Gå til innhold

Heia Biltilsynet! (Godkjent M3 problem)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte bare å dele ut informasjonen jeg fikk igår for å dele hvor fornøyd jeg er med biltilsynet

Dem fant ut nå, over et halvt år etter jeg godkjente bilen min, så har dem faktisk klart å ringe opp han som kjøpte bilen av meg for å si at bilen kan ikke være godkjent sånn som den er nå likevell, den er for tung! og dette fant dem ikke ut da jeg godkjente bilen, da dem skrev endringene på vognkortet osv, har allerede fått godkjent bilen med den nye vekten..

Dette er vell ikke helt etter boka?

Skrevet

Overhodet ikke overraskende i det heletatt! Har drevet med Land Rovere i mange år, og bygd om, byttet karroseri etc..

Så at de gutta der oppe finner på mest mulig vanskeligheter for oss bilgutta, er helt vanlig!

De må jo få bruke den makta de har, ikke sant?

Skrevet

Advokat.

Rettsak.

Media.

Mest overrasket over at de dveler ved en gammel ombyggingssak... har de hatt den liggende på bordet og irritert seg over den? Enkelte ganger forstår jeg meg bare ikke på de ufaglærte på Trafikkstasjonene..

Skrevet

nei.

men om du blir stoppet eller innkalt og skilene dine ryker pga div feil, så får du dem ikke ut igjen.

Skrevet
nei.

men om du blir stoppet eller innkalt og skilene dine ryker pga div feil, så får du dem ikke ut igjen.

Hvor har du hørt det?

Norsk vegvesen har som skrevet over, ikke tilbakevirkende kraft. Dermed er bilen godkjent med M3 motor, og bilen er i teknisk god og "riktig" stand ut ifra bilens vognkort, kan de ikke velge å holde skiltene tilbake!

Evt så må de jo inndra bilen og bygge den om på egen regning!

I Norge er det vanskelig å godkjenne en bil, og klarer man det, så skal man jo alldeles få lov å nyte det nye vognkortet sitt :-)

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Skrevet

en kompis ble innkalt til kontroll på sin skyline, som går på norske skilter, den har litt annen motor enn orginalt, og kan miste skiltene om han ikke viser den orginal. dette var beskjeden han fikk..

mister han dem, får han dem ikke ut igjen, selvom bilen er i orginal stand.

Skrevet

De har til en viss grad mulighet til å tilbaketrekke tidligere gitte tillatelser. Mulig litt avhengig av hvor langt opp i systemet avgjørelse tas.

De har en runde på noen Audier fra 97/98 også, som den gang var fabrikklevert med xenon uten aut. høyderegulering. Nå har de funnet ut at dette strider med norsk regelverk og har en sak gående for å finne ut om de skal oppheve godkjenningen for disse bilene. De vil i så fall med et pennestrøk gjøre alle disse ulovlig, og de må bygges om for halogenlykter, til tross for opptil 15 år på norske veier. Dette gjelder da S6 plus, A8 og S8 for de som lurer. Dette skal visst være på departementsnivå.

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2

Skrevet

Det ble ansatt 9000 nye byråkrater ifjor, 39 stk pr dag. Nå begynner jeg å forstå hvorfor det var nødvendig.

Skrevet
en kompis ble innkalt til kontroll på sin skyline, som går på norske skilter, den har litt annen motor enn orginalt, og kan miste skiltene om han ikke viser den orginal. dette var beskjeden han fikk..

mister han dem, får han dem ikke ut igjen, selvom bilen er i orginal stand.

Det høres mest ut som at den bilen er registrert på motorhistorisk grunnlag.

Skrevet

Ja, man skulle jo tro at dette var noe ulovelig fra dem sin side, et dokument som dem har skrevet godkjent på og så skal endre på det etterpå må jo være en form for brudd på kontrakt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...