Gå til innhold

Julianv's 330ci Manuell ok, CSL+Felger neste


Julianv
 Share

Anbefalte innlegg

Flink du.. :D Så flink er desverre ikke jeg :( hehe..

Nå er forøvrig motor kjøpt og betalt! Kommer til meg iløpet av uken.

Demontering starter imorgen..

Noen som har tips til hvordan det er enklest å få ut motoren? Ned, fram eller opp? :P

Ser for meg at det er litt arbeid å få av hele fronten nemlig.. Deler av fronten er vel poppet fast?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok enklest å ta den opp, det som er vanlig ;)

alltid litt kuk, men med ordentlig løfteverktøy så går det fint :)

Og jeg har lært, med lommeboken som hjelp, at det ikke lønner seg å bruke alt du tjener på bil :P har trappet ned fra 150k-ish på 523'n til 30k-ish på touringen til 10k-ish på e36'n ;) så må si meg fornøyd med det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

riv av fronten og ta den fra julian :) frondten er laget for og ta den av i så og si en del.. ta av fangeren, kobl fra lykter og alle slanger til radiatorpakken på er det bare og løsne muttrene med demperene som holder fangeren og på toppen med lyktene (ikke skru av lyktene de kommer av med frontboxen) så når den er vekke kan du bare løfte ut radiator pakken.. pleier ta meg 25 min og fjerne hele fronten da trekker du bare motoren rett frem og ut og du slipper og kuke så mye! vis du lurer på noe kan du bare ringe meg ! ;) lykke til i dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Sv90. Sparer også helvetes mye tid om du tar ut kasse og motor samtidig, så bytter du kassen over på nye motoren før du trøkker det tilbake på bilen. :) Men det har du vel tenkt selv. Haha. Tenkte nå jeg kunne nevne det. Så kan du dele eksosen et praktisk sted, og strekke det også gjennom. Og vær forsiktig med starteren! Haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...