Gå til innhold

Julianv's 330ci Manuell ok, CSL+Felger neste


Julianv
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

vis låse selynderen er fucked skrur du bare ut den skruen i dør åpningen røsker den ut og prøver med og fjerne staget som går fra låsen og inn i låsekassen! du skal vel bytte det annyway men kan være det funker ATM :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Da er nye planer igang..

Automatkassen er desverre tatt kvelden (ingen revers) så nå blir det manuell kasse.

Samt verdens greieste Thundercoil kom å leverte 19" CSL-replica felger på jobben min idag :mrgreen:

Blir nok litt annet stuk på denne til våren.. Må se an hvor mye penger jeg har til bilbruk etter alt styret nå, men tror det blir veldig bra.. :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me llamo Manuell blir bra :)

Håper du blir fornøyd med felgene da! Nå må jeg bare finne felger selv. Har lagt ut "ønskes kjøpt" på FB og bilforumet. Ingen svar så langt. Teit å betale 500 for vacn, når man leter etter felger til tusenlappen. xD

Kanskje likegreit at kassen røk før salg og ikke rett etter. Kunne blitt mareritt. Kjedelig er det uansett. Lykka tell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manuell blir veldig bra, tror M54'en blir litt mer koselig å kjøre da også :)

 

Veldig fornøyd! Nå må jeg bare piske igang lakk-lærlingen til å fikse kantkjøringene og lakke de for meg xD haha.

Satser på du finner noen greie felger til Auda'en din snart, den fortjener Hakka 8 i 18".

 

Ja du sier noe der, men nå hadde jeg jo tenkt å beholde den til etter sommeren iallefall. Jaja, sikkert mer kos å kjøre Europa rundt med manuellkasse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan informere om litt til som skal gjøres med bilen, mest for min egen del så jeg har oversikt over hva jeg bytter :lol:

- Skifte hjullager høyre framme

- Skifte styrestag venstre framme

- Skifte dempertopper framme (Justerbare?)

- Levere bilen fra meg i midten av Februar for komplett sandblåsing under samt understellsbehandling

- Skifte skiltlamper bak

- Skifte glass på hovedlykter samt nye sorte blinklykter

- Få vekk den ene lille rustboblen på 1x1cm i bakdel av kanal/hjulbue venstre side

 

Når alt dette er gjort er bilen klar for EU-godkjenningen til sommeren og jeg vil kvalifisere den som strøken teknisk.. :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, ble litt greier! dog litt usikker på om alt passer, da mye er fra 328. Har kryssjekket det viktigste mot 330, så satser på det beste :)

 

Haha ja, er noe dritt med den starteren, men er jo ikke lenge siden den var av osv så løsner nok fint. haha

 

btw: Noen som vet om det fins billigere varianter av dette? 

http://www.ebay.com/itm/151063147223?item=151063147223&viewitem=&vxp=mtr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm nytt spørsmål gutter:

Hvilket merke ville dere anbefalt av de "billigere" svinghjulspakkene?

 

GF, KUPP, F1 eller PPC? Selv tenker jeg at det sikkert er samme greiene bare med forskjellige navn.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha enig der sånn sett, men budsjettet er allerede sprengt mtp at jeg ikke har planer om kasse-skift i første omgang :P

UUC sitt koster vel oppimot 8-10k?

 

Jeg har jo allerede passert 13k med god margin her nå, og nærmer seg fort 17-18 med F1 sitt kit feks. Hmm, hard choice..

Er det stor forskjell med lettet svinghjul osv? Eller kan vanlig dobbeltmasse-hjul fungere like greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er alt bestilt.. :) Hjelper å sende mailer til folk altså.. Har nå spart godt over 4000kr på å sende mail og presse prisen ned. Dette til og med på billige deler fra eBay. haha.

 

Krysser fingrene for at F1-kittet duger. Vis ikke får jeg bare leve med det noen mnd og heller kjøpe UUC sitt på et senere tidspunkt. Har noen bekjente med dette kittet som er fornøyd, så satser på det beste.. :)

 

Ellers kan jeg informere om at jeg har bestilt nye innsugsslanger (tror mine er begynt å bli morkne) samt oransje blinklys framme (orginale), hjullager foran, styrestag, dempertopper osv. Skal bli 100% teknisk nå :) Og ja, som dere ser på listen over blir alt av bolter/mutre og foringer til girkasse, overføring, mellomaksling, clutch og svinghjul skiftet. Liker å ha alt nytt!

 

Time hos sandblåsing og understellsbehandling er ordnet i begynnelsen av Mars (greit å få alt strøkent under også, selv om det ikke er så gale enda)

 

Tja hva mer.. Imorgen skal dekkene til Thundercoil av CSL-replikaene og de skal pusses og fylles litt, klar for ny lakk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...