mikalsh Skrevet August 7, 2012 Skrevet August 7, 2012 Hei, er det stor forskjell på de originale delene til Koed.no og de uoriginale? Skal skifta alle bremseskivene + klosser på en e46 sedan. Så er budsjettet litt tight. Er det da dumt å kjøpe de uoriginale for å spare litt penger?
///Johnsen Skrevet August 7, 2012 Skrevet August 7, 2012 Denne er postet i feil kategori, skulle vært under teknisk! Men synes koed sine uorginale deler, også bremsedelene er av grei kvalitet. Bremseklossene slites ned fortere en de orginale har jeg hørt, men ikke lagt mye merke til det selv. Uorginale skiver fungerer fint det.
mikalsh Skrevet August 8, 2012 Forfatter Skrevet August 8, 2012 Hehe, beklager for plassering på tråden. Lurte på en ting til, kaliperene de seller på koed Er de komplette? Og om man kan kjøpe skiver hos bil tema?
mikalsh Skrevet August 8, 2012 Forfatter Skrevet August 8, 2012 Og om når du kjøper kaliper hos Koed, er de komplette med stempel og alt?
ingard Skrevet August 8, 2012 Skrevet August 8, 2012 Det med kaliper må du nesten spørre dem om. De har jo chat på sidene, veldig kjekt Bremsedelene har jeg vært veldig fornøyd med. Kjørt mange år og kilometer på koed sine deler.
mikalsh Skrevet August 8, 2012 Forfatter Skrevet August 8, 2012 Takk for kjappt svar! =D Men kjøpe du originale bremsedeler eller uorg?
Lars89 Skrevet August 8, 2012 Skrevet August 8, 2012 Er jo selvfølgelig med stempel. Uten klave og glidebolter, men sånn er det uansett hvor du kjøper. Har hatt KOED's uoriginale skiver, klosser, bremsebånd og calipere bak nå i 3 år uten feil. Piper litt de første dagene bare. Skal montere foran neste uke. For latterlige 560kr totalt er det verdt et forsøk.
mikalsh Skrevet August 8, 2012 Forfatter Skrevet August 8, 2012 Ok, men er det bare slitasjen som e forskjellig fra uorg og org?
ingard Skrevet August 8, 2012 Skrevet August 8, 2012 Ok, men er det bare slitasjen som e forskjellig fra uorg og org? Jeg må ha kjørt 50-60000 km på koed sine uoriginale klosser og skiver og det er godt med belegg igjen.
Lars89 Skrevet August 8, 2012 Skrevet August 8, 2012 Org skiver har gjerne lakkerte sentre så de holder seg pene og rustfrie lengre. Org klosser støver gjerne noe mindre også. Så det finnes forskjeller, men for de aller fleste vil uorg være mer enn godt nok.
mikalsh Skrevet August 8, 2012 Forfatter Skrevet August 8, 2012 Ok, takk for kjappe svar! Setter pris på hjelpen!
mikalsh Skrevet August 8, 2012 Forfatter Skrevet August 8, 2012 En ting til, noen lykter framme dere ambefaler til E46 Sedan?
S.Hafsmo Skrevet August 8, 2012 Skrevet August 8, 2012 Jeg ville ikke gått for uoriginale bremsedeler. Har sett flere som har hatt problemer med kast i nye skiver, samt enkelte som klager over prematur slitasje på skiver. Bremser er ikke stedet jeg, personlig, ville valgt å spare penger.
Olelink Skrevet August 8, 2012 Skrevet August 8, 2012 Jeg synes Koeds uorginale bremsedeler holder høy kvalitet i forhold til pris og har etter min erfaring lang holdbarhet på klossene/skivene selv ved mye hard bruk, og de har mer enn nok friksjon. Det er dog som flere skriver slike detaljer som f.eks manglende rustbeskyttelse på skivens senter sånn at den får rustfarge som skiller dem fra orginale skiver og at de slites litt raskere kan også hende. Har selv hatt mange sett med Koed´s skiver og ennå ikke vært utsatt for problem som kast e.l. og synes de holder lenge. Eneste jeg har hatt noe problem med er bremsehyl forran i noe større grad enn med orginale deler. Tror dette skyldes klossene og ikke skivene. Ser vel og merke såklart ann bilen litt, 5-ern som er en bruksbil og kjøres mange mil og som (til tider kjøres svært aktivt, men) ikke kjøres på bane, har koeds uorginale. Mens M3´n derimot aldri får uorginale/billige bremsedeler da den brukes såvell på bane som på sommeren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå