Tzunami Skrevet Oktober 19, 2014 Skrevet Oktober 19, 2014 Trur faktisk helt ærlig at disse hadde vært penere på bilen en oz futura http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?q=BMW+felger&sort=4&ref=fas&finnkode=51551333&searchclickthrough=true Sent from my iPhone using Tapatalk BMWchris sine felger det der, tror de hadde blitt kule på bilen til Zymh bare i 12" bredde da
Zymh Skrevet Oktober 19, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2014 Trur faktisk helt ærlig at disse hadde vært penere på bilen en oz futura http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?q=BMW+felger&sort=4&ref=fas&finnkode=51551333&searchclickthrough=true Sent from my iPhone using Tapatalk Hamann PG1 felger er også veldig flotte felger. må være mindre innpress da
Freakshow Skrevet Oktober 19, 2014 Skrevet Oktober 19, 2014 Hehe ja trur jeg også Er det ikke bare å bygge om? Sent from my iPhone using Tapatalk
Freakshow Skrevet Oktober 19, 2014 Skrevet Oktober 19, 2014 Hamann PG1 felger er også veldig flotte felger. må være mindre innpress da Ja tenkte ikke nøyaktig på de men hamann pg1 in general Sent from my iPhone using Tapatalk
MagnusHN Skrevet Oktober 19, 2014 Skrevet Oktober 19, 2014 Når det er i den prisklassen der er det billigere å bestille hos felgen-garage etter sine egne mål i stedet for å kjøpe "dyre" felger for så å koste på de breiere ytterringer og innerrtønner. Det koster!
Zymh Skrevet Oktober 19, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2014 Ja tenkte ikke nøyaktig på de men hamann pg1 in general Sent from my iPhone using Tapatalk Hehe ja BMWchris sine felger det der, tror de hadde blitt kule på bilen til Zymh bare i 12" bredde da Hadde vært helt rått og skilt seg ut
Zymh Skrevet Oktober 19, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2014 Når det er i den prisklassen der er det billigere å bestille hos felgen-garage etter sine egne mål i stedet for å kjøpe "dyre" felger for så å koste på de breiere ytterringer og innerrtønner. Det koster! Ja enig der. Vis jeg skal ha dyre felger, så skal det kjøpas helt nytt og etter mål Freakshow reagerte på dette 1
Zymh Skrevet Oktober 20, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2014 Var fint vær idag, tok en skikkelig vask og knipsa noen bilder (Ja jeg tørka av vannet med microfiber før jeg kjørte videre) Tok også en kjøretur i byen, for en flott kjøremaskin E39 er Skulebollen og MagnusHN reagerte på dette 2
Enoksen Skrevet Oktober 21, 2014 Skrevet Oktober 21, 2014 Fy så grom bil!Hvordan koblet du for å få Us-Blink på egen bryter?
Zymh Skrevet Oktober 21, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2014 Fy så grom bil! Hvordan koblet du for å få Us-Blink på egen bryter? Takktakk Har tegna på paint (PICASSO!) et simpelt koblingskjema. Min bil er PREFACE, altså, kan ikke programmeres eller ta ut angeleyes pæra for å få USblink til å komme automatisk på isteden for angeleyes. Jeg kjøpte US module på ebay fra en fyr fra Tyskland. Modulen var da sort og rød kabel på ene siden og blå på andre. Jeg kaller den blåe "remote". For å koble US blink, må du da kutte fra bilens originale ledning kutte den pluss kabelen som går til blinklyset. Da kommer det modulen imellom som vist på tegning. Tegningen forklarer dette greit. For å få bryter til å fungere, må du da ta en blåe(remote) å koble den på en bryter, til den postive på brytern. Vis du kjøper bryter fra Bilxtra, biltema eller what not, kommer den bryter med 3 pinner, der må du koble først + og - til batteri (eller for å gjøre saken enklere, bruke kabler som går til din cdspillern (ground og ignition) sånn at når du slår av bilen, slår også USblink(brytern) seg av også, så du slipper å huske å slå av dette hver gang du parkerer. Kjedelig å komme til en bil med flat batteri). den midterste går da til BLÅ(remote til moduelen). Håper dette er forståelig. Ganske rettfram og enkelt. Jeg kom på denne ideen selv siden mange av vennene mine sliter på BT og EU kontroller og må fikle med dette hver gang. Jeg trykker bare en knapp og vips, US BLINK AV, vips engang til og US BLINK PÅ Jeg er ingen elektriker, kan ikke fagordene eller slikt, alt dette er selvlært.
