CptApollo Skrevet August 18, 2012 Skrevet August 18, 2012 Gobilen min har veldig lav bakkegass når motoren er varm. Noen ganger hender det at motoren også kveles når bilen står på tomgang, og den har også kveltes under kjøring (lav fart). Forstå det den som kan, i og med at denne har automatgir. Vet noen hvordan man får justert opp bakkegassen? Når bilen sliter på bakkegassen, hender det at motorlampen begynner å blinke. I ettertid har jeg byttet plugger og fått sjekket coilene, men alt dette fungerer som det skal. Motorlampen begynner bare en sjelden gang å blinke. For min egen del tenker jeg at katalysatoren kan være gåen, men bilen har ikke gått mer enn 102000 km Noen tanker? (Det er 80 mil til nærmeste BMW-verksted... Får dermed ikke sjekket dette skikkelig) (edit: endret overskrift)
Kjell Z3 Skrevet August 18, 2012 Skrevet August 18, 2012 Har aldri hørt om bakkegass men går ut fra at det betyr tomgang? Sjekk om du har lekkasje i en vakumslange, bruk startgass og spray på slangene når motoren går for å se om den øker turtallet. Det finnes vel også en tomgangsmotor men vet ikke hvor den sitter på din bil, jeg hadde problemer med den på en Vectra, renset den og da var den ok etterpå.
CptApollo Skrevet August 23, 2012 Forfatter Skrevet August 23, 2012 Det vil ikke funke med startgass, siden alle slanger og ledninger er kledde. Tomgangsregulatoren aner jeg ikke hvor sitter dessverre :/
CptApollo Skrevet August 23, 2012 Forfatter Skrevet August 23, 2012 Kledde? Gummi, plast e.l. sitter rundt ledningene/rørene.
carburetion Skrevet August 23, 2012 Skrevet August 23, 2012 Siden du ikkje veit korleis du bruker startgass så anbefaler eg deg å reise til bmw verksted eller til noken som har litt peiling til å skru.
CptApollo Skrevet August 24, 2012 Forfatter Skrevet August 24, 2012 Siden du ikkje veit korleis du bruker startgass så anbefaler eg deg å reise til bmw verksted eller til noken som har litt peiling til å skru. Svært så konstruktiv du var. Joda, jeg skal ha bilen inn til verksted om noen uker, men det er alltid fint å unngå det dersom man har mulighet. Nei, du har helt rett, jeg har ikke brukt startgass før. Jeg har aldri trengt å bruke det, og kommer ikke til å spraye det inn i luftfilteret denne gangen heller. Som sagt så er ikke dette et gjennomgående problem. Motorlampen begynner bare å blinke/lyse innimellom, og bilen fungerer som den skal ellers. I manualen står det lite: "För hög emission Motorstörning med inverkan på avgasemission" og "Motorstörning För hög motorbelastning skadar katalysatorn. ".
carburetion Skrevet August 24, 2012 Skrevet August 24, 2012 Rister motoren når den står på tomgang? Viss den gjer så kan motoren suge falsk luft ein plass på innsugs sida. Startgass bruker du rundt koblingspunktene på slanger inn på innsugsmanifold. Og så sprayer du der som innsugsmanifold er skrudd fast. Har du problemer med å starte bilen ? Viss du har så kan veivsensor vera defekt. Har du prøvd å kobla vekk kontakten på lmm mens bilen går? (luft masse måler) Den står mellom luftfilterboks og innsugsmanifold. Viss motoren forandrer gange når du kobler den vekk så virker den. Går bilen bra viss du gjer bånn gass?
CptApollo Skrevet August 25, 2012 Forfatter Skrevet August 25, 2012 Rister motoren når den står på tomgang?Viss den gjer så kan motoren suge falsk luft ein plass på innsugs sida. Startgass bruker du rundt koblingspunktene på slanger inn på innsugsmanifold. Og så sprayer du der som innsugsmanifold er skrudd fast. Har du problemer med å starte bilen ? Viss du har så kan veivsensor vera defekt. Har du prøvd å kobla vekk kontakten på lmm mens bilen går? (luft masse måler) Den står mellom luftfilterboks og innsugsmanifold. Viss motoren forandrer gange når du kobler den vekk så virker den. Går bilen bra viss du gjer bånn gass? Neida, motoren rister ikke på tomgang. Den starter fint; også når det er -30 grader. Har ikke prøvd å koble vekk lmm nei. Bilen går godt når jeg gir full gass ja. Kan godt kjøre ut girene til turtallssperren slår inn, uten at jeg opplever forskjell fra tidligere.
CptApollo Skrevet November 11, 2012 Forfatter Skrevet November 11, 2012 Etter noen dagers diagnostikk hos BMW viser det seg at det er feil i hele valvetronic systemet. Det byttet kjedestrammer, og forsøkte å fikse valvetronicen, men må nok bytte ut alt sammen. Har ikke turt å spørre hva prisen kommer til å bli.
CptApollo Skrevet April 5, 2013 Forfatter Skrevet April 5, 2013 Da fikk jeg diagnosen på min n46. Det er feil i ventilstyring/valvotronic på bilen, noe som betyrAt mellomarmer, vippearmer og fjærer må skiftes i toppen. Dette er en jobb som koster kr 16.625,- inkl mva hos BMW. Huff, og dette er etter kun 110.000 km
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå