Mattae Skrevet Februar 23, 2014 Share Skrevet Februar 23, 2014 Har vell rimelig lett utveksling da Har vell litt høyt cruise turtall. Hvilken kasse og mellomaksling brukte du? Begge deler 330i? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Februar 23, 2014 Share Skrevet Februar 23, 2014 Tror han snakket om aksel og kasse fra 328i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Februar 24, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2014 Går mye bedre med manuell ja, sikkert pga automat-utveksling Litt høyt cruise-turtall ja, ca 2300 i 80. Er nok 330ci kasse og mellomaksling Hadde jeg hatt 328 kasse og aksling måtte jeg hatt 328 diff også. Forskjellig flens på diffen nemlig Så alt er orginalt 330 på denne, liker å ha alt korrekt. Har ikke lyst å spare 2000kr for å ha et lappeteppe av en bil. haha. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet Februar 24, 2014 Share Skrevet Februar 24, 2014 åå Har vurdert å bruke e36 kasse på min da jeg får en gratis om jeg vil(er ikke 100% sikker om den passer, men tror den skal. Er noe usikker hvilken drivaksel jeg skal bruke da) Er jo nokså dyre og populære 328i kassene så, er jo samme som står i m3 e36 etter hva jeg forstår. Mye har du måtte betalt for aksling girkasse og det? Ebay du har handla? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Februar 24, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2014 Haha, funker sikkert det! Bare å bruke realoem.com og se på skruehull på kassene osv. Pleier å gi en god indikasjon om det passer eller ei Tror alle mellomakslinger passer på din diff iallefall, sålenge det er fra 6'er. Lengde er jeg mer usikker på, men tror en vanlig til manuell skal være korrekt lengde. Kun 6-trinns og automat som har kortere akslinger. Hmm har ikke helt regnet på det i frykt for å se hvor dyrt det ble, men har nok passert 15k Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet Februar 24, 2014 Share Skrevet Februar 24, 2014 Kosta såpass ja, hehe Men takk for info, får se om jeg gidder gå i gang med det her etterhvert Hadde vært gøy med manuell på den her bilen så tror jeg. Kjekt å høre billig ebay clutch svinghjul kittet fungerer bra(så langt) Har hatt planer om å kjøpe det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Februar 24, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2014 Ja det koster å få alt korrekt. Vil ikke ha noe lappeteppe, her skal alt være OEM+ Det funker knall enda iallefall, griper bedre enn orginal-clutch iallefall og motoren er uten tvil mer villig enn med et tungt dobbelmasse-svinghjul. Nå mangler jeg bare girmansjett, kutte til deksel under rattet (siden jeg har fått en ny pedal) og koble opp clutchbryter og modul samt koding. Gleder meg! Tenkte å begynne på felger til helgen. Hiver av dekkene på onsdag (sånn at Thundercoil kan få dekkene sine endelig ) og begynner nedpussing og sparkling til helgen. Også må jeg finne ut hvilke foringer i bakstilling som begynner å bli litt dårlige da det klunker litt ved girskift. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Februar 24, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2014 Også et spørsmål.. Ser mange snakker om at bremserørene på E46 er en svakhet bak ved tank. Så jeg tenkte jeg skulle gjøre litt forberedende arbeid med å behandle de. Men når jeg ser nøyere etter så har jeg kobber-rør? Alt ser orginalt ut, ligger akkurat som det skal gjøre og ingen tegn til at noen har vært her. Er det bare jeg som er heldig, eller har alle kobber? Kan jo ikke ruste dette. Var tilogmed litt grønt på de, så er ikke jeg som er blind og egentlig har rustne rør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet Februar 24, 2014 Share Skrevet Februar 24, 2014 Rusta hull i mitt bremserør bak der vertfall Trodde nå ikke noen biler hadde kobber originalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Februar 24, 2014 Share Skrevet Februar 24, 2014 Haha. Ingenting som haster her. Mye å gjøre,så får nok ikke på 19"erne før i april, en gang. Men det hadde vært flott om jeg kunne lånt trafikkstasjon-vennlige hjul til visning av senk og først hjulstilling. Rundt siste halvdel av mars til første halvdel av april. Haha. Julianv reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Februar 24, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2014 Var det jeg tenkte også. Har sjekket alle på bilen og alt er kobber. Hmm.. Ingen kvitteringer som tilsier at noe er byttet (har alt fra bilen var ny). Merkelig! Kanskje de gikk tom for vanlige? haha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Februar 24, 2014 Share Skrevet Februar 24, 2014 Da har nok rørene vært byttet digg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Februar 24, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2014 Den er grei Robin, men jeg skal av med de nå uansett så kan svippe innom til deg med de en dag Det skal gå fint, jeg monterer nok sommerhjul på den tiden uansett. haha. Klarer aldri å vente til det er helt vår. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Februar 24, 2014 Share Skrevet Februar 24, 2014 Det spiller ingen rolle om det er sommer eller vinterhjul passer de på din med jisterbart, uten spacere, er det perfekt på min også Jeg har vinterferie denne uken, så hvis du har noe klart ila uken/helgen, enten det er dekkene eller felger, kan jeg svippe innom jobben og hente. Hvis det er litt for tidlig, er det for tidlig men null stress å hente. Samme for meg, opp til deg. Haha. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Februar 24, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2014 Du får låne min vinterhjul Derfor må jeg ha sommerdekk i hus før du kan få de. haha Dekkene kan du hente vis du gidder på onsdag eller torsdag. Alt ettersom når jeg er ferdig Men jeg har ingen problem med å levere vis du ikke orker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå