Bjornhbjelland Skrevet September 25, 2013 Skrevet September 25, 2013 Hallais! Flott E39 du har. Gjort alt det rette med den. Velholdt og fin farge. Men lurte på om du kunne sende TÜV papirene til meg også?
Zymh Skrevet September 26, 2013 Forfatter Skrevet September 26, 2013 Hallais! Flott E39 du har. Gjort alt det rette med den. Velholdt og fin farge. Men lurte på om du kunne sende TÜV papirene til meg også? Halloen! Takk for kommentaren, meget hyggelig Tenker du på TUV papir på Rondell felgene? Send meg en PM med epost adressa di så sender jeg en kopi
Zymh Skrevet September 26, 2013 Forfatter Skrevet September 26, 2013 ganske bra video du lagde! Takk Glenn!
magzor Skrevet Oktober 1, 2013 Skrevet Oktober 1, 2013 Heihei, fy for en fin e39... sjalusi i lange baner Har selv kjøpt 528i bare med automat Radiator, vannpumpe og termostat er byttet og jeg lufter hele tiden men skjønner ærlig talt ikke hvorfor temperaturen tuller og hvorfor det kommer overkok støtt og stadig hvis jeg kjører litt for langt før jeg stopper (kan få kok etter bare 5 km) noen tips?.. Jeg har også bestilt nye nyrer fra ebay, sorte og led skiltlys, har du noen flere tips til enkel styling? Den er senket, jeg vil ikke bytte fangere, men vil styre litt med bilen og gjøre den litt finere Har angelseyes bare hologen og vil bytte til xenon, vanskelig? Skal også plastdippe chrome listene da de er oksiderte, falmet og stygge.. Jeg er selv veldig flink med bilpleie (polering osv) men tekninsk helt ok, prøver å lære da. Så dette hjalp en del! Takk!! PS: Fjern bakre oblat Er så mye mer gjennomført uten den røde prikken fra vegvesenet.
powerfulglenn Skrevet Oktober 1, 2013 Skrevet Oktober 1, 2013 magzor: Det er visekose koblinga/vifta de som ikke er i orden tenker jeg Skift den så koker den nok ikke Lag en tråd om bilen din her på bimmers sånn at man kan følge den osv
magzor Skrevet Oktober 1, 2013 Skrevet Oktober 1, 2013 Min far er skråsikker på at det er toppen som er gåen (alle ting tyder på det...) Hvor ligger denne koblinga, og er den vanskelig å bytte? Bare å bestille fra GS går jeg ut ifra Og sist, hvordan ser jeg at den er røket? Skal få se om jeg får laget en tråd når jeg starter
Zymh Skrevet Oktober 1, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2013 Heihei, fy for en fin e39... sjalusi i lange baner Har selv kjøpt 528i bare med automat Radiator, vannpumpe og termostat er byttet og jeg lufter hele tiden men skjønner ærlig talt ikke hvorfor temperaturen tuller og hvorfor det kommer overkok støtt og stadig hvis jeg kjører litt for langt før jeg stopper (kan få kok etter bare 5 km) noen tips?.. Jeg har også bestilt nye nyrer fra ebay, sorte og led skiltlys, har du noen flere tips til enkel styling? Den er senket, jeg vil ikke bytte fangere, men vil styre litt med bilen og gjøre den litt finere Har angelseyes bare hologen og vil bytte til xenon, vanskelig? Skal også plastdippe chrome listene da de er oksiderte, falmet og stygge.. Jeg er selv veldig flink med bilpleie (polering osv) men tekninsk helt ok, prøver å lære da. Så dette hjalp en del! Takk!! PS: Fjern bakre oblat Er så mye mer gjennomført uten den røde prikken fra vegvesenet. Hei Magzor, Tusen takk og gratulerer ved kjøp av E39 Ser du har byttet det meste av kjølesystemet, sjekk viskoskoblinga, det kan du sjekke mens bilen er i gang, ta en gammal avis prøv å ta borti vifta, vis du klarer å stoppe med avisa så er clutchen på vifta (altså viskosekobling) som er gåen, så den får ikke nok kjøling. Sjekk om låkket på radiatoren holder trykket samt resten av slangene. Regner med du kan lufte E39er. Nyrer, lykter, baklykter, shadowline (sorte) lister gjør stor forskjell på utseenden. Hvilken hovedlykt har du? Hella eller depo? (send meg en bilde av lyktene på PM vis du er usikker ), så kan jeg komme med noe tips Interiør belysning gjør det meget hyggelig i cupeen, det kan du kjøpe på ebay f.eks. Du kan alltids kjøpe noe tøffe felger, det endrer utseenden drastisk samt med mer senk?
