Gå til innhold

ess komp i 325 e36. efaringer???

Anbefalte innlegg

Skrevet

i vinter blir det litt greier på motorfronten.. tenkte å planlegge litt i forkant og vurderer kompressor på m50 min.

blokken blir nok bygget om til 2,8. så burde toppen byttes til noe annet da??

topp pakningen byttes i noe grovere??

er det noen her som har gjort noen efaringer med dette??

vil ha jevnt pådrag for å kunne styre bilen bedre så turbo er ikke tingen for meg.

3.2 fra england vurdert men blir bare prosjekt når bt vil titte inn...

hvilken manuelle girkasse funker best til dette?

evt noen som har motor(2.8 )/gir / relevante deler som funker bra for salg??

Skrevet

Ville gått for skrukompressor om jeg var deg, men vet ikke hvor mye du skal legge i det.

De helt vanlige kita er konstruert for å fungere veldig bra på orginal motor men har du planer om mer effekt må ting byttes.

328/m3 3.0 kassa er ypperlig og tåler masse guffe, like greit å bytte hele driverket bakover så du får med M3 diffen samt diff-forsterkningene også.

Skrevet

hvor langt kan enn strekke strikken før ras på orginal maskin?? og hva må til for å tåle de belastningene som kommer??

toppen er i dag 2.5.. regner med dyser.. men kansje også større ventiler må til??

tenker drivlinjen ellers blir 328/528/m3.. men det er vel ikke getrag kassa som er på de bilene??

Skrevet

har hørt fra flere at det er zf kassen som funker...?

det er vel endel kraftigere understell og drivlinje på en m3 kontra 325.. litt logisk siden en m3 har vel 300 + hk og 325 er 192hk.

men det som gjerne er viktigste er nok forsterkningene i selve karroseriet vil jeg tro. mange mener de er identisk alle i 3 serien men er de virkelig det???

er ikke det kraftigere innfesting på bakaksel og endringer på støtdempertårn framme??

bilen skal pines og vil nok trenge deler fra m3 og 5 serie i drivlinjen etterhvert.

og ser nok på de svake punktene som innfestning bakaksel etterhvert som ting byttes.

vil nok også strippe endel av bilen og bruke glassfiber skjermer/dører/panser/støtfangere for å lette den noen kg... kjekkere det enn en slankekur på meg selv tenker jeg :lol:

Skrevet

Zf kassen funker. Nja, usikker. Diffen er akkurat like stor på 325 som m3. Forsterkninger ved innfestinga til diffen er der bare m3 som har.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Skrevet
har hørt fra flere at det er zf kassen som funker...?

det er vel endel kraftigere understell og drivlinje på en m3 kontra 325.. litt logisk siden en m3 har vel 300 + hk og 325 er 192hk.

men det som gjerne er viktigste er nok forsterkningene i selve karroseriet vil jeg tro. mange mener de er identisk alle i 3 serien men er de virkelig det???

er ikke det kraftigere innfesting på bakaksel og endringer på støtdempertårn framme??

bilen skal pines og vil nok trenge deler fra m3 og 5 serie i drivlinjen etterhvert.

og ser nok på de svake punktene som innfestning bakaksel etterhvert som ting byttes.

vil nok også strippe endel av bilen og bruke glassfiber skjermer/dører/panser/støtfangere for å lette den noen kg... kjekkere det enn en slankekur på meg selv tenker jeg :lol:

Hva skal du med 5 serie deler i drivlinjen?

Skrevet

er ikke 528 kraftigere på gir/dif? spør fordi jeg ikke er helt på nett ennå med disse bilene :oops:

kom gjerne med forslag for å få en holdbar drivlinje på ca 300 hk på bakhjulene :)

Skrevet

Ved 300 hk på hjul så vil eg tru du kan kjøre med original drivlinje. Kjenner et par som kjører 325/525 med turbo som kjører med original drivlinje og det er med opp i mot 400 hk på hjul. Har holdt et par år for dei iallefall.

Skrevet
hvor langt kan enn strekke strikken før ras på orginal maskin?? og hva må til for å tåle de belastningene som kommer??

toppen er i dag 2.5.. regner med dyser.. men kansje også større ventiler må til??

tenker drivlinjen ellers blir 328/528/m3.. men det er vel ikke getrag kassa som er på de bilene??

Det kommer an på tilstanden på motor osv.

Eg kjørte min m52b20 med kompressor, orginal motor med max ladetrykk på 1.3bar.

større dyser og mappa motor. Viss du ikkje gjer nåke med tenninga og får rådebank osv så går ikkje motoren lenge før den havarere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...