Gå til innhold

Facelift baklykter til E39


Mantis
 Share

Anbefalte innlegg

Er litt forvirret her nå og har ikke undersøkt nøye nok i sømmene når det kommer til baklys på min E39. Bestilte uorginale faceliftbaklykter fra parts and retards og monterte de nå på lørdag. Synes hele bilen ser merkelig ut med de lyktene og det er rett og slett noe som ikke stemmer med utseende eller lyssetting.

Her er hva jeg oppdaget..

Min bil med uorginale baklykter:

384637_10152015663665054_1011280015_n.jpg

Her er en E39 med hella baklykter:

528510_10152015666430054_1517765820_n.jpg

- Krystallene oppe ved blinklyset er alt for store i forhold til orginal. Dette gjør at uorginal får en alt for sterk "krystall-look" etter min mening.

- Den hvite firkanten for ryggelys er alt for stor på uorginal. Man ser tydelig her at det skal være en rød linje under denne hvite firkanten og at den skal være noe mer avlang.

Dette her ser faktisk så merkelig og uorginalt ut at jeg bare må skru av lysene jeg fikk levert fra parts and retards. Selvfølgelig er dette uorginalt og man kan ikke da forvente en nøyaktig kopi, men det er faktisk ganske utrolig hvor mye så små detaljer gjør med helhetsinntrykket på ræva på bilen.

Så til det egentlige spørsmålet:

Må man ha en lysmodul eller noe for å få til de jevne lysstripene på kjørelyset faceliftbaklysene har orginalt? Jeg tok en rask titt på bilen som har orginal hella baklys, og her er det ikke et brett med lyspærer, men kabel rett inn på kjørelyset... så er det pærer i ryggelys og blinklys.

Hva er det jeg egentlig må ha?

Kanskje noen vet om noen veldig gode hella kopier der ute?

beastpower-acs4.jpg

Slik skal det se ut 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare kjøpe orginale da? Brukt for eksempel, sjekk ebay.de :)

Man bør bytte LCM, slik man får en som er laget for celis baklykter (led pære i stripene).

Kan muligens være at det går and å slå av pæresjekken slik at dem ikke blinker og blafrer, det har jeg aldri prøvd selv.

Gamlingen bytta LCM da han bytta til facelift baklykter, alt funker strøkent der. :)

Edit:

Her er det bare og velge og vrake i orginale lykter :)

http://www.ebay.de/sch/i.html?_sacat=0&_nkw=bmw+e39+rückleuchten+facelift

Edit2:

Tror du må kopiere linken til adressefeltet, ellers så mangler du en del av søkeordet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg må bytte ut lysmodulen og sørge for å kode dette så det ikke begynner å lyse i dashbordet at jeg har jukset med km-stand? :(

Virker da som veldig mye styr for å få de rette baklysene.

Kjøper gjærne hella baklykter om prisen er fornuftig (Maks 3000,-)

Edit: Var heldig å vant en budrunge på ebay. Orginale hella baklamper til 700,- kroner er jo slett ikke værst :D Nå spørs det jo da om det faktisk er slik at jeg trenger en ny lysmodul. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg må bytte ut lysmodulen og sørge for å kode dette så det ikke begynner å lyse i dashbordet at jeg har jukset med km-stand? :(

Virker da som veldig mye styr for å få de rette baklysene.

Kjøper gjærne hella baklykter om prisen er fornuftig (Maks 3000,-)

Man må ikke bytte den, man får kjøpt slike bokser man kobler i mellom.

Men skulle tro det var nok og deaktivere pæresjekk på baklyktene.. Men da vil ikke bilen si fra om de slutter og lyse.

Vanligvis om man monterer for eksempel led pærer i grøftelysa, så blinker dem når du slår på tenninga og lysa er skrudd av. Dette problemet blir du kvitt om du deaktiverer denne pære sjekken, så skulle tro det gikk and bak også siden man får samme problemet der. Så egentlig tror jeg ikke du trenger og bytte noe som helst.. Men har dog aldri prøvd det når det gjelder baklykter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde de bare ville blaffre og gi feilmelding dersom det ikke var koblet inn motstand jeg. Skiltlyspærene mine blaffra og ga feilmelding "check numberplate lights" når jeg bare tok i LED-pærer. Kjøpte sånne heltstøpte LED på ebay og kobla rett på kontakta, da forsvant blaffringen og feilmeldingen.

Men uansett så er det jo nå et brett med pærer på de lysene jeg har. Ser at på facelift så går det kontakt rett på ledlysene og pærer til resterende. Hvordan blir det?

Slik jeg har forstått det så må jo man da ha to adapterbokser og to ledningsnett ut i fra disse på hver side?

billede.asp?map=2&billede=1111278_1_stor.jpg

2 stk

billede.asp?map=2&billede=1111276_1_stor.jpg

2 stk

Så er det vel plug and play?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde de bare ville blaffre og gi feilmelding dersom det ikke var koblet inn motstand jeg. Skiltlyspærene mine blaffra og ga feilmelding "check numberplate lights" når jeg bare tok i LED-pærer. Kjøpte sånne heltstøpte LED på ebay og kobla rett på kontakta, da forsvant blaffringen og feilmeldingen.

