Gå til innhold

bmw x3 hakker.


toren m5
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg hadde det samme på min x3 2.0d 06mod. Lugget ved pådrag og kom etter dekkbytte. Hadde bilen inne og de byttet en elektromotor på transfer kassen (12 lapper) til ingen nytte! Etter mye frem og tilbake fant jeg ut at problemet var dekkene. Kjøpte nye felger og dekk med lik dim fremme/bak og etter det har alt vært på stell. To år siden jeg byttet felgene og ennå alt ok. Så kan være noe der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Har hatt et lignende problem. Det kan komme av at 4hjulstrekket blir lurt til å tro at bilen spinner. Min 2006 x3 begynte å lage lyder da jeg byttet til sommerdekk. Jeg eksperimenterte med lufttrykk og fikk overaskende resultater. For lavt lufttrykk bak i forhold til framme gir ulyder i transmisjonen og sporing på dårlig vei. Med 2.2 bar fremme og 2.6 bak er bilen blitt mye bedre. Sporingen har avtatt og ulydene er borte.

Min konklusjon er at bilen er utrolig følsom for forskjeller i dekkdiameter. Selv ulik slitasje på identiske dekk kan forårsake problemer. Små forskjeller kan kompenseres med lufttrykk men forskjellige dekk på samme bil kan gi problemer selv om de er like på samme aksling. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
On 3.7.2016 at 12.01, vimy skrev:

Har hatt et lignende problem. Det kan komme av at 4hjulstrekket blir lurt til å tro at bilen spinner. Min 2006 x3 begynte å lage lyder da jeg byttet til sommerdekk. Jeg eksperimenterte med lufttrykk og fikk overaskende resultater. For lavt lufttrykk bak i forhold til framme gir ulyder i transmisjonen og sporing på dårlig vei. Med 2.2 bar fremme og 2.6 bak er bilen blitt mye bedre. Sporingen har avtatt og ulydene er borte.

Min konklusjon er at bilen er utrolig følsom for forskjeller i dekkdiameter. Selv ulik slitasje på identiske dekk kan forårsake problemer. Små forskjeller kan kompenseres med lufttrykk men forskjellige dekk på samme bil kan gi problemer selv om de er like på samme aksling. 

 

Hvilken dimensjon hadde du på dekkene som laget ujevnt pådrag? Jeg oppdager ujevnt pådrag med originale medfølgende felger som er 19" men ulik dimensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...