Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, altså, nå skal jeg dra på havet snart, og vi skal vest av Irland og fiske kolmule....da er det liksom ikke bare å stikke å fikse ting :lol: Selv om jeg selvfølgelig kunne tenke meg og holde på med bilen hver enste dag :)

Skrevet

lurer på om jeg så madde i en liiiten ferjekø idag? :P jeg sto jo med 3 biler til på hele ferjeturen over motsatt og sto sikkert 100 biler i kø som skulle på :P

Skrevet
nå skal jeg dra på havet snart, og vi skal vest av Irland og fiske kolmule....

Shannon:

Gale Warning: Gale warning issued 22 March 03:34 UTC

Severe gale force 9 now decreased gale force 8, veering southerly later

Wind: Southeast backing east, 6 to gale 8.

Sea State: Very rough, occasionally high.

Weather: Thundery showers.

Visibility: Good, occasionally poor.

Rockall:

Gale Warning: Gale warning issued 22 March 15:38 UTC

Easterly storm force 10 continuing

Wind: Easterly or southeasterly 7 to severe gale 9, occasionally storm 10 at first.

Sea State: Very rough or high.

Weather: Rain or sleet.

Visibility: Moderate or good, occasionally poor.

:)

Skrevet

Hehe, takk for påminnelsen om at været der kan være hardt ;) i værste fall blir det jo pub-føre.. I fjor lå vi ei uke i land... Blackout på HVM og begge HJM'ene mens vi lå og trålet.. Trålen gikk til bunns = mye arbeid og landligge med elektriske feil og revet trål.. Men det tåler vi ;)

• 2 weeks later...
Skrevet

Lite som skjer her for tiden, men har fått sendt i vei litt deler til lakkering. Drar på jobb i dag, så blir borte noen uker, men når jeg kommer hjem igjen blir det utført følgende:

*Ta bilen ut av lagringsplassen*

*Hente og montere nye/nylakkerte deler*

*Montere OZ-hjula og se hvilken høyde osv jeg kan kjøre, samt sjekke om høyden jeg vil ha går klart med felger/fjærbein foran*

*Evt space ut 3mm foran eller ta av hjelpefjær*

*Vaske og shine hele bilen*

Så etter det er utført ligger det an til å bare kose seg og kjøre 8) Har også planer om BMW CCN M&R sitt 1.mai treff på sunnmøre, samt CCN M&R og Trøndelag sitt treff på Frøyabanen 1.juni, samt GS Bildeler sitt treff 8.juni. E30meet sitt treff er jeg i utgangspunktet på jobb, men om det passer slik at vi ligger til kai, og det ikke er noe aktivitet om bord, så har jeg veeeldig lyst til å komme meg ned dit også.

Videre planer utover sommeren er og ta noen små rustflekker før de blir større, samt bytte alle oljer og filtere, og bytte reg.reim og strammer. Muligens se om jeg får montert noen høytalere i hatthylla..

Har også litt andre deler liggende som jeg kanskje monterer etterhvert:

*Sideruter bak med vipp

*Komplett sebring eksos med grenrør

*Cruise-kontroll

*Tårnstag bak

*Nye topplager bak

Alt i alt gledes det veldig til sesongen, og forhåpentligvis blir denne sesongen en del bedre enn de to forrige, både med tanke på at jeg faktisk er hjemme på de fleste av treffene jeg vil ha med meg, og at jeg har en bil som er oppegående! :)

Skrevet

Er ikke så aller værst lyd i den nå heller (tidligere eiere sier det er Feritta rustfri eksos på den), men ja, har lyst til å få til det ila våren/sommeren ja :)

Skrevet

Hehe, næh, Sebringen skal få være i mitt eie ja. Er jo umulig og skaffe, så var råheldig at jeg kom over bak og midtpotte ubrukt! Grenrøret kjøpte jeg i Tyskland. Det er kappet litt der det går sammen fre tre til ett, så må fram med sveiseapparatet litt.

Lurer foresten på om det er forskjell på eksos fra preface og facelift, så spørs om det må sveises mere for og tilpasse det.. Men får se når jeg tar av den som står på og sammenligner med det som står på nå, så skal det vel ordne seg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...