Enoksen Skrevet Oktober 22, 2014 Skrevet Oktober 22, 2014 Veldig bra forklart. Takk, takk! Har selv e46, så får opp us-blink når jeg kobler i angeleyes. Men her Nord har til å med politiet så lite å ta seg til, at de henger seg opp i det..
Tzunami Skrevet Oktober 22, 2014 Skrevet Oktober 22, 2014 Omtrent slik jeg gjorde på min 523, bare at jeg koblet det opp mot tåkelys, så jeg slap en ettermarkedsbryter i bilen. Kjørte omtrent alltid med park/tåke uansett
Zymh Skrevet Oktober 22, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2014 Veldig bra forklart. Takk, takk! Har selv e46, så får opp us-blink når jeg kobler i angeleyes. Men her Nord har til å med politiet så lite å ta seg til, at de henger seg opp i det.. Ingen årsak! Omtrent slik jeg gjorde på min 523, bare at jeg koblet det opp mot tåkelys, så jeg slap en ettermarkedsbryter i bilen. Kjørte omtrent alltid med park/tåke uansett Yepp, tenkte å si at man kunne også bruke tåkelys siden det fungerer jo som en bryter når man aktiverer det, men siden han spurte "egen bryter", så skrev jeg hvordan jeg gjorde det. Jeg bruker alltid å kjøre med park + tåkelys, men noen ganger blir jeg litt lei av US-blink, derfor syntes jeg er kjekt med brytern
Tzunami Skrevet Oktober 22, 2014 Skrevet Oktober 22, 2014 Da var det jeg som ikke leste langt nok opp så nå at du forklarte for egen bryter Det man må passe på når man benytter seg av tåkelys til "Remote" er at man bør ha en motstand så man demper effekten, da tåkelys har 21w mens blinklys har 5w, så for å begrense ned til enda svakere så må man regne litt på dette. Jeg koblet et eget system da man ikke fikk US-blink-modul når jeg gjorde dette, så regnet ut en passende 12v motstand (husker ikke hvor mange ohm) som jeg koblet mellom tåkelys og blink, med sperrediode "bakover" så den ikke gir strøm til f.eks. blinklysene I skjermene Ikke enkleste forklaringen, men mange muligheter Zymh reagerte på dette 1
Zymh Skrevet Oktober 22, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2014 Da var det jeg som ikke leste langt nok opp så nå at du forklarte for egen bryter Det man må passe på når man benytter seg av tåkelys til "Remote" er at man bør ha en motstand så man demper effekten, da tåkelys har 21w mens blinklys har 5w, så for å begrense ned til enda svakere så må man regne litt på dette. Jeg koblet et eget system da man ikke fikk US-blink-modul når jeg gjorde dette, så regnet ut en passende 12v motstand (husker ikke hvor mange ohm) som jeg koblet mellom tåkelys og blink, med sperrediode "bakover" så den ikke gir strøm til f.eks. blinklysene I skjermene Ikke enkleste forklaringen, men mange muligheter Ikke like enkelt, men veldig mange muligheter. Er bare å kunne R = U / I (Ohm = Volt / Ampere) og W = U x I (Watt = Volt x Ampere). Må kunne snu litt på formelen, som ikke er noe vanskelig. Takk for at du delte dette, kjekt å lære litt fra hverandre! #SmarterEveryday
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå