Gå til innhold

118D vs 120D. Input?


Evenol
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Driver å lukter litt på en 1'er om dagen, men klarer ikke helt å bestemme meg om jeg skal gå for 118D eller 120D. Er det noen her som har kjørt begge? Hhv. 143hk i 118D og 177hk i 120D.

Har ikke kjørt begge enda, så kan ikke uttale meg så mye. Det er så få 120D'er ute, så det er litt kjipt å sitte å vente så lenge til den rette dukker opp.

Hvilken anbefaler dere? Har planer om å chippe uansett hvilken jeg kjøper.

Takk for svar.

/Even

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du vurderer 2,0d ville jeg enten funnet et argument du husker på, hver gang du angrer eller så ville jeg gått for 118.

Jeg vurderte 318d når jeg kjøpte 320d, og har aldri tenkt tanken om at jeg heller burde gått for 318 etterpå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du vurderer 2,0d ville jeg enten funnet et argument du husker på, hver gang du angrer eller så ville jeg gått for 118.

Jeg vurderte 318d når jeg kjøpte 320d, og har aldri tenkt tanken om at jeg heller burde gått for 318 etterpå..

Alle motorene er 2,0d om dagen, altså 116D, 118D & 120D er 2,0 litere. Tror det bare er ecu, turbo og dyser som er forskjellige.

Eneste er at 120D er en del dyrere, det er vel det eneste som stopper meg sånn egentlig. Velger jeg 120D så kommer jeg selvfølgelig ikke til å tenke at jeg heller burde valgt 118D, som du sier. ;)

Huff, må nesten prøvekjøre begge deler for å se hvor stor forskjell dette egentlig handler om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjører 120D E82 2008 ( 177HK )

er en flott kjøremaskin den ! går billig, min bruker 0.62l på mila ved blandet kjøring, i følge kjørecomputeren, og jeg er glad i og tråkke på litt, bor også på landet så jeg har fine landeveier hver dag og kose meg på !

har forøvrig aldri kjørt 118D så jeg vet ikke hvordan den er til sammeligning, men jeg ville ikke hatt noe mindre effekt ihvertfall !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp bensin i stede :P

Jeg liker sånne innlegg, spesielt når trådstarter spør om input på to dieselbiler. :applause:

Ser ikke noen fordel med å ha 1 serie med bensinmotor, med mindre du skal ha en grommere versjon.

De små dieselmotorene er jo geniale, de går bra og bruker nesten ingenting.

Sett bort i fra at staten plutselig har fått for seg at man skal forby dieselbiler i storbyene så er det vel ikke mange fordelene med en bensinbil nå til dags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp bensin i stede :P

Jeg liker sånne innlegg, spesielt når trådstarter spør om input på to dieselbiler. :applause:

Ser ikke noen fordel med å ha 1 serie med bensinmotor, med mindre du skal ha en grommere versjon.

De små dieselmotorene er jo geniale, de går bra og bruker nesten ingenting.

Sett bort i fra at staten plutselig har fått for seg at man skal forby dieselbiler i storbyene så er det vel ikke mange fordelene med en bensinbil nå til dags.

Er kanskje mest prinsippsak fra min side, men syns virkelig ikke noe om diesel biler.

Men on topic, gå for 120d. Du kommer til å savne de ekstra gampene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, alle sammen. Må ærlig innrømme at jeg heller litt mer over på 120D, men det er dette med pris og tilgjengelighet på de riktige bilene som er litt vanskelig for øyeblikket.

Kjøp bensin i stede :P

Ikke vits å kjøpe med bensinmotor i disse 1-seriene, med mindre det er 130i eller 135i.

Har en 2008 mod 118d m-sport limited edition 143hk går godt

Nok, og skal du chippe blir den nok enda friskere :) Den er tilsalgs forresten: http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=36&t=227449 Du kan få en god pris på den ved rask handel, da jeg jobber og skal begynne å studere ved siden av. 8)

Ellers takk, svart bil med chromelister er helt uaktuelt for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst alternativene er en prefacelift 120d mot en facelift 118d, så velger du 118d. Eller for å si det slik, velg den som har det utstyret du vil ha. Begge går godt nok etter trimming.

Hvis jeg først skal ha 120D så blir det facelift med 177hk. Må nesten bare få prøvekjørt begge to før jeg kan slå meg til ro muligens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke store jobben med å legge på plastidip eller lignende på crome listene for å få dem svarte da. Ved mindre 118d bruker sinnsykt mye mindre drivstoff, så er det vel ikke noe å lure på? De ekstra spenna du må ut med for 120d får du jo delvis igjen når du selger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke store jobben med å legge på plastidip eller lignende på crome listene for å få dem svarte da. Ved mindre 118d bruker sinnsykt mye mindre drivstoff, så er det vel ikke noe å lure på? De ekstra spenna du må ut med for 120d får du jo delvis igjen når du selger..

Ja, men jeg skal ikke ha svart bil heller. :) Er nok sant det at du får igjen noe av utlegget når du evt. selger, siden det er en 120D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...