Gå til innhold

Import av bil fra England, som står i norge

2000Touring
 Share

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe en bil av en nordmann som studerer i England for tiden, og har tatt med til Norge en engelskregistrert bil.

Bilen skal for min del kun brukes som delebil.

Hvordan fungerer dette i forhold til toll/moms?

Skjønner jeg må betale moms, men hva er fremgangsmåten?

Hva med toll/avgifter?

Lurer også på hvordan jeg kan sjekke om selger er rette eier av bilen?

Hvilke feller er det mulig å gå i her?

Mulig denne skulle vært postet et annet sted, men usikker hvor. Moderator må gjerne flytte den, om det finnes et bedre sted for tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg også lurt på faktisk...Om en bil f.eks er stjålet i tyskland, og en nordmann prøver å regge den her...what happenz?

Da blir den fratatt, jeg vil tro de forskjellige landene har register..

Men tollvesenet er jo de som har tilgang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men når man registrerer en bil, tar tollvesenet og sjekker om den er meldt stjålet?

Ville tro bilens reg nr. og understellnummer går innom Interpol sine databaser, hvor de har all info om de stjålne biler. Det er for tiden enklere å registrere disse bilene i f. eks. Russland enn man gjør det her i Europa, da de gir rett og slett f''' i alt og alle.

Det er bare det jeg lest om, men det er jo selvfølgelig mulig å registrere de i Norge og, spørs hvor mye arbeid det krever til.

Var jo en artikkel i aviser om det svarte markedet i øst-europa om jeg ikke tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å kjøpe en bil av en nordmann som studerer i England for tiden, og har tatt med til Norge en engelskregistrert bil.

Bilen skal for min del kun brukes som delebil.

Hvordan fungerer dette i forhold til toll/moms?

Skjønner jeg må betale moms, men hva er fremgangsmåten?

Hva med toll/avgifter?

Lurer også på hvordan jeg kan sjekke om selger er rette eier av bilen?

Hvilke feller er det mulig å gå i her?

Mulig denne skulle vært postet et annet sted, men usikker hvor. Moderator må gjerne flytte den, om det finnes et bedre sted for tråden.

For å ta inn en bil som ikke skal registreres skal den tolles inn. Det vil si 25% av bilens verdi og fraktkost.

Ta kontakt med tollvesenet for å få dette gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er veldig enkelt og momse bilen, det er bare reise til nærmeste toll kontor med bilen, (ha med kvittering på kjøpe summen)

også må du ha V5 delen (tilsvarende del 2 av vognkortet) for engelske biler. si at du har kjøpt bilen for x antall kroner, får kvittering etter og ha dratt kortet på 25 % av kjøpe summen.

vips ferdig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...