mikalsh Skrevet August 26, 2012 Skrevet August 26, 2012 Jeg kjøpte en E46 Sedan, og er storfornøyd, gikk gjennom bilen før kjøpet, ekstremt lite rust, eneste som var, var at bremsene framme måtte skiftes, men det var egentlig en lett og billig sak og ordne.Så jeg ville gått for E46, pluss at du får mye mer komfort og kjøreglede i en e46 enn i en e36. (ikke det at jeg har noen erfaring med e36) Hvor mye gav du for E46'n din? Hvis jeg skal ha E46, virker faktisk 320d også interessant pga. forbruk. Med en chip går vel disse ganske greit.. Liker bare ikke helt tanken på å ha en såpass dyr bil, når man ser hvor mye disse bilene ruster.. Greit nok at man kan få et fint eksemplar, men når rusten kommer så er det ganske dumt med det verditapet på en så dyr bil. Bør vel også ha kasko på denne bilen, og det blir også fort dyrt. Den lå annonsert til 40k. Gikk gjennom bilen, var noe slanger, pakniner, luftmengdemåler osv, som måtte byttes. Og bremsene framme. Så jeg fikk den pruta ned til 30k. Brukte 6k på å fikse det som var nødvendig. Og sitter nå med en bil som er står i verdi 50k
mikalsh Skrevet August 26, 2012 Skrevet August 26, 2012 Ville egentil ikke hengt meg saa veldig i hvlke motor som staar i. Fin heller en stroken, saa kan du evnt. skifte motor senre. Saa lenge du har en M50/M52 motor, saa kan du skifte til f.eks. en 2.8 liter etterhvert. Noe som er mer eller mindre plug & play Ikke hvis du går fra en 4sylindra til en 6 sylindra, motor fester og alt er annerledes.
SteffenB Skrevet August 26, 2012 Forfatter Skrevet August 26, 2012 Jeg kjøpte en E46 Sedan, og er storfornøyd, gikk gjennom bilen før kjøpet, ekstremt lite rust, eneste som var, var at bremsene framme måtte skiftes, men det var egentlig en lett og billig sak og ordne.Så jeg ville gått for E46, pluss at du får mye mer komfort og kjøreglede i en e46 enn i en e36. (ikke det at jeg har noen erfaring med e36) Hvor mye gav du for E46'n din? Hvis jeg skal ha E46, virker faktisk 320d også interessant pga. forbruk. Med en chip går vel disse ganske greit.. Liker bare ikke helt tanken på å ha en såpass dyr bil, når man ser hvor mye disse bilene ruster.. Greit nok at man kan få et fint eksemplar, men når rusten kommer så er det ganske dumt med det verditapet på en så dyr bil. Bør vel også ha kasko på denne bilen, og det blir også fort dyrt. Den lå annonsert til 40k. Gikk gjennom bilen, var noe slanger, pakniner, luftmengdemåler osv, som måtte byttes. Og bremsene framme. Så jeg fikk den pruta ned til 30k. Brukte 6k på å fikse det som var nødvendig. Og sitter nå med en bil som er står i verdi 50k Åja, såpass ja Ser du har en annen motor, ja. Jeg ser på 320d/320i, og disse ser ut til å begynne på 60-70 000,-. Men ser ut til at jeg får finne meg en E36 som er noenlunde grei, og krysse fingrene for at jeg ikke får alt for mye problemer med den. Virker ihvertfall som greie og fine biler, så lenge det ikke er fullt av kebab styling på dem og dem er fine for rust
SteffenB Skrevet August 27, 2012 Forfatter Skrevet August 27, 2012 Er det mye å hente ved å trimme en 320i, eller er dette bare dyrt? Bedre å kjøpe en brukt 323i motor istedet? Har googlet, sett på youtube o.l, og er visst som dere sier; En STOR forskjell mellom 320i og 323i. Mens 323 og 325 derimot, skal være nokså like. Og er det nødvendig med sterkere clutch og girkasse osv. hvis man bytter ut en 320 motor til en 323/325i, eller er alle disse girkassene nokså like?
stuffy92 Skrevet August 27, 2012 Skrevet August 27, 2012 har en 320i coupe som jeg har bygd om til 2.8:) bruker mindre bensin enn 2.0 literen:) kan kjøpe min:P nesten ikke noe rust:)
stuffy92 Skrevet August 27, 2012 Skrevet August 27, 2012 gå for e36:) er billig deler pluss jævlig lett å skru på
stuffy92 Skrevet August 27, 2012 Skrevet August 27, 2012 kjøper motor med kasse da som regel:) lettest det:)
Stonescream Skrevet August 28, 2012 Skrevet August 28, 2012 Liker du komfort og behagelig reise, tar du enten e34 eller e39 Vil du ha en lett metallboks å hoppe rundt på veiene med, tar du E36 eller E46 Bare for "morro skyld", sjekk opp forsikring av bilene før du velger. Både E36 og E46 er veldig dyre om du både er mann og under 25 år. Jeg har hatt E34 og likte den godt, selv med 520 og automatkasse. Har nå E39 og stasjonsvogn og er godt fornøyd med den selv om jeg har skifta både radiator og dynamo. Jeg ville i hvert fall prøvd en E39 og for en 60-70 000 skal du nok klare å finne fine eksemplar som ikke har gått alt for langt. Jeg anbefaler også å heller kjøpe en bil som har gått sine 200 000 med masse verkstedfiks i historien fremfor en som har tusla 170 000 Noen eksempler: 523 http://www.finn.no/finn/car/used/viewim ... 251941.jpg 520 med nyemotoren, du får kanskje pruta ned litt: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=36800927
SteffenB Skrevet August 28, 2012 Forfatter Skrevet August 28, 2012 Liker du komfort og behagelig reise, tar du enten e34 eller e39Vil du ha en lett metallboks å hoppe rundt på veiene med, tar du E36 eller E46 Bare for "morro skyld", sjekk opp forsikring av bilene før du velger. Både E36 og E46 er veldig dyre om du både er mann og under 25 år. Jeg har hatt E34 og likte den godt, selv med 520 og automatkasse. Har nå E39 og stasjonsvogn og er godt fornøyd med den selv om jeg har skifta både radiator og dynamo. Jeg ville i hvert fall prøvd en E39 og for en 60-70 000 skal du nok klare å finne fine eksemplar som ikke har gått alt for langt. Jeg anbefaler også å heller kjøpe en bil som har gått sine 200 000 med masse verkstedfiks i historien fremfor en som har tusla 170 000 Noen eksempler: 523 http://www.finn.no/finn/car/used/viewim ... 251941.jpg 520 med nyemotoren, du får kanskje pruta ned litt: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=36800927 Ifølge gjensidige sin forsikrings kalkulator er det nesten samme pris for både e36, e46, e39 osv. Men dette er vel kanskje ikke helt til å stole på, er nok bedre å ringe inn som regel.. Men enten det er en e36, e39 eller e46, så er det vel uansett en populær ungdomsbil med bakhjulsdrift, så ligger vel ca. på samme pris..? Tanken var å forsikre på foreldrene mine ihvertfall.. Det blir vel betraktelig billigere om jeg venter til jeg er 23/24 og er ute av "faresonen", så kan jeg heller forsikre på meg selv da..?
Stonescream Skrevet August 29, 2012 Skrevet August 29, 2012 De kalkulatorene skal være rimelig nøyaktige, men bra at prisen er levelig for deg. Å forsikre på foreldrene blir rimeligere, men du tjener ikke opp noe bonus såklart. For trygghet og slikt ville jeg valgt enten E46 eller E39. Det er betydelig nyere biler enn både E36 og E34. Facelift utgaven av E39 har feks 6 airbags som standard og en kunne få i bakdørene også som ekstrautstyr. Det kan være avgjørende i en kritisk situasjon + antispinn og slikt som ikke finnes på de eldre bilene. ( godt å ha ) Har ikke vært noe fryktelig vanskelig å mekke selv så langt på min E39. Det finnes DIY for det meste som for E36.
handsome Skrevet August 29, 2012 Skrevet August 29, 2012 Hos Jernbanepersonalets bank og forsikring, så mener jeg at bonus kan "føres" over når man blir 23/25! Tror dette egentlig er Gjensidige? Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
SteffenB Skrevet August 29, 2012 Forfatter Skrevet August 29, 2012 I helvete... Fant en strøken en eiers e36 97 modell, gått 127k km. Når jeg nesten var fremme og jeg skal ringe til han for å møtes; SOLGT............ Jeg var første som ringte han idag, og hatt kontakt hele dagen. Useriøst??
onwheels Skrevet August 29, 2012 Skrevet August 29, 2012 Hos Jernbanepersonalets bank og forsikring, så mener jeg at bonus kan "føres" over når man blir 23/25!Tror dette egentlig er Gjensidige? Sent from my HTC One X using Tapatalk 2 Niks det er det ikke. Du må være i slekt med noen som har jobbet i NSB for å få dekning ifra de. Og bonus kan ikke føres fra far til sønn dessverre...
Lars89 Skrevet August 29, 2012 Skrevet August 29, 2012 Gjensidige gir jo 20% rabatt hvis alle førere er over 23. Andre selskaper har sikkert lignende rabatter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå