Gå til innhold

Partikkelfilter dpf

landrange
 Share

Anbefalte innlegg

Kan fint kjøre, men bilen går dårlig og du får mye baktrykk i eksos. Ødelegger i sin tur turboen. Hadde det vært meg ville jeg tunet bilen, fjernet dpf og hatt den andre på hylla i tilfelle problem på pkk. Du bytter det raskt tilbake om nødvendig. Husk at dette fort koster 12-15 tusen likevel så om du ikke er interessert i den økte effekten kan du likegjerne handle nytt. Enkelt å bytte. Kjører du lite km ville jeg kjøpt et brukt fra Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjern det.. eg tok vekk kat og dpf å den gikk gjennom pkk ingen problem dessuten skaper ett tett dpf MYE baktrykk i eksosen som sliter MYE på turbo og er ikke bra for motor heller, du bør og passe på om det er swirl flaps i innsuget de kan løsne og haverere motoren, og sist men ikke minst skift veivhus ventilasjon om denne ikke er skiftet på en stund eller sotte på den nye løsningen som gjorde att filteret gikk vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye gode tips her nå! Så på "Fift Gear" på discovery hvor de anbefalte X5 som bruktbiltips i UK, men advarte mot "swirl flaps". Ble skikkelig nervøs da jeg hørte det, siden det gjelder også min bil? Fant denne linken http://forums.5series.net/topic/70452-r ... el-engine/

hvor en 530 eier fjerner swirl flaps. Ser ut som en jobb en god diyèr kan klare. Tror absolut at jeg vil fjerne dpf og bør vel også fikse flapsa? Hvis noen andre her på forumet har gjort dette med bra resultat, er det ikke noe å lure på.

Finnes det erstatning for dpf å få kjøpt? og kit for å fike flaps?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får kit til begge deler ja.. søk på ebay, det fuinnes 2 typer dimensjoner på flapsa mener det var 22mm og 30mm eller noe

søk på decat e60 på ebay.co.uk så finner du folk som lvere kit til å ta vekk cat og dpf på e60

Eg fjerna flapsa og det var ikke noe vanskelig jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ingen her som har nevnt noe om å la det sitte igjen stang, lim eller noe. Det er en enkel sak å fikse dette uten å kjøpe noe kit.

Ut med de originale (ALT SELVSAGT), inn med korte skruer i hullene som går flush på innsiden. Fyll så hullet over skruen med epoxylim. Easy peasy.. koster 30 kroner på biltema og du slipper å vente en evighet på deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra tips dette. Fant en på et annet bmw forum, tror han var finsk, som hadde lagt ut full bildedok. steg for steg hvordag han fjernet flapsa. Han hadde brukt skruer og lim som du sier! Da er det vel bare å sette igang søk på ebay!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Er det noen der ut som f.eks har fått tak i erstatningsrør for dpf her hjemme?

Har funnet noen som selger de i Tyskland til ca 150 euro. med frakt og mva etc

blir det sikkert over 2000,- nok. Ser ikke ut som det er all verden og lage et slikt rør!

Men det beste er jo å kjøpe et som er profft bydg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har drevet med dette lenge, og har alltid deler på lager.

For å avlive litt myter:

Jo bilen består avgasstest uten part filter (alle vi trimmer gjør iallfall det)

Nei, det er ikke et kontrollpunkt at bilen har dpf (med mindre dette har blitt lagt til etter 2009, som er sist jeg tok PKK selv)

Nei, på mange biler er det ikke enkelt å se om part filter er montert (husk at man ikke ser etter det), da alt sitter oppe ved turbo. Ja du kan se det, men det er ikke noe man ser etter.

Ja, det er et krav at filteret skal være montert (ihht til typegodjkenning på kjøretøyet), men man har fremdeles ikke noe punkt som angår dette i testregimet (hadde ihvertfall ikke før).

Dette blir litt samme diskusjonen som anmerkninger på airbag lamper osv, ja noen anmerker det, men per def har man ikke myndighet til å anmerke ihht til testregimet. Det er fult mulig det kommer nye krav, ettersom dagens test er noe utdatert på enkelte områder, men vi er altså ikke der enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...