Gå til innhold

Tung på rattet, 2006 e91.

Nachtblau
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en 2006 320d msport som er så alt for tung på rattet. kan noen gi meg noen gode tips til hva jeg kan sjekke/feilsøke etter? Har sjekket følgende :

Reimer - ok!

oljenivå servo - ok!

økt lufttrykk i dekk - minimalt bedre!

smalere hjul - minimalt bedre!

Hadde egentlig ikke tenkt over at dette var et problem, før jeg prøvde bilen til en kompis, og forskjellen var jo som natt og dag. Begge bilen er samme årsmodell, samme type styring og ruller på hjul med lik dim.

noen tips?

NB! bilen har ikke servotronic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

har det samme med min e91.Stusset over at den var litt tung på rattet når jeg kjøpte bilen.Forrige eier sier at den har vært slik siden han kjøpte den i 2007 (2006 modell). Det jeg tenker er at det er fordi det er msport og litt mere "sportslig" følelse i rattet..

kompisen din sin bil er msport det også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har det samme med min e91.Stusset over at den var litt tung på rattet når jeg kjøpte bilen.Forrige eier sier at den har vært slik siden han kjøpte den i 2007 (2006 modell). Det jeg tenker er at det er fordi det er msport og litt mere "sportslig" følelse i rattet..

kompisen din sin bil er msport det også?

min 316 e46 touring uten m-pakke er relativt tungt i rattet, mens likedan bil til vennen min har noe lettere ratt( sedan). Begge bilene er samme årsmodell og nesten lik i utstyr :)

PS: Tungt ratt gir mer sportslig følelse ved kjøring, hvert fall etter min mening.

PS2: Er ikke bmw kjente for å ha meget tungt i rattet? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he,mitt er iaf ikke så tungt at det blir trening i det :P legger ikke lenger merke til det.

Min forrige E46 var lettere å ratte og altfor lett når vi snakker hastighet..!så ja gallay,jeg foretrekker det slik jeg har det nu kontra E46 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

For å sjekke tårnlager så gjør du følgende. Åpen panser. På toppen av innerskjermen sitter et lite lokk. Under lokket sitter støtdemper toppen. Hvist du får en person til å dreie på ratter så vil du se om støtdemper toppen dreier rundt i lagret som det sitter i. Hvist lagret er gåen vil ikke noe bevege seg, eller gå veldig tregt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...