Men uansett så er det jo nå et brett med pærer på de lysene jeg har. Ser at på facelift så går det kontakt rett på ledlysene og pærer til resterende. Hvordan blir det?

Vil blaffre og gi feilmelding om man ikke gjør noe som helst ja :)

På de orginale sitter det vel ei led pære (vet ikke hvordan det er oppbygd inni) som er fast i lykta, og den lyser inn i blanke plast staver som fører lyset utover, på samme måte som AE i frontlyktene :)

Med de boksene der er det nok plug and play ja :) Vet ikke helt hvordan kontaktene er heller, om alt passer overens.

Vil tro det funker og deaktivere pære sjekk også om pluggene passer på nye lyktene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan bekrefte hva jeg spesifikt trenger?

Gjærne med linker fra gs-bildeler, koed eller andre sider.

Får sendt oppover hella baklykter fra Østerike nå, så greit å vite hva mer jeg eventuelt trenger :) Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har uoriginalt, uansett hvordan du vrir å vender på det så vil det fortsatt ike bli som originalt. Hvorfor kjøper du bare ikke org?

Kan kode lysmodul hos verksteder som har riktig utstyr, trenger ike å bytte en dritt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å lese tråden det. Konklusjonen du kommer med er tatt for 3-4 innlegg siden :) I tillegg har jeg nå kjøpt orginale.

Trenger ikke skifte lysmodul. Man må ha to hella bokser på hver lykt som styrer LED uten flimring og feilmelding og et kabelsett ut fra disse boksene.

Bare trenger en bekreftelse på nøyaktige deler fra noen som vet, så slipper jeg å bestille feil, betale unødvendig frakt etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å lese tråden det. Konklusjonen du kommer med er tatt for 3-4 innlegg siden :) I tillegg har jeg nå kjøpt orginale.

Trenger ikke skifte lysmodul. Man må ha to hella bokser på hver lykt som styrer LED uten flimring og feilmelding og et kabelsett ut fra disse boksene.

Bare trenger en bekreftelse på nøyaktige deler fra noen som vet, så slipper jeg å bestille feil, betale unødvendig frakt etc.

Hadde vært interesant og deaktiverte pæresjekk og sett om det virka like fint da. Det tror jeg det ville gjort. Men om en av led pærene da slokner så får du ikke beskjed. Men det er billigere en de boksene da. :)

Finner sikkert komplette sett med slike bokser på ebay til en ok pris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å lese tråden det. Konklusjonen du kommer med er tatt for 3-4 innlegg siden :) I tillegg har jeg nå kjøpt orginale.

Trenger ikke skifte lysmodul. Man må ha to hella bokser på hver lykt som styrer LED uten flimring og feilmelding og et kabelsett ut fra disse boksene.

Bare trenger en bekreftelse på nøyaktige deler fra noen som vet, så slipper jeg å bestille feil, betale unødvendig frakt etc.

Beklager jeg leste ikke godt nok.

Men de boksene du nevner er med i Hella Celis settet som er ettermonteringssettet til E39 prefacelift til facelift baklyker. Boksene kan kjøpes løst fra f.eks. koed.

Tror brukt også funker, er liten gambling. Men du kan sjekke på f.eks. ebay.

Om du absolutt ikke vil ha det så kan du prøve å deaktivere pæresjekk ja, men for å få lyset til å lyse konstant må du ha en typisk "kondensator" lignende motstand, så slipper du blafring ved endringer i strømmen.. Noe som skjer hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å lese tråden det. Konklusjonen du kommer med er tatt for 3-4 innlegg siden :) I tillegg har jeg nå kjøpt orginale.

Trenger ikke skifte lysmodul. Man må ha to hella bokser på hver lykt som styrer LED uten flimring og feilmelding og et kabelsett ut fra disse boksene.

Bare trenger en bekreftelse på nøyaktige deler fra noen som vet, så slipper jeg å bestille feil, betale unødvendig frakt etc.

Beklager jeg leste ikke godt nok.

Men de boksene du nevner er med i Hella Celis settet som er ettermonteringssettet til E39 prefacelift til facelift baklyker. Boksene kan kjøpes løst fra f.eks. koed.

Tror brukt også funker, er liten gambling. Men du kan sjekke på f.eks. ebay.

Om du absolutt ikke vil ha det så kan du prøve å deaktivere pæresjekk ja, men for å få lyset til å lyse konstant må du ha en typisk "kondensator" lignende motstand, så slipper du blafring ved endringer i strømmen.. Noe som skjer hele tiden.

Blafringen kommer av pæresjekken, deaktiverer du "hot monitoring" eller hva det kalles, så vil den mest sansynelig slutte og blaffre.

Om en deaktiverer "cold monitoring" så vil de slutte og blinke når lyset er av men tenning på. :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...