Zymh Skrevet Oktober 1, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2013 Min far er skråsikker på at det er toppen som er gåen (alle ting tyder på det...) Hvor ligger denne koblinga, og er den vanskelig å bytte? Bare å bestille fra GS går jeg ut ifra Og sist, hvordan ser jeg at den er røket? Skal få se om jeg får laget en tråd når jeg starter Vis du/dere er sikker på toppen er gåen, se om det kommer mye hvit røyk ut av eksos, og sjekk på peilepinnen om oljen er klumpete og noe hvit gugge, da er det en idikator på at toppen er gåen/dårlig..
magzor Skrevet Oktober 1, 2013 Skrevet Oktober 1, 2013 Tøffe felger står det på Akkurat kjøpt og byttet nytt frontemblem og fire nye senterkopper (BBS) Ja, skjønner ikke helt det der, bestilt svart grill på ebay, er shadowline et eget merke eller bare betegnelsen på det? Skal plastdippe all chrome så fremst ikke jeg finner ut at toppen er gåen, da tror jeg det blir dynga.. Så når jeg får det tekniske iorden, skal jeg starte for fullt med litt styling! Er ganske sikker på at det er hellalykter, kan sende et par bilder til deg senere så ser du Er forøvrig min far som har hatt bilen før og byttet kjølesystemet, så er ikke sååå flink teknisk, men vil lære mye.
Zymh Skrevet Oktober 1, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2013 Å bytte viskosekoblinga, er bare å ta av dekselet rundt radiatoren og 32mm skiftnøkkel på vifta. men for å løsne på du vri til høyre siden det er linksskrue, når du har løsna vifta ligger viskoskoblinga inni vifta, det er 3-4 torxskruer og du har den i handa. Når du skal skru koblinga og vifta på plass, må du vri til venstre til å stramme. Ikke vanskeligere
Zymh Skrevet Oktober 1, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2013 Tøffe felger står det på Akkurat kjøpt og byttet nytt frontemblem og fire nye senterkopper (BBS) Ja, skjønner ikke helt det der, bestilt svart grill på ebay, er shadowline et eget merke eller bare betegnelsen på det? Skal plastdippe all chrome så fremst ikke jeg finner ut at toppen er gåen, da tror jeg det blir dynga.. Så når jeg får det tekniske iorden, skal jeg starte for fullt med litt styling! Er ganske sikker på at det er hellalykter, kan sende et par bilder til deg senere så ser du Er forøvrig min far som har hatt bilen før og byttet kjølesystemet, så er ikke sååå flink teknisk, men vil lære mye. Best å ha alt teknisk og mekanisk på stell før du begynner med noe annet Prøv å feilsøk om det er viskoskoblinga som meg og Glenn sa, jeg skrev det på en av de kommentarene her til deg hvordan man feilsøker det.
magzor Skrevet Oktober 1, 2013 Skrevet Oktober 1, 2013 Tusen takk! skal ut å lufte og fylle nå så sjekker bare dette i samme slengen! Fikk tips fra en på GS idag at jeg kunne like gjerne ha bilen på når jeg luftet... Funker dette da; Setter bilen på, varmluftosv, fyller i tanken til det propper ut av termostathuset sin luftskru først (ikke skru den helt av?), så til radiatortroppa popper ut, samme prosedyre på den troppa, la den stå litt på, så bare lukke igjen, stenge motoren evt kjøre for å sjekke at det fungerer? Og starte motoren, stikke en avis forsiktig i vifta fremme, stopper vifta så er den gåen, og slår den avisen ned er det toppen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå