert den, slik som du sa først. Jeg prøvekjørte en 2009 E91 177hk mot en 2010 E91 143hk her om dagen og jeg valgte å kjøpe den siste. Du merker forskjellen, men fikk rett og slett ikke nok godfølelse til at det var verdt de ekstra pengene etter mitt syn. Samtidig er det ikke så veldig stor teknisk forskjell på de motorene så å tune opp effekten med en remap vil vel gjøre det ganske vanskelig å føle noe forskjell på de to - og langt billigere Takk for svar. Det er mulig å presse prisene på noen av de 118D'ene som ligger ute, noe som kan passe meg egentlig best nå. Med chip fra Hartge så havner 118D'en på 171hk 350Nm. Men dette er jo mulig på en 120D som har 177hk også, og da havner du på 209hk & 415Nm.
Bmwrob Skrevet August 6, 2012 Skrevet August 6, 2012 Dyser + turbo, ellers er alt annet likt. Annen ecu også. Så det er ikke bare å bytte dyser og få omprogrammert den, slik som du sa først. Jeg prøvekjørte en 2009 E91 177hk mot en 2010 E91 143hk her om dagen og jeg valgte å kjøpe den siste. Du merker forskjellen, men fikk rett og slett ikke nok godfølelse til at det var verdt de ekstra pengene etter mitt syn. Samtidig er det ikke så veldig stor teknisk forskjell på de motorene så å tune opp effekten med en remap vil vel gjøre det ganske vanskelig å føle noe forskjell på de to - og langt billigere Takk for svar. Det er mulig å presse prisene på noen av de 118D'ene som ligger ute, noe som kan passe meg egentlig best nå. Med chip fra Hartge så havner 118D'en på 171hk. Men dette er jo mulig på en 120D som har 177hk også, og da havner du på 209hk. Omprogrammert er lett, bare å legge inn annen programvare. ECU nr har ike en dritt å si, ECU er kun en lagringsenhet på en måte du kan legge inn annen programvare. F.eks. til en 120d... -Snakker av erfaring, og ja jeg bruker Autologic når jeg legger inn programvare. Har gjort dette på flere forskjellige biler, der de var 118d gjort om til 120d. Etter dyse og turbobytte såklart.
Thewiz Skrevet August 6, 2012 Skrevet August 6, 2012 Skulle ikke du bli student Even? Solgte v8'ern for å kjøpe enda dyrere bil?
Evenol Skrevet August 6, 2012 Forfatter Skrevet August 6, 2012 Omprogrammert er lett, bare å legge inn annen programvare. ECU nr har ike en dritt å si, ECU er kun en lagringsenhet på en måte du kan legge inn annen programvare. F.eks. til en 120d... -Snakker av erfaring, og ja jeg bruker Autologic når jeg legger inn programvare. Har gjort dette på flere forskjellige biler, der de var 118d gjort om til 120d. Etter dyse og turbobytte såklart. Stemmer, dette er jo mulig som du sier. Men det lønner seg vel ikke å kjøpe en 118D også bytte turbo og dyser osv. bare for å få en "120D". Skulle ikke du bli student Even? Solgte v8'ern for å kjøpe enda dyrere bil? Jeg skal bli student jo, men en 1-serie koster meg ikke en dritt i forhold til de andre bilene jeg har hatt den siste tiden. Jeg har jobb ved siden av, og trenger ikke å ta lån på dette. Kan kjøre tre runder rundt jorda på tanken i en 1-serie diesel, men bare noen få mil med 540'n.
Bmwrob Skrevet August 6, 2012 Skrevet August 6, 2012 Omprogrammert er lett, bare å legge inn annen programvare. ECU nr har ike en dritt å si, ECU er kun en lagringsenhet på en måte du kan legge inn annen programvare. F.eks. til en 120d... -Snakker av erfaring, og ja jeg bruker Autologic når jeg legger inn programvare. Har gjort dette på flere forskjellige biler, der de var 118d gjort om til 120d. Etter dyse og turbobytte såklart. Stemmer, dette er jo mulig som du sier. Men det lønner seg vel ikke å kjøpe en 118D også bytte turbo og dyser osv. bare for å få en "120D". Det er sant, turbo og dyse er jo kostbart det og Men jeg tenkte på denne måten. Fullt utstyr på en 118d kontra prisen på en 120d med fullt utstyrspakke DER er det forskjell.
Thewiz Skrevet August 6, 2012 Skrevet August 6, 2012 Jeg skal bli student jo, men en 1-serie koster meg ikke en dritt i forhold til de andre bilene jeg har hatt den siste tiden. Jeg har jobb ved siden av, og trenger ikke å ta lån på dette. Kan kjøre tre runder rundt jorda på tanken i en 1-serie diesel, men bare noen få mil med 540'n. Jeg skjønner. Det er ikke alle studenter som kan kjøpe seg 1-serie uten å ta opp lån gitt. Det er vel fåtall av folk generelt vil jeg tro.
bricks Skrevet August 6, 2012 Skrevet August 6, 2012 Dyser + turbo, ellers er alt annet likt. Annen ecu også. Så det er ikke bare å bytte dyser og få omprogrammert den, slik som du sa først. Jeg prøvekjørte en 2009 E91 177hk mot en 2010 E91 143hk her om dagen og jeg valgte å kjøpe den siste. Du merker forskjellen, men fikk rett og slett ikke nok godfølelse til at det var verdt de ekstra pengene etter mitt syn. Samtidig er det ikke så veldig stor teknisk forskjell på de motorene så å tune opp effekten med en remap vil vel gjøre det ganske vanskelig å føle noe forskjell på de to - og langt billigere Takk for svar. Det er mulig å presse prisene på noen av de 118D'ene som ligger ute, noe som kan passe meg egentlig best nå. Med chip fra Hartge så havner 118D'en på 171hk 350Nm. Men dette er jo mulig på en 120D som har 177hk også, og da havner du på 209hk & 415Nm. Prøvde nettop en 120 som var chippet til 221 hk(husker ikke Nm) gikk rimelig bra